Nu Online
Momenteel zijn er 49 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kostuum op maat

  26-10-2010 17:12:57
hey medebruidjes en bruidegommen!

Onze dag komt steeds dichter! Het wordt tijd dat we eens voor het kostuum van mijn ventje gaan kijken.
Hij wil heel graag een pak kopen, liefst zelfs op maat laten maken.
we zijn langs geweest bij delluomo in Roeselare, daar waren ze supervriendelijk!

We vroegen ons alleen af hoeveel een kostuum op maat ongeveer kost...
Zou iemand ons kunnen helpen?

bedankt hoor!

x


Lien
26-3-2011
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 2565


kelly
24-6-2011
 Meld misbruik26-10-2010 17:30:02

er is een site , weet niet goed meer welke het noemt hoor ,

daar kunt ge zelf een costuum ontwerpen zogezegd , je krijgt dan alle mogelijkheden en zo.
als we alles naar ons eigen wens deden kostte dit ons een 350 euro.
Wat ik eigenlijk goed mee vind vallen voor een maatpak.

Nu het is helemaal niet gezegd dat we dit gaan doen hoor , het blijft wel internet en het het eigenlijk eens gedaan gewoon uit nieuwschierigheid. heb nooit verder gelezen of hij het kan gaan passen of zo.

Ik denk dat je toch ook tussen de 250 en 500 mag rekenen voor een goed maatpak. wij hebben nog even tijd , dus ik zal je effe volgen , hou ons op de hoogte waar je uiteindelijk gaat voor zijn pak !




Giovanni

 Meld misbruik26-10-2010 17:41:15

Dag Lien,

Eerst en vooral wens ik jullie te feliciteren met jullie aankomende huwelijk!

Betreffende een kostuum op maat. Er zijn verschillende types, stoffen en stijlen van kostuums op maat. Veelal wordt dit misinterpreteerd. Je kan reeds een kostuum op maat laten maken en dit in het buitenland laten vervaardigen (Thailand, China, etc). De prijs hiervoor zal ongeveer een 250-300€ zijn. Uiteraard zal je ook het nodige hiervoor verkrijgen (minder goede kwaliteit, kinderarbeid, etc). Hier in België zijn er ook een aantal leveranciers die kostuums op maat laten maken in dit laten vervaardigen in Italië of in België zelf. Hiervoor betaal je ongeveer tussen de 500 en 5000€ en meer. afhankelijk van de graad van kennis en kwaliteit.

Het is namelijk zo dat wij in het verleden ook verkozen hebben om kostuums op maat te laten maken. Echter moet men weten dat hier ook een stijl van een bepaalde tailor in te pas komt. Tevens moet men rekening houden dat de persoon in kwestie waarvoor een kostuum gemaakt wordt ook de nodige proporties heeft. Weet dat een kostuum op maat, in veel gevallen (zeker in de lagere prijsklasse) bijna geen model heeft. Het is een kostuum uit mooie kwaliteitsstof die vervaardigd wordt rond het lichaam. M.a.w. geen snit. Indien je naar de hogere prijsklassen zou gaan (+/- 1000€), dan zit je bij mastertailors. Die zorgen er effectief voor dat zij zelf hun kostuum voor de betrokken persoon zullen maken met een duidelijke eigen snit. Niet gewoon een maatopmeting dat machinaal nadien wordt vervaardigd.

Uiteindelijk, indien je kiest voor een 'ready off peg' kostuum, m.a.w een kostuum dat reeds een snit heeft en dit volledig laat retoucheren kom je bijna aan 98% van hetzelfde resultaat.

In de 'ready off peg' kostuums heb je tevens verschillende snits (Engelse snit, Amerikaanse, Duitse of Italiaanse snit). Elk mijn zijn eigen specificaties en eigenheid.

Een Italiaanse snit is natuurlijk een van de mooiste, daar deze meer gecentreerd is en een kenbaar aspect van klasse heeft.

Ik hoop dat je hiermee wat meer aankan.

Indien jullie toch zouden verkiezen om toch te gaan om een reeds bestaande exclusieve Italiaanse snit dat volledig op het model geretoucheerd wordt en quasi een maatpak wordt, aarzel dan zeker niet om ons te contacteren. Jullie vinden reeds een impressie op onze website: www.carbonella.be

Met stijlvolle groeten,



Giovanni Carbonella



Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik26-10-2010 17:42:12

Hallo,

Mijn man zijn trouwkostuum kwam van Nicky Vankets (winkel Hasselt). Het is een vaste collectie, maar de kostuums worden op maat gemaakt. De prijs hangt van het kostuum af. Ik geloof dat wij voor kostuumbroek, kostuumjas, gillet, hemd en das 1500,00 euro betaald hebben. Het was een kostuum in wilde zijde.

Groetjes
Annelies



Dorine

 Meld misbruik27-10-2010 9:02:29

Bij Villa Verdi in St. Denijs Westrem, kost een Italiaans maatpak 395€.
En, uit ervaring, ze zijn prachtig gemaakt, zeer mooie afwerking, mooie stoffen. Alle stoffen hangen gemaakt in vest, zodat je meteen eens het resultaat kan zien. Keuze genoeg!
Als mijn echtgenoot nog eens een kostuum nodig heeft zullen we geen moment twijfelen.
www.italiaansemaatpakken.be

zeker eens kijken op de site!



Steven
30-4-2011
 Meld misbruik27-10-2010 13:24:32

café costume, daar gaat mijn ventje zijn kostuum halen en dat is ook op maat prijzen beginnen daar vanaf 450 euro.

Groetjes
An



Nele
6-11-2010
 Meld misbruik27-10-2010 21:40:46

Wij gingen voor een tussenoplossing
suitsupply in wijnegem (je moet eens op hun website kijken voor andere adressen)

supergoeie service want mijne toekomstige is lang en smal.
gewone kostums zijn te kort aan de mouwen of broekspijpen, vestje te groot aan de schouders,...

in deze winkel zijn er nog echt kleermakers die een kostum aanpassen
goede raad, ze verkopen ook hemden, dassen, schoenen, riemen, manchettenknoppen,...
je kiest wat je wil en wat niet...

wij waren gesteld voor 680 € vest, broek, hemd, schoenen en riem in hetzelfde kalfsleder, das en manchetteknoppen én retouches.

wat dus vrij goedkoop is in vergelijking met een broek en vest van Boss dat hij ook gepast heeft maar was al 700 voor alleen maar een broek en vest...

ze nemen ook al je maten op zodat het volgende keer sneller zou gaan
als hij nog eens een pak nodig heeft dan gaan we zeker terug!

't is wat je zelf wil van kwaliteit enzo...
veel succes met de zoektocht!
groetjes nele




Liselot
9-7-2011
 Meld misbruik23-1-2011 23:34:05

Hallo !


We zijn dit weekend om een kostuum op maat geweest naar Del' Uomo in Roeselare.
We zijn daar goed ontvangen, en je hebt veel keuze.

Het kostuum (vest, broek, gilet, hemd was gratis dit is de actie in januari : gratis maathemd bij aankoop van een kostuum op maat) koste 1350€. De stof was een 'tussenklasse' het kan dus goedkoper en het kan ook duurder.


groetjes
lotte


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Mannenmode nodig?
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
De Maeyer Ceremoniekostuums Verhuur kostuums voor heren en bruidsjonkers in Sint-niklaas
Wij verhuren kostuums voor elke gelegeheid. U heeft keuze uit Jacquets, Smokings en kostuums in verschillende kleuren (zwart, grijs, grijs met een streep) NIEUW BLAUWE KOSTUUMS Wij hebben ook Jacquets en blauwe kostuums voor bruidsjonkers Meer info