Nu Online
Momenteel zijn er 86 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ideeën en tips voor goedkoop, simpel trouwfeest

  6-10-2010 23:28:40
hey iedereen,

wij zoeken in het voorjaar van 2011 te trouwen. We waren eerder van plan om een groot trouwfeest te geven met alles erop en eraan en dan zei mijn vriend dat hij het heel miniem wil houden (enkel trouwen voor de wet en een etentje met getuigen en vrienden (aangezien familiebanden moeilijk liggen) ) ik voelde mij hier echter niet goed bij. Vandaar hebben we besloten toch een goedkoop feest te geven.

ik heb al enkele tips gelezen om een thema voor het feest, maar heb hier dus totaal geen ervaring mee. Dus ik ben eigenlijk op zoek naar:
1. goedkoop trouwfeest (alsook de mogelijkheid voor zwangere bruiden ;-) )
2. een goedkope locatie (waasland en nabije omgeving)
3. we zijn niet van plan een 3 gangen menu ofzo te geven dus iets als buffet of belegde broodjes, maar wel een klein dessertenbuffet...

ook enkele tips voor de plechtigheid voor de wet (deze vindt plaats in een kasteel in een park)
beiden zijn we gek op mooie wagens alsook op paarden ...

wij wonen in Beveren-Waas (9120)
alvast bedankt
groetjes Inge


Inge
24-4-2015
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 3881


nathalie
15-8-2011
 Meld misbruik7-10-2010 8:08:00

heey ,

wij hebben ook maar een klein budget.
Als zaal hebben we gewoon de parochiezaal van in de buurt genomen (is eigelijk ook wel nog een mooie zaal )
we gaan wel onze tafels mooi laten aankleden.
en werken met balonnen enzo om het allemaal wat gezelliger te maken.
We hebben als trouwvervoer een xxl limo(omgebouwde bus) omdat we ons gevolg bij ons wilde en dit redelijk meeviel van prijs.
je kan natuurlijk enkel voor jullie zelf vervoer vinden en dan valt dit zeer zeker mee , dan kan je al wel vervoer vinden voor rond de driehonderd euro. dus dat valt heel goe mee.
voor een bruidskleed ben ik bij jagré in antwerpen geweest , prachtige service en kleedjes voor ieders budget!
en voor savos hebben we een frietwagen!
en heb er al heel veel fijne reacties op gekregen dat we dat gaan doen.

en men bruidsboeket maak ik ook zelf , net zoals de versieringskes voor aan de stoelen in de kapel.
de uitnodigingen en de menutjes ben ik ook zelf aan het maken.voor een goei 120 euro heb ik al men benodigdheden bijeen , en heb zo op deze manier lekker kunnen knutselen met men kindje.geeft het nog eens extra waarde vind ik.en goedkoper :)

dus je ziet er zijn zoveel mogelijkheden dat je kan doen , maar kzou vooral veel offertes vragen en goed rondkijken.
op dit forum vind je ook heel veel informatie en tis een goeie hulp in de organisatie van je huwelijk.heb er al veel aangehad aan deze site.

groetjes en nog veel succes met het plannen van je bruiloft!!




Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik7-10-2010 8:14:40

Hey,
Hier nog enkele tips, als je ze kan gebruiken:
- feest bv in parochiezaal en dan zelf aankleden
- Wij doen ook geen eten voor iedereen, maar wij doen een bbq voor de suite en op het feest geven wij hapjes en een bruidstaart
- Vervoer: gewoon zelf rijden
- Bruidsjurk evt laten maken door een familielid of vriendin of zo, als je een naaister kent natuurlijk
- Bij vistaprint zijn de uitnodigingen niet zo duur denk ik
- Fotograaf: een familielid of zo




Ellen
9-7-2011
 Meld misbruik7-10-2010 13:43:39

wij gaan het ook niet duur maken. we huren een parochizaaltje, we doen bbq maar kennen de beenhouwer(zodat het prijs om prijs is) een goede fotograaf(300 € voor de hele dag, heb een mooie auto danzij kennissen en mijn ceremoniemeester is een goede vriend. dj hebben we in de familie enkel nog een tapper gezocht voor het feest... huwelijsringen gaan we in a'pen halen ,bij de joden. voor je trouwkleed moet je ook eens bij azie export kijken!




Elissa
9-7-2011
 Meld misbruik7-10-2010 14:07:43

wij hebben koud buffet voor 50 personen en het is net geen 800 euro... dus valt heel goed mee!
de rest die nog komt krijgt hapjes daarna...

wij nemen een bruidstaart die ons 150 euro ongeveer kost... en twijfelen nog over een dessertenbuffet

vervoer daar moet je is goed voor rondkijken... bij het bruidsparadijs kan je een porsche voor jezelf en je man huren voor 275 euro voor een hele dag!!!

een goedkope locatie is idd een parochiezaal... dit hebben wij dan weer niet genomen...

uitnodigingen vn ons komen bij vistaprint vandaan ik denk net geen 70 euro voor alles!!



Jessy
18-9-2010
 Meld misbruik7-10-2010 17:28:59

Waarom wil iedereen per sé een wagen huren van de één of andere (veel te dure) firma?
Dit is écht iets waarop je kan besparen hoor! :-)
Neus gewoon eens rond op kapaza, zoekertjesnet, tweedehands,... Hierin staan altijd mensen die bv een oldtimer, porsche, ... hebben en als bijverdienste hiermee voor huwelijken rijden.Wij hebben zo iemand gevonden met een mercedes uit 1957.En je kan ook altijd clubs aanschrijven (bv audi, bmw, porsche,...)

En een goedkope locatie hoeft niet altijd een parochiezaal te zijn hoor! Ik heb ook in verschillende zalen rondgehoord en uiteindelijk ééntje gevonden met echt alles op en aan voor niet zo veel geld. Maar ik zeg niet dat het makkelijk is, maar je moet er echt verschillende doen en over de prijs spreken want zo hebben wij er nog een serieus pak afgekregen...

Op je uitnodigingen kan je ook 'besparen'. Wij hebben deze gemaakt met de website van Kruidvat. Iedereen vond ze supermooi! Het heeft ons misschien € 1,80 /stuk met enveloppe gekost!! Daarna hebben we de voorkant van de uitnodiging herbruikt in de misboekjes, menu's, naamkaartjes,... Als je nog iets wil weten mag je het altijd vragen hoor. Wij hebben echt geprobeerd om alle kosten tot een minimum te beperken en toch niet op kwaliteit te besparen :-) (of zoiets...)


Groetjes

Jessy













Jessy
18-9-2010
 Meld misbruik7-10-2010 17:31:10

Met herbruikt bedoel ik niet dat ik de uitnodigingen heb teruggevraagd hé :-p
Nu zo gierig waren we ook weer niet :-) hehe



Carmen
20-10-2010
 Meld misbruik7-10-2010 21:45:16

Hey,

Ik heb mijn kleed laten maken door een vriendin. Uniek en goedkoop. Is wel duurder geworden dan eerst, maar was veel afwerking (+/- 750 euro) (497 voor vriendin en 233 euro voor de stoffen)
Bruidsboeket zijn houten roosjes = www.houtenroosjes.nl 27,45 euro
Zaal is van vrienden van mijn ouders, huur is gratis. Hapjs en drank moeten we wel betalen.
Wij doen het in twee dagen en geven dag van trouw zelf (woe 20/10) een drink voor de aanwezigen en gaan we enkel eten met onze getuigen en ouders en zaterdag 23/10 geven wij een fuif met hapjes (broodjes) en dessertenbuffet.
Fotograaf is nichtje van mij en we sporen iedereen aan om een fototoestel mee te nemen.
Auto, een neef van mij toekomstige heeft een saab cabrio.
Dj was aanvankelijk kennis van schoonvader, maar hebben nog iemand moeten zoeken. Is iets duurder geworden.
Trouwringen + sterrenbeeld hebben we laten tattoören 130 euro
Kostuum van mijn vriend is van h&m, hemd enz is tijdens solden gekocht.

Zo proberen wij het goedkoper te houden.

groetjes,


Carmen



Carmen
20-10-2010
 Meld misbruik7-10-2010 22:11:55

Ohja de uitnodigingen waren via www.poobies.nl



Inge
24-4-2015
 Meld misbruik7-10-2010 23:29:25

wow! bedankt iedereen voor de leuke ideetjes! heb zin om er direct in te vliegen :) khoop da er zo nog een paar komen :)



Elke

 Meld misbruik8-10-2010 19:36:55

Hé Inge,

Het kolenhof is helemaal herschilderd en niet duur. Ook de zaal van De Kadans is helemaal niet duur en ook helemaal opnieuw geschilderd.

Groetjes



De WInne

 Meld misbruik24-1-2011 18:53:38



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...