Nu Online
Momenteel zijn er 202 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Na wat tijd te hebben ingehaald met de dochters: een verslagje van 11/09

  7-10-2010 15:34:31
Een kort verslagje...

Interessant voor de low-budget-trouwers Ons huwelijk kostte om en beide een 6000euro.

Op vrijdag zijn we een hele dag in de weer geweest met de hapjes voor te bereiden en de zaal te zetten. 's Avonds werd er met ons 16-en nog eens geoefend hoe de groepsdans ging die volgt op onze openingsdans. Het werd nog een hectische avond want mijn frank viel dat de taartenstandaard nog naar onze hobbybakster moest gebracht worden!! Doch lagen we op een normaal uur in ons bedje en dat was al een pak van mijn hart.

7u20: de jongste dochter van bijna 2 wekt ons. Normaal gezien is ze rond 6u wakker en zetten we nooit een wekker. Vandaag besluit ze wat langer te slapen en om 7u30 is mijn mama (kapster) er om mijn haar te doen. Niet echt een voltreffer, maar ik kan er mij niets van aantrekken. Ik vraag me vooral af wat de mensen van mijn zwarte kleed denken (voor hen die het zich herinneren. 1 week voor de trouw blijkt dat mijn witte kleed niet goed komt in de winkel en vraag ik mijn voorschot terug. Ik haalde bij P&C een zwart suitekleed, ik haalde bij nekkertex grijze stof om het te pimpen alsook de bloemen vooraan)

Mijn vriend haalt zijn vader en mijn boeketje op! Niets is geheim, kostuum kozen we samen en boeketje bestelde ik zelf samen met de zaalversiering. Tussen 9u en half10 komt de suite. Mijn grootouders zijn er niet bij omdat mijn grootvader longkanker heeft en het de laatste tijd nogal zwaar heeft. We drinken wat glaasjes en ik kom al snel tot de conclusie dat we te vroeg afspraken. ik wil: vooruit met de geit maar moet wachten. Om 10u15 zijn de witte auto's er (van vrienden) en de autocar (via taxi). We begeven ons naar het gemeentehuis.

Mijn vriend en de kinderen in een auto, ik met mijn ouders en de rest in de autocar. De autocar moet eerst en beseft dit niet. Lang leve de cabrio's, want ik kan de andere auto toeroepen de autocar eerst te laten rijden. Ons moeder verklaart me zot, ons vader vindt het weer typisch iets voor mij :) Mijn vriend ging niet met zijn moeder lopen (iever tussen zijn eigen dochters), maar omdat hij iedereen dit hoort roepen doet hij het maar en eventjes lopen onze kindjes zonder volwassene aan hun zijde. Geen tijd voor ergernissen, die volgen later wel ;)

De ceremonie is luchtig want van de zenuwen vind ik alles fantastisch grappig. Mijn vriend daarentegen zit serieus te luisteren en wordt er zelfs stilletjes van. Ik vind het hilarisch als men zegt 'te zullen delen in de huishoudelijke taken volgens eigen vermogen' Bij het aanschuiven van de ringen zegt mijn vriend niets. Ik kan het niet laten van toe te voegen 'tja, een man van weinig woorden' en alweer kan er gelachen worden :) Het verloopt gemoedelijk net zoals verwacht. Zijn hartje in die robuuste bolster is voor velen voor de eerste keer zichtbaar. Mijn mama zegt achteraf dat pas nu haar frank is gevallen dat hij me graag ziet...

Met de autocar naar Puurs om te gaan eten met suite. Tomatensoep met balletjes, stoovlees friet en een ijstaart. Lekker!! Onze fotograaf neemt daar foto's omdat we er onze eerste date hadden. Daarna trekken we naar de brug van Willebroek, een park en het station. De shoot verveelt me al snel want ik wil nog bij mijn grootouders langs gaan. Dit lukt me voor 5 minuten (wat ik nog steeds spijtig vind). Thuis zijn collegas van mijn papa het hapjesbuffet nog aan het afwerken wat toch nog veel werk inhield. We pikken de hapjes op en gaan naar de zaal waar een goed uur later de mensen al toekomen. Alles wordt klaargezet.

Half 8 de receptie waarbij mensen zelf hun hapjes nemen ipv dat we nog mensen moesten zoeken om rond te dragen. Het duurt eventjes vooraleer iemand de stap zet, maar aan het eind van de avond is alles zo goed als op. De speeches gaan van start maar papa is de zijne vergeten en dus rijdt hij nog naar huis. De speeches zijn mooi en persoonlijk. Een beetje onze kleine ceremonie.

Onze openingsdans (finally-fergie) wordt abrupt gestopt door een geplande fout in de muziek waarna mannen met pet op en vrouwen met witte krans plots met ons een mannen-vrouwen battle houden (the way I are-Timbaland). Mensen zijn positief verrast want aangezien ik een open boek ben had niemand verwacht dat ik een verrassing kon plannen :)

Rond 23uur kondig ik aan de vrouwen gelukkig te zullen maken met chocolade en een mogelijk toekomstig huwelijksaanzoek. Dus gooi ik mijn bruidsboeket tussen de vrijgezellen en maak ik hiermee een collega heel gelukkig. Haar vriend daarentegen kijkt bedenkelijk :) Hierop volgt de bruidstaart met cupcakes die door een hobbybakster werd gemaakt en gebracht. Het is exact wat ik wou!!! Sommigen vinden het spijitg dat de taart niet met veel tralala werd binnengebracht, maar ik wou de fuif hier neit mee breken. Het tempo waarmee ze is uitgedeeld zegt me dat het duidelijk geneog taart-time was!

Momenteel heb ik spijt niet te hebben deelgenomen aan het VT4 programma. Als ik zie welke huwelijken winnen, dan kan dat van ons daar bij aansluiten. Onze gastenboek was een digitaal fotoboek met vragen, onze bedankjes senseopads met suikertje en melkje voorzien van een sticker met tekst.

Onze fotograaf maakte al een boek (al maken we die zelf met teksten) Maar zo kan ik jullie de link sturen :) http://paly.be/K+T/K+T.html
Vragen en bedenkingen zijn altijd welkom!! Ik heb wel spijt dat er 's avonds veel gefilmd is maar weinigen foto's trokken. Zo heb ik er geen van de bruidstaart, speeches,... Tenzij die op de 5 wegwerpcameraatjes staan die ik nog moet laten ontwikkelen.

Geniet van jullie planningen en trouwdag!! Niets is mooier, en dat komt van een mama hé. Kindjes maken is een oerinstinct, trouwen, dat is een bewuste keuze ;)

dikke kus voor al jullie tips, dankzij jullie kon ik mijn spaarvarken geruststellen

Kitty

kitty
11-9-2010
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1914


chrisje
5-8-2011
 Meld misbruik7-10-2010 15:48:55

Hey,

Leuke foto's, je ziet he, mooi zijn kan ook goedkoper, jullie straalden, proficiat nog een keertje.
Vind de haartjes van oudste meisje een super idee!!
Veel geluk nog.



ellen
14-4-2012
 Meld misbruik7-10-2010 15:58:08

Hey,

Prachtige foto's!! Heel veel geluk samen.

Verder vroeg ik mij af welke hobbybakster jou bruidstaart en cupcakes heeft gemaakt, en of zij dit ook voor andere mensen doet? Want vind zo cupcakes echt de maks maar meestal veel te duur bij een echte patissier.

Veel groetjes van Ellen




nathalie
15-8-2011
 Meld misbruik7-10-2010 16:23:48

heey ,

echt geweldige foto's en het thema dat zo terug kwam het zwarte met het fushia ! geweldig gewoon!!!
je was echt een super mooie bruid!!ik heb zelf ook getwijfeld om een kleed met kleur aan te doen , maar uiteindelijk ben ik maar voor iets traditioneel gegaan :)

wij hebben ook ongeveer hetzelfde budget! en ik hoop dat onze bruiloft er net zo knap uitziet als die van jullie!!!

groetjes
nathalie



Emmy
13-8-2011
 Meld misbruik7-10-2010 17:48:34

Echt super super mooi was je. Een dikke proficiat. Je straalde echt wauw.
Ben blij te zien dat zwart inderdaad ook heel mooi en klassevol kan zijn. Ik trouw in het zwart/wit vandaar. Je mag fier op jezelf zijn

groetjes Emmy



Carmen
20-10-2010
 Meld misbruik7-10-2010 21:30:04

Hey,

Heel fijne fotootjes! Je was een mooie bruid!! Nog een dikke proficiat!

Ik ben ook wel benieuwd voor de cuppacakes...
keersmaekers_carmen@hotmail.com

groetjes,

Carmen



Kathleen
14-5-2010
 Meld misbruik7-10-2010 23:05:04

Hey Kitty,

Tof te zien dat jullie ook van Willebroek zijn.

Groetjes,
Kathleen



Ingrid
7-5-2011
 Meld misbruik8-10-2010 10:11:25

Hey Kitty,

Heel mooi allemaal. Een dikke proficiat!
Groetjes,
Ingrid



kristel
1-7-2011
 Meld misbruik8-10-2010 10:34:47

wow, super mooi album en mega foto's;

echt een leuk kleed trouwens!

nog nen dikke proficiat hé


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info