Nu Online
Momenteel zijn er 110 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kinderen ten laste

  14-10-2010 17:42:58
Hallo,
als wij getrouwd zijn, kan ik dan mijn kinderen ten laste houden en mijn man de zijne?
Of moeten ze allemaal bij 1 persoon ten laste komen?

Sylvia

sylvia
18-6-2011
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1380


Sara
20-8-2011
 Meld misbruik14-10-2010 18:24:27

Hey Sylvia

Ik heb ook twee kindjes uit een vorige relatie en die blijven gewoon bij mij ten laste.
Volgens mij kan je enkel je biologische kinderen of geadopteerde kinderen bij je ten laste zetten. Dit wil dus zeggen als jij kinderen hebt komen ze bij jou en de kinderen van je man komen bij hem.

Grtjs

Sara



Liesbeth
2-7-2011
 Meld misbruik18-10-2010 14:57:31

Hallo Sylvia,
Klopt niet helemaal wat Sara zegt, je kan in principe kiezen wie de kinderen ten laste neemt. Je echtgenoot kan ook jouw kinderen ten laste nemen, tenzij jij co-ouderschap hebt met je ex-man.

Meer hierover vind je op: gidsvoorgezinnen.be

Grtjs,
Liesbeth




sylvia
18-6-2011
 Meld misbruik21-10-2010 21:28:36

Hallo liesbeth,
Ik wil gewoon mijn kinderen ten laste houden als ik huw en mijn man het zijne.
weet alleen niet of dat kan.
Zal eens kijken op die gids.
bedankt!
Sylvia



Ingrid
7-5-2011
 Meld misbruik26-10-2010 15:49:08

Hallo Liesbeth,
Als wettelijk samenwonenden kan je kiezen wij de kinderen ten laste neemt. Bij ons staan alle 3 de kinderen ten laste van mijn toekomstige man. De 2 oudste zijn mijn kinderen de jongste is van ons beiden. Voor gehuwden geldt hetzelfde. Je moet daarvoor wel documenten ondertekenen. Voor ons was dat fiscaal het voordeligst op deze manier. Ook voor de kinderbijlag maakt dat een groot verschil!
Toch is het allemaal wat ingewikkeld, maar volgens mij kan je veel zelf bepalen.



Sabrina
22-6-2012
 Meld misbruik29-5-2011 17:20:25

Hallo,

in het jaar van je huwelijk worden jullie nog afzonderlijk belast en kunnen jullie elk jullie kinderen ten laste nemen.
Het jaar volgend op jullie huwelijk worden jullie gezamelijk belast (een gezamelijke aangifte). Bij kinderen ten laste meld je dan het totaal aantal kinderen dat in jullie (nieuw) gezin ten laste zijn.De belastingsvrije som wordt dan gewoon verhoogd.

Ben je hier al iets mee? Of wil je nog verdere info hieromtrent?



sylvia
18-6-2011
 Meld misbruik3-6-2011 22:47:47

hallo sabrina,

ik wou gewoon mijn kids ten laste houden en mijn man het zijne
is dit mogelijk of gaat dat niet?
Wij huwen ook met huwelijkscontract.
Ook op het werk heb ik mijn kids ten laste.
Kan dit zo blijven?

Groetjes!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...