Nu Online
Momenteel zijn er 173 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

op hoeveel dagen heeft iemand recht uit de bouw?

  12-3-2006 11:06:42
mijn toekomstige werkt in de bouw. Wij trouwen op een vrijdag en hij heeft recht op 2 dagen. Maar nu is mijn vraag is die vrijdag daar ook bij of niet? Ben al langs geweest bij het acv maar die persoon kon er niet op antwoorden. Weet er iemand dit van jullie?

Davine
31/03/2006

davine
31-3-2006
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1465


nele
20-5-2006
 Meld misbruik12-3-2006 12:14:11

hey davine,

ik werk zelf ook bij het acv, weliswaar niet aan het loket maar omdat ik zelf ook trouw ging ik het al eens na, en volgens mij is het zo, zowiezo heeft iedereen recht op 2 dagen klein verlet, maar als je trouwt op de vrijdag dan telt die dag in 1 van deze dagen, bij ons is dat ook zo, wij trouwen voor de wet op een dinsdag, en nemen dan al een dag klein verlet. Maar soms is het zo dat een werkgever een extra dag geeft, hij zou zijn werkreglement er eens bij moeten nemen, als dat zo is. Ik wil gerust het gerust ook nog eens nagaan hoor, maandag op mijn werk. Moest het dan nog niet duidelijk zijn, dan kan je altijd mailen naar nvansteenkiste@acv-csc.be

nele
20 mei 2006



Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik12-3-2006 14:28:44

Je hebt wettelijk recht op 2 dagen klein verlet. Als je trouwt op een vrijdag is die dag 1 van de 2 vrije dagen.

Maar elke werkgever kan hiervan afwijken. Ik heb 4 dagen, en mijn toekomstige 3. Maar het wettelijk minimum is 2.



Lien
26-5-2006
 Meld misbruik12-3-2006 19:04:10

Hallo

Bij mij op het werk zeiden ze dat het afhangt van het paritair commitee waarin je zit.

Ikzelf heb 3 dagen. Misschien dat je dan best eens belt naar je sociaal secretariaat om dat te vragen, uiteindelijk kennen zij de paritaire committees het beste !

groetjes

Lien
26/05/06



Joke
17-12-2005
 Meld misbruik13-3-2006 19:11:30

Hallo Davine,

Volgens mij heeft je ventje recht op 3 dagen.
Ik werk ook in de bouw, en doe daar personeeladministratie.
Ik heb er alleszins 3 genomen.

Groetjes,

Joke



Sophie
24-9-2005
 Meld misbruik14-3-2006 14:57:54

Hallo,

Ik werk op een sociaal secretariaat en geef daaromtrent advies aan de firma's die voor zo'n vragen bellen.

Alles is afhankelijk van het paritair comité waaronder je valt. Dit heeft niets te maken met de "good-will" van je werkgever!

Dit is het resultaat van je vraag:
Volgens wettelijk kader (bezoldigd klein verlet):
De duur van de afwezigheid: 2 dag(en).
Moment van de opname van de afwezigheid:
Door de werknemer te kiezen tijdens de week waarin de gebeurtenis plaats grijpt of tijdens de daarop volgende week.

Hopelijk kan je hiermee verder.

Vreemd dat een vakbond dit niet weet want uiteindelijk zijn ze er om hun werknemers hiermee verder te helpen.

Groeten
Sophie



Sophie
24-9-2005
 Meld misbruik14-3-2006 15:00:21

Oh ja, Davine, en dat Joke recht heeft op 3 dagen heeft te maken met het feit dat zij niet onder PC 124.00 (paritair comité van de arbeiders in de bouw) valt. Zij werkt waarschijnlijk als bediende en voor de bouw vallen die onder PC 218.00. Daar is het recht op klein verlet 3 dagen.

Groeten
Sophie


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...