Nu Online
Momenteel zijn er 37 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Budget stress

  16-10-2010 23:23:44
Dag lieve medebruidjes,

Vandaag echt een baaldag. Heb het budget nog eens bekeken en dat blijft maar stijgen. Wij zijn 8 jaar samen en eindelijk gaan we trouwen, maar wilden het klein maar fijn houden met een budget zo rond de 5000 a 6000€. Nu zitten we al aan 12.000€. En dan zitten er nog puntjes bij waar ik nu al van weet dat we met de geschatte prijs er niet gaan geraken ( bv fotograaf). Hebben jullie een idee van jullie budgetten en bepaalde puntjes waar er mss goed op bespaard kan worden? Absoluut niet op het avondfeest want dat wilt mijn vriend niet.Daar hebben we voor 75 personen een 5000€ voorzien en dat moet goed lukken. Ikvoel me bij dit budget gewoon niet goed, raar mss maar wij hebben nog 2 kindjes en ik vindt dat niet alles nu naar onzen trouw moet gaan.
Hopelijk kunnen julli me wat tips geven. Zou eigenlijk zo graag rond de 9000€ of zo zitten.

Bedankt x

Elke
2-3-2012
Meld misbruik



Reacties: 13 | Gelezen: 2417


Silke
18-6-2011
 Meld misbruik17-10-2010 8:18:32

Goeiemorgen,
ik had dat ook 'budget stress' heb er zelfs een maagontsteking van over gehouden.
De centen gaan er vlug vandoor ! Dat heb ik ook kunnen merken.
Maar je kan de kosten zowat beperken zoals wij wat doen, zoals discobar is van mijn neef. DJ is een vriend. fotograaf is iemand van de geburen voor een prijsje.
Maar alles komt wel goed, en daarbij je krijgt nog cadeaus he ?
Zo hou ik m'n hoofd cool !
veel succes en relax !



Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik17-10-2010 9:30:27

Besparen op een trouw is niet zo easy. Ik zie enkel besparing in je ringen (ga bv. naar Antwerpen tijdens de solden zoals wij of keep it simple), ook zijn kostuum en je trouwkleed kan heel wat op bespaard worden indien je het in de soldenperiode doe.
Fotograaf kan je bv. enkel vragen voor ceremonie & reportage, scheelt waarschijnlijk ook alweer voor paar uurtjes.
Ook enkel vervoer voor de bruid & bruidegom ipv zo een hele vervolg te nemen kan héél wat schelen, wij doen dit ook en zorgen ervoor dat er hier genoeg tule en bloemen zijn voor de mensen die hun auto willen versieren ...

Ik raad je echt aan om naar beurzen te gaan en ga gewoon af op die standhouders en vraag hoeveel het is. Die zullen u dat met plezier zeggen. Zo hebben wij ons budget kunnen bepalen en blijven volgen!
Wij dachten bv. ook dat een ceremoniemeester ons € 500 voor een namiddag ging kosten, wat blijkt, € 175 ...

Ik begrijp dat het niet zo gemakkelijk is, maar keep up!!!



Debbie
16-9-2011
 Meld misbruik17-10-2010 9:52:29

- als je een kleine suite hebt en er moet niet te veel georganiseerd worden, kan je een familielid aanduiden ipv een ceremoniemeester;
- je man kan een kostuum huren ipv kopen;
- veel offertes vragen zodat je er zeker nooit de duurste uitneemt (de duurste is niet altijd de beste!);
- je uitnodigingen zelf maken;

't Zijn maar ideëen hé. Hopelijk ontstress je gauw een beetje. Dit zou een fijne periode moeten zijn waarbij je kan genieten van het verlangen naar een huwelijk! Veel succes.




Emmy
13-8-2011
 Meld misbruik17-10-2010 9:56:16

Ik ken je gevoel. Weet nietof je er iets mee bent, want hierboven is al veel gezegd.
*fotograaf, iemand die dat als hobby doet
* keuze van feestzaal: alles zelf doen of niet dure all inn formule, eventueel parochiezaal
*DJ:iemand die je kent, of doet als hobby
*uitnodigingen via vistaprint of dergelijke
* alleen vervoer voor bruidspaar of zelfs niet, j eigen auto of auto in leen
* niet te veel mensen uitnodigen 's avonds, echt alleen die je echt wilt, geen receptie doen
* er zijn mooie trouwkleedjes die niet te duur zijn (als je sites wilt, just say), of bij La Tiara in Antwerpen kan je er huren voor 300 euro
* ringen in solden of bij de joden of niet in goud
* de bedankjes zelf maken, alsook de versiering
* rekeningnummer op uitnodiging ipv een lijst
* je kapsel bij je gewone kapper doen
* je make-up zelf doen
* goede schoenen kopen, maar de "bruidsschoenen" kosten altijd meer
* je juweeltjes laten maken (dorien's frutsels op internet en vele anderen)
* geen dessertenbuffet maar een taart
* iemand van de vrienden nemen die wat leidingneemt, dus geen ceremoniemeester

Grtjs




Niki
27-5-2011
 Meld misbruik17-10-2010 10:14:50

Wij hebben voor 45 personen een budget voorzien van een 5000€ en voorlopig lukt het aardig.

- Mijn trouwkleed is besteld via een franse website, op maat gemaakt zoals ik het wil met petticoat en kousenband: 300€. (uniek ontwerp)
- Schoenen had ik al (die zie je toch niet onder kleed, waarom daar 100€ aan geven?)

- Fotografie gaat mijn zus doen, zij heeft een NIKON D3000 camera en doet dit als hobby : 0€

- Ringen bij juwelier in Leuven gekocht, 2 zilveren ringen,waarvan 1 met Zyrkonium: 90€
- Bedankjes via een website, max 1€/stuk

- DJ uit kennissenkring: 250€ (weet nog goedkopere voor 150€ die veel trouwfeesten doet)

- Receptie (zonder hapjes) gevolgd door 4-gangen diner en dessertenbuffet + pronkgebak voor 2700€ (voor 45personen)

- Kostuum+hemd+das voor de bruidegom 100€ bij C&A
- Kleding bruidsjonkers via website, 30€/stuk

- Kleding bruidsmeisjes via website, 50€/stuk
- Bloemblaadjes (500stuks) , 12 strikken voor kerkstoelen, 5M lint voor auto's: winkel te Brussel 12,50

- Lingerie Poirier via website: 125€ voor Torselet

- Misboekjes zelf maken en printen (inkt voor printer: +/-50€)

- Stroiimandjes: 2€/stuk bij Zeeman

- Uitnodigingen: 80€ bij online shop
- Save the date post-its via website: 1 blok voor 2,5€
- Kerk: 210€
- Gemeentehuis: 50€

- Ceremoniewagen gaan we niet doen, je hebt daar toch niet zoveel aan + mijn vriends firmawagen is wit en aangezien er een aantal van zijn collega's komen met identieke wagens is dit sowieso een leuk zicht, een witte stoet hihi


Ideetjes: In de Rue de Brabant te Brussel zijn er verschillende winkels waar je bruidsjuwelen, kleren en accesoires vind aan heel lage prijzen.
Ook kostuums voor bruidegom, vanaf 30€!

Ben daar gisteren met mijn zus geweest en was geschrokken van hoe goedkoop het daar wel is.
Als je houdt van fel versierde jurken, 1 -of 2delig is dit je shopadres!

Versieringen voor wagens bvb 7,5€/stuk

Bedankjes, versieringen, linten, mandjes, handschoenen, pluimen, bloemblaadjes enz gezien daar , echt fantastisch!


Wie adressen wil van de websites waar ik bovenstaande besteld heb, laat me je emailadres of stuur me een berichtje!




Elissa
9-7-2011
 Meld misbruik17-10-2010 10:21:36

*vistaprint voor de uitnodigingen
* enkel vervoer voor julliezelf
* wij hebben een koud buffet voor 50 personen voor net geen 800 euro
* wij hebben een fotograaf die heel de dag blijft en ons alle foto's op originele grote en bewerkt geeft en dit alles voor 125 euro...
* onze bruidstaart is voor 58 personen dacht ik en die kost ons net gen 150 euro...
* wij nemen ringen bij fede di oro en die zijn heel mooi en in alle prijsklassen.. .de goedkoopste liggen iets hoger dan 300 euro...
* make-up laten doen door iemand bevriend of zelf...
* of voor bepaalde dingen eens naar een opleidingscentrum als syntra gaan en daar flyers ophangen, bijvoorbeeld voor de bloemschikking
* voor versiering in de kerk nemen wij ballonnen... leek ons ook iets goedkoper uit te komen en leuk voor de foto's acheteraf om ze op te laten
* bedankjes op www.bedankjes.nl niet zo duur
* je trouwkleed kan je huren en anders naar zo'n winkel dat stockverkoop doet...
verder weet ik het even niet meer..



Niki
27-5-2011
 Meld misbruik17-10-2010 10:32:44

Nog vergeten:

- Menukaarten maak ik zelf
- Bruidsboeket: 45€ voor 20 callas (klein en compact) en 60€ voor het lange callasboeket
-> Hier ben ik zelf nog niet uit.

PS: ik woon in Vlaams Brabant




Niki
27-5-2011
 Meld misbruik17-10-2010 10:33:30

Make up en kapsel: 90€ ( proefkapsel en make up inbegrepen)



angela
2-10-2010
 Meld misbruik17-10-2010 14:44:49

Ons huwelijksfeest heeft 7.203 euro gekost (hadden 135 genodigden)inbegrepen een En daarvan was er een groot deel betaald met het geld dat we gekregen hebben van de genodigden.
De rest heeft ons 1.300 euro gekost ongeveer.
Dus een 8500 euro in totaal.Valt dus eigenlijk heel goed mee zenne.

- Had misboekjes zelf gemaakt en menu's zelf gemaakt
- Hadden geen auto's of ceremoniemeester.
- Men kleed en stola waren door collega's gemaakt;
- Men dochter haar kleedje kwam van C& A communiecollectie
- Men zoon zen kleren had men schoonmoeder gekocht
- Mijn man zen kleren waren van Mexx (viel best mee van prijs)
- Fotograaf was een kennis
- Bruidsboeket en altaarstuk besteld bij www.bloemenhenderickx.com (niet duur en perfect op tijd aan huis geleverd)
- kapsel en make-up (Hani)
- eten was 52,18 euro all in (moest geen huur betalen voor de zaal en de versieringen werden door hen gedaan)
- dj. was 300 euro (dj. powerstation)

groetjes Angela



Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik18-10-2010 11:23:58

Ik vind dit ook heel moeilijk en snap nog altijd niet hoe jullie dit doen.
Wij dachten ook te besparen:
- fotografen zijn 2 vrienden (fotoboek ga ik zelf maken)
- ceremoniemeester is een vriendin
- vervoer dienen we niet te betalen (= gratis)
- uitnodigingen maken we zelf
- misboekjes maken we zelf
- bedankkaartjes zullen we ook zelf maken
- een zaal met aparte traiteur, versiering zelf, ...
- ceremonie door UVV (Altaarnatief) = gratis --> maar dan moet je wel locatie zelf voorzien, stoelen, linnen, loper, bloemenboog, ...
- ...
We hebben echt op veel dingen bespaard, maar toch komen wij in totaal nog bijna op 20000 € (met huwelijksreis bij dan)...
We besparen wel niet op kleed en niet op ringen, dat zal in totaal al 3000 € zijn. We hebben ook leuke bedankjes op feest zelf en die kosten ook iets meer. Het avondfeest zal 5000 € zijn voor 75 mensen. We zullen dan nog wel een receptie doen voor collega's en buren en vrienden van de ouders... Dat was eerst ook niet de bedoeling, maar er komt toch altijd wel een hoop bij. We wilden hiermee geld uitsparen, om niet iedereen op avondfeest te moeten vragen. Maar ja, de suite (naaste familie + fotografen + ceremoniemeester/vriendin) zijn er dan zowel voor avondfeest bij als voor receptie, dus die moet je dan dubbel rekenen. Voor huwelijksreis rekenen we 4000 €. We hopen dit terug te krijgen via cadeaus :s! Ik hoor toch van de meeste mensen dat ze nogal gul zijn op trouwfeesten. Dus ja...
En ja, in die 20000 € zit echt alles in. Onze tickets voor de huwelijksbeurs en onze tickets voor de modeshow van Maya enzo zitten daar ook bij. Ook de fotoboek van onze reis waar we ons verloofd hebben, zitten mee in die prijs... Dus ik reken echt wel alles mee... Ook de bruidsmagazines die ik heb gekocht tel ik erbij...

Dus ook al besparen we wel op veel, toch is dat nog superveel alles bij elkaar gerekend. Dus ook hier stress... Het positieve is wel dat beide ouders ook wel een stukje betalen. Maar het blijft toch veel wat we zelf moeten doen...

Groetjes
Sharon



Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik18-10-2010 13:05:42

Ah ja, en ik heb ook een kapper of make-up... Ik heb heel kort haar, waar ik gewoon een beetje gel in doe. En voor make-up zal ik zelf wel een beetje mascara aandoen ofzo... Dat zien we nog wel :)!
Dus nog steeds ook bij mij de vraag: hoe doen jullie dat toch?

Doei
Sharon



Timothy
20-8-2011
 Meld misbruik27-10-2010 10:33:24

Inderdaad,
"7.203 euro gekost (hadden 135 genodigden)" hoe doe je dat?!
In een parochiezaal dan met aparte traiteur of hoe doe je dat?
Wij komen op ±10000 euro?
100 genodigden voor diner en dansfeest
58 voor receptie
20 die pas vanaf dessert komen.
Hoe krijg je dat zo goedkoop voor 135 genodigden?!

Ik denk dat je toch minimum 80 euro pp moet rekenen voor diner en avondfeest hé?




bobo
2-2-2013
 Meld misbruik4-11-2010 15:13:04

Hallo

Ook wij wilden ons feest lowbudget houden. Helaas krijg ik ook stress wanneer ik die bedragen optel.
Wij zitten met een gastenlijst van om en bij de 250 personen ( grote familie en veel collega's)
Uiteraard zal niet iedereen aanwezig zijn maar we zullen toch minimum 200 personen hebben voor het avondfeest, dit aan 70 euro p.p. Voor het eten en drank alleen al komen wij dus op een bedrag van 14000 euro. Uiteraard moet ook de DJ worden betaald, zijnde 480 euro. Daarbovenop betaalden wij reeds 350 euro aan uitnodigingen en bedankjes.

Het initiêle plan was om een goedkoop kleedje op de kop te tikken maar algauw bleek dat ik toch ben gezwicht voor mijn droomkleedje. Mijn moeder heeft mij over de streep getrokken. Mijn kleed kost (met jasje) een 1800 euro, 140 euro voor de schoenen, 250 euro huur kostuum partner. Schoenen moet mijn toekomstige nog halen.

Ook ons zoontje moet nog in het nieuw.

Waar wij wél op kunnen besparen.
Ons feest gaat door op vrijdag, waardoor wij per persoon 2.5 euro korting krijgen op het menu.
Wij trouwen zonder ring, dit omwille van het feit dat ik nooit juwelen draag en ik het bijgevolg nutteloos vind om daar zoveel geld aan te spenderen. De ring zou in de kast belanden en stof vergaren. Gezien wij niet trouwen voor de kerk kunnen wij ook besparen op kerkdecoratie e.d. Ook een trouwboeket is niet aan mij besteed, dus ga ik ook geen boeket bestellen.

Vervoer hebben wij gratis kunnen bekomen via onze garage.
Onze trouwfoto's worden genomen door een kennis die eveneens voor een kleine prijs het fotoalbum zal opmaken. (80 euro)
Ik gebruik nooit make-up maar voor deze dag zal ik mij toch een beetje laten fatsoeneren voor de foto's, dit zal komen op 15 euro.
Voor de kapper weet ik nog geen prijs.

Er zullen wel nog kosten volgen dus ik reken op een totale prijs van om en bij de 20000 euro.
Mijn toekomstige probeert mij gerust te stellen dat wij het bedrag van het avondfeest wel zullen terugkrijgen d.m.v. de cadeaus maar ik heb hierover toch sterk mijn twijfels.
Ik was in de veronderstelling dat de meeste mensen 50 euro p.p. geven, dus betalen wij minimum nog 20 euro zelf. Klopt dit? Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt voor jullie reacties

Groetjes



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...