Nu Online
Momenteel zijn er 25 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksaangifte

  16-3-2006 10:05:21
Beste Medebruidjes,

Ik heb eens een vraagje, vanaf vandaag kunnen we aangifte doen op de gemeente voor het burgerlijk huwelijk.

Nu mijn toekomstige heeft de nederlandse nationaliteit en aangezien we in belgïe trouwen moet hij een certificaat van gewoonterecht halen op de Nederlandse Ambassade in belgïe.

Weten jullie waar die ambassade te vinden is en moet je daar persoonlijk naar toe gaan of kan dit per e-mail ?

Groetjes Karine
16-09-2006

Karine
16-9-2006
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 542


Kristel
16-9-2006
 Meld misbruik16-3-2006 10:31:20

http://www.nederlandseambassade.be/

Bel eens naar die mensen, het telefoonnummer staat rechts op de pagina.

Kristel



Mireille
1-9-2006
 Meld misbruik16-3-2006 23:00:44

Hmmm...weet je zeker dat je dit nodig hebt????
Ben toevallig een paar weken geleden op het ned. consulaat geweest in Berchem bij Antwerpen (voor nieuw paspoort) en daar vertelden ze me dat ik dat nodig had, samen met nog een ander document. Totaal 60 euro..
Maar toen ik vorige week bij onze gemeente kwam om de aangifte te doen had ik deze helemaal niet nodig !!
Enkel paspoort en uitreksel geboorte register en klaar!
Goed dat ik ze niet meegenomen heb, spaart dus 120 euro uit (voor mij en mijn aanstaande, wij zijn beide nederlands).

Groetjes Mireille
01-09-2006



Els
1-4-2006
 Meld misbruik16-3-2006 23:21:49

Hey,

mijn vriend is ook Nederlander, en had die twee documenten (bewijs van 'nederlanderschap' en 'gewoonterecht', elk 30 euro) wel echt nodig!! Best eerst eens vragen op de gemeente, en dan die papieren gaan halen, ze doen er wel een uur over voor je die papieren hebt (vanuit een Nederlands paspoort kan je natuurlijk niet onmiddellijk checken of je Nederlander bent, en de wetten over het huwelijk in Nederland moeten denk ik elke keer opnieuw uitgevonden worden!), enfin, kostelijke grap, maar dat is met alles zo!!

groetjes,
Els
1-4-06 (nog 16 dagen!)



Veerle
16-9-2006
 Meld misbruik18-3-2006 18:24:00

Hallo,

Mijn vriend is Italiaans en hij had ook enkel een uittreksel van zijn geboorteregister nodig. Het bewijs van woonst werd geregeld door de bevolkingsdienst zelf.

Succes! veerle


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...