Nu Online
Momenteel zijn er 148 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kledij moeder van de bruid

  19-3-2006 17:17:41
Hallo,

Ik zit met een probleempje: mijn moeder belde me dit weekend super-enthousiast dat ze de perfecte kledij had gevonden om te dragen op mijn huwelijk. Ze heeft er echt zeker een kwartier over gedaan om alles te beschrijven, ik hoorde de blijdschap in haar stem. Toen vroeg ik welke kleur haar rok en top hadden en ze zei: wit-creme-achtig. Ik onmiddellijk in 'paniek': mijn trouwjurk van Linea Raffaelli is immers crèmekleurig, maar ze zei dat haar kledij toch een heel andere stijl was. Daarnet heb ik alles gezien en inderdaad, de stof en het model is helemaal anders en het is echt wel mooi, maar de kleur is wel heeeel gelijkend op mijn trouwjurk. Zouden jullie je hieraan storen? De andere vrouwen in de suite gaan voor echt helemaal andere kleuren en dan ga je mijn moeder hebben die precies dezelfde kleur draagt als mijn trouwjurk?
Wat vinden jullie?

Groetjes,
Daisy

02/09/06

Daisy
2-9-2006
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 585


Miet
26-5-2007
 Meld misbruik19-3-2006 17:27:31

Ik zou me er toch een beetje aan storen denk ik... Allé, ik zou er mijn dag niet door laten verpesten hoor, maar ik zou het toch leuker vinden als ze voor een ander kleurtje zou kiezen...

Hebben ze diezelfde jurk niet in een andere kleur? Of een jurk die een beetje gelijkend is?



Martine
29-7-2006
 Meld misbruik19-3-2006 19:08:49

das niet echt slim van je moeder. er kan er maar 1 in het wit zijn en das de bruid. Mijn zus heeft ook een wit maatpakje maar dat mag ze van mij alleen op de burgerlijke dragen. Op de kerkelijke bruiloft ben ik de enige in het wit. kan ze dit niet in een andere kleur verkrijgen?



nathalie
28-7-2006
 Meld misbruik19-3-2006 19:51:55

Ik zou mij er niet aan storen, het is toch je mama, laat haar ook blij en trots zijn!!!!
Als er iemand anders in het wit zou zijn zou ik dit zeer ongepast vinden, maar van mijn mams zou ik niets zeggen!!!



Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik19-3-2006 19:56:35

Oei!

Ik zou het ook erg vinden. In feite mag je op een huwelijk geen wit dragen, tenzij je de bruid bent. Vind het in feite echt niet kunnen hoor. Je mama moet natuurlijk iets dragen waar ze zich goed in voelt, maar er zal zeker toch nog wel iets anders te vinden zijn, in een andere kleur.

Ik zou toch eens praten met haar daarover.

Veel succes

Vicky
09.09.06





Miet
26-5-2007
 Meld misbruik19-3-2006 21:09:34

Ja, als je je mama uitlegt dat je het niet zo leuk vindt, dat je liever zou hebben dat ze een ander kleurtje koos, dan zal ze dat toch wel begrijpen en er rekening mee houden?



Ann
20-5-2006
 Meld misbruik20-3-2006 5:38:07

Om haar gevoelens misschien niet al te erg te kwetsen kan je misschien voorstellen een andere kleur te combineren. Bv in het jasje of het topje in een andere kleur.

Moeders moeten dat maar begrijpen. Ik ga met die van mij zelf winkelen zodat ik onmiddellijk mijn mening kan doordrukken. Iedereen tevreden dan. Maar in jouw geval zou ik toch effe proberen haar iets anders aan te praten.

SUCCES.

Ann
20/5/2006



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik20-3-2006 7:34:42

Hey,

is zoiets nu echt zo belangrijk?

Het is toch je mama, niemand zou haar toch voor de bruid aanzien? Ik vind het veel belangrijker dat de gasten op mijn feest zich goed voelen in wat ze aandoen, dan dat ik hen dwing iets anders te kopen dan wat ze misschien willen.

Maar als het voor jou echt belangrijk is, zou ik het haar toch wel zeggen, zij zal het wel begrijpen want ze wil toch dat jij gelukkig bent hé.

Groetjes,
Lieve



Veerle
23-9-2006
 Meld misbruik20-3-2006 8:57:49

hela,

ik ga gewoon mee winkelen met iedereen, ben met m'n moeder en zus meegeweest, met m'n schoonmoeder moet ik nog gaan. En sebiet ga ik met m'n andere zus. Tot hier toe is dat altijd al een leuk uitstapje geweest, ze vroegen er zelfs zelf om of ik niet meeging? Ze moeten van mij geen suite-kledij dragen, maar gewoon iets waar ze hun goed in voelen, dat wel wat feestelijk is natuurlijk, maar dat ze achteraf nog kunnen verder blijven dragen.
Ik zie er dus op toe dat er niemand dezelfde kleuren draagt als ik, en ze voor de rest ook wat bij elkaar passen he, zodat de kleuren niet vloeken. Daar hadden ze mij in het bruidshuis voor gewaarschuwd, bv : iemand met een rood hemdje en iemand met een roos, is niet storend als ze niet na elkaar binnenkomen, maar als je de kerk buitengaat is de suite helemaal anders gerangschikt, hou hier rekening mee he. Ze hebben ook gezegt dat de moeder van de bruid voorrang heeft in kleur kiezen op de moeder van de bruidegom!

Veel succes nog,

groetjes Veerle
23/09/06



Lien
26-5-2006
 Meld misbruik20-3-2006 9:12:18

Hallo Daisy

Bij mij gaat mijn mama ook in creme kleur gekleed. Dat bepaald tenueke stond haar het beste en was enkel in die kleur verkrijgbaar.

Mijn kleedje is eerder cappucino kleur dus ik stoor me er niet aan ! Het is ook een broekpak, en het mijne is een echte trouwjurk dus denk dat niemand zich zal vergissen hoor :-))

Ik heb tegen iedereen gezegd dat ze iets moetsten kiezen waarin ze straalden ...

groetjes

Lien
26/05/06



Ellen
22-4-2006
 Meld misbruik20-3-2006 9:43:08

Hallo Daisy
Ik zou me er ook aan storen.
Leg het uit aan je mama, ze begrijpt het best!
groetjes Ellen



ineke
25-3-2006
 Meld misbruik20-3-2006 9:47:05

Daisy,

Ik zou er niet te zeer van wakker liggen, kan je moeder dit niet combineren met bv een gekleurde sjaal, dat breekt onmiddellijk het wit wit effect. Of een hoed in een andere constrasterende kleur dat leidt toch de aandacht een beetje af.

veel succes ine



Daisy
2-9-2006
 Meld misbruik20-3-2006 10:05:40

Hallo allemaal,

Hartelijk bedankt voor jullie reacties. Ik heb er mijn moeder over aangesproken dat ik het niet leuk vind dat ze in het crème gaat, en dat zowel haar rok als sjaal als juwelen als schoenen net dezelfde kleur hebben als mijn bruidsjurk. Ze schrok enorm en er zijn traantjes gevloeid. Ze kan haar otufit niet meer gaan omruilen en ze heeft besloten om naar de winkel te bellen en te vragen of ze een tegoedbon krijgt voor de sjaal en ze zal dan een totaal andere kleur van sjaal kiezen. Dit zal dan toch een ander effect geven. Maar ik vind het wel heel jammer dat er nu precies is iets 'geknakt' in de relatie met mijn moeder. Hopelijk verbetert dit naarmate de trouw dichter komt want mijn mama is toch een belangrijk persoon in mijn leven.

groetjes,

Daisy
02/09/06



K
7-7-2007
 Meld misbruik20-3-2006 17:01:32

En waarom mag enkel de bruid in het wit die dag?? Vind het sneu om daarom ruzie te maken met je moeder. Al heeft ze iets paars aan met gele bollen, who cares, het enige wat telt is dat ze erbij is, neen???



petra
20-5-2006
 Meld misbruik21-3-2006 14:01:04

Ik zou dit eerlijk gezegd ook niet prettig vinden... Maar zo te lezen is je probleem al opgelost, combineren met en andere kleur sjaal is een héél goed idee! Zelf ga ik ook mee met mijn moeder-vader-oma... Mijn schoonmoeder doet het liever alleen wat ik jammer vind. Soit...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...