Nu Online
Momenteel zijn er 136 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

vraag ivm notaris

  14-10-2010 16:42:14
Hallo,
wij wonen al 6 jaar wettelijk samen en hebben 3 jaar geleden een huis gekocht. Moeten we nu nog naar de notaris? Of wordt dat aan de notaris meegedeeld dat we nu gaan huwen? Iemand ervaring hier mee aub?
Bedankt voor jullie reacties!!


Anneleen
12-11-2010
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1693


Sara
20-8-2011
 Meld misbruik14-10-2010 18:18:48

Ik stel me die vraag dus ook af, aangezien wij ook wettelijk samenwonend zijn en wij vorig jaar een huis gekocht hebben. Ik denk dat ik een ga bellen met mijn notaris.





Stephanie
10-6-2011
 Meld misbruik14-10-2010 19:33:59

Je kan best eens gaan luisteren bij je notaris, normaal gezien zijn de info-afspraken toch gratis. Want soms zijn er dingen opgenomen in de aankoopakte die gewijzigd moeten worden, bv goed komt toch aan iemand als een van beide komt te overlijden, vaak komen er later nog meer kinderen en zou er iemand bevoordeeld kunnen zijn. En het is best dat je het goed dan in je huwelijksgemeenschap inbrengt want nu bezit zowel jij als je partner een onverdeelde helft...

Groetjes,
Een notarisbediende (weet zelf nt meer aangezien ik zulke dossiers nt behandel en geen jurist ben)



Sarah
16-7-2011
 Meld misbruik14-10-2010 21:15:22

mijn notaris heeft ons laten weten dat het opgestelde contract bij de aankoop van het huis nog steeds geldig is en als je andere voorwaarden ofzo wilt, wel een nieuw contract moet hebben. Maar bij ons bleef alles hetzelfde, dus moeten we er niet langs :)



Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik15-10-2010 8:35:21

Wij moeten wel langs de notaris. Wij wonen ook 6 jaar wettelijk samen, maar omdat we samen een huis hebben gekocht voordat er kinderen waren, moeten we een huwelijkscontract laten opmaken ivm de erfenisrechten. Doe daar zeker even navraag over! Want momenteel is het zo bij ons, dat als iemand van ons 2 sterft, de andere NIETS met het huis kan doen totdat ons zoontje 18 jaar is! Dus als die dan in zijn puberjaren zit, kan de volwassenen niets doen zonder zoon zijn goedkeuring. En dat is iets dat ik niet wil... Je weet ten eerste niet wat voor iemand uw zoon wordt (nu heel braaf, maar als hij ooit slechte vrienden tegenkomt... je moet een kat een kat noemen he) en ten tweede: als de overblijvende iemand nieuw leert kennen die het raar zou vinden om in het huis van de vorige partner te wonen, kunnen ze die niet verkopen...

Is een vieze gedachte dat je daar nu mee moet bezig zijn, ik weet het. Maar dat is gewoon de realiteit, dus zeker informeren!



Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik15-10-2010 15:41:11

Hallo,

Als je geen huwelijkscontract wil, moet je volgens mij niet naar de notaris. Wij zijn ook 2 jaar wettelijk samen en hebben ook een huis gekocht. Wij hebben geen bezoek gebracht aan de notaris voor ons huwelijk en alles is nog steeds in orde

Groetjes
Annelies



eline
20-5-2011
 Meld misbruik16-10-2010 16:01:48

als jullie een huis gekocht hebben met een tontine of ook wel beding van aanwas genoemd, moet je toch eens best naar de notaris wnn je trouwt
 
 



Anneleen
12-11-2010
 Meld misbruik16-10-2010 19:45:52

Ja wij hebben de formule tontine laten plaatsen, maar waarom moeten we dan nog naar de notaris?



Anneleen
12-11-2010
 Meld misbruik23-10-2010 15:14:08

We zijn ondertussen naar de notaris geweest en de formule van de tontine vervalt gewoon als je trouwt... we zijn dus gerust!!


Voeg een reactie toe:

Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...