Nu Online
Momenteel zijn er 60 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Feestzalen Regio Aalst-Gent of Asse-Halle

  28-2-2006 10:39:58
Hallo,

Om maar emteen met de deur in huis te vallen, de eerste grote hindernis die iedereen moet nemen is dus keuze vand e feestzaal.
Heeft iemand ervaring met de volgende zalen

1) Carelshof te St-Amands
2) Hof ten Dale te Erpe-Mere
3) Gravenhof te Dworp
4) Het Godshuis te Sint Laureins
5) Kasteel Lebbeke te Lebbeke

Ik ebn ook een beetje bezorgd over de prijzen die je op een kasteel zoals Carelshof, gravenhof en Lebbeke betaalt..

Andere feestzalentips in de regio zijn zeker welkom..
Albvast bedankt voor jullie reactie!

Nessie

Vanessa
1-9-2007
Meld misbruik



Reacties: 21 | Gelezen: 2710


Koen

 Meld misbruik28-2-2006 11:01:22

Lebbeke: 'T is maar van horen zeggen (2 verschillende koppels die elk naar een ander feest gegaan zijn): eten is lekker, maar je zou er veel te veel betalen voor hetgeen je maar krijgt (hoeveelheden). De frietkoten hebben in beide gevallen 's avonds goeie zaken gedaan.



Caroline
7-7-2007
 Meld misbruik28-2-2006 12:15:43

De prijzen van het Kasteel van Lebbeke vind je op hun website. De prijzen van het Carelshof heb ik gekregen na aanvraag via mail (ik heb effe gezocht, maar vind die mail niet meer, waarschijnlijk weggegooid dus).

In het Kasteel van Lebbeke zijn grote verbouwingswerken aan de gang. De feestzaal wordt kollosaal (plaats tot 300 à 350 personen met dansgelegenheid dacht ik). We hebben de plannen gezien en ik was onder de indruk, het belooft echt mooi te worden.

Carelshof hebben wij niet gekozen omdat we de zaal niet echt praktisch vonden: een u-vorm en niet voor iedereen zicht op de dansvloer. Ik heb al van andere mensen gehoord dat ze dat net zo bijzonder vonden aan de zaal en ze daarom genomen hebben.
Het Kasteel van Lebbeke vonden we net iets te groot en te chique en we voelden er ons bij ons bezoek echt niet op ons gemak.



Vanessa
1-9-2007
 Meld misbruik28-2-2006 12:29:02

Voor welke zaal hebben jullie dan wel gekozen?

Nessie



Jurgen
14-8-2006
 Meld misbruik28-2-2006 15:07:34

Salons Waerboom in Groot-Bijgaarden schijnt de moeite te zijn. Onze feestzaal is De Snip in Moorsel. Zeer vriendelijke mensen en lekker eten en een goeie bediening. Van feestzaal De Castel in Herne heb ik ook al goeie commentaar gelezen.

Jurgen
14/08/06



Vanessa
1-9-2007
 Meld misbruik28-2-2006 15:54:10

De waerboom ben ik zelf geweest. Ik denk dat dat spijtig genoeg buiten ons budget ligt. En ik wil vooral geen vergelijking met onze vrienden die daar hun feest gaven en zeer goed gesponsord werden. een stuk van hun genodigden staan namelijk ook op onze lijst, maar het zou nogal opvallen als wij een veel beperkter menu zouden kiezen op dezelfde locatie.

bedankt voor tip !



Barbara
4-11-2005
 Meld misbruik28-2-2006 20:24:49

Hallo Vanessa,
Wij trouwden vorig jaar in www.de-architect.be in Sint-Martens-Lennik. Een apart concept (catering vrij), maar wij vonden het prachtig!!! Het onthaal is ook superwarm.
Veel succes met je zoektocht,
Barbara



Miet
26-5-2007
 Meld misbruik28-2-2006 21:21:29

Parkhotel Lokeren: 85 euro (voordeel: oranjerie; nadeel: water apart)

Hof ter Meyghem: 81,5 euro (voordeel: hapjes a volonté)

Kasteel van Wippelgem: 94,05 euro (nadeel: maar 4 hapjes)

Feestzalen Kasteel Ten Bosse: afgekeurd want geen forfaitprijzen en in Deinze

Kasteel Coninckxdonck: 92 euro (voordeel: hapjes a volonté)

Kasteel Carelshof: 85,4 euro (voordeel: hapjes doorlopend)

Tybeert: 86,1 euro (drank tot 4.30uur)

Feestzaal Scala: afgekeurd want geen forfaitprijzen voor drank receptie

Valkenbulcke: 57,3 (!zonder dranken avondfeest: geen forfaitprijzen maar kan wel aangevraagd worden; SORBET????)

Salons Carlos Quinto: slechte ligging, centrum Gent

De Zilverreiger: 54,3 euro zonder dranken tijdens maaltijd en avondfeest ??? (hapjes naar believen)

Feestzaal Breughel: 88,2 euro

Gasthof ter Vaerent: geen forfaitprijs voor drank receptie

Biznis Hotel – Brouwershof: 74 euro (dranken avondfeest maar 4 uur met forfait)

Hof Ten Bosse: 78 euro (dranken avondfeest maar tot 4 uur met forfait, niet zeker van dranken bij maaltijd, wel heeeel interessant! En leuke formules…)

Kastelenhof: kan niet alles openen

Kasteel De Rozerie: geen forfaitprijs hele receptie en dranken ???, sorbet ??? formules kunnen wel na overleg uitgewerkt worden

Het Godshuis: zeker niet, veel te duur (+ 100 euro om hetzelfde te hebben dan bij andere zalen)

Meersdael: teveel bijkomende kosten en alles samen te duur


Dit zijn mijn persoonlijke aantekeningen bij een aantal feestzalen waar ik al informatie van kreeg... :)
Je moet eens in de gouden gids zoeken, op hun website...



Caroline
7-7-2007
 Meld misbruik28-2-2006 21:34:03

Hallo,

Wij zijn van regio veranderd en zijn in 't Waasland uitgekomen en hebben voor het Meersdael in Moerbeke-Waas gekozen. Ik heb hier al vaker gelezen dat het daar heel duur is, maar als ik de prijzen hieronder zie, valt dat allemaal heel goed mee.

Vraagje à Miet: hebben we iets over het hoofd gezien, mijn hart stond effe stil, je schrijft in je berichtje dat er teveel bijkomende kosten zijn in 't Meersdael. Hebben we die over het hoofd gezien? Als je iets weet, laat maar horen...



Miet
26-5-2007
 Meld misbruik28-2-2006 22:27:31

Ach,

Ik denk dat je je geen zorgen moet maken hoor Caroline, als je alles goed uitgepluisd hebt... ;-)

Ik weet zelfs al niet meer waarom ik het opgeschreven heb. Maar wellicht omdat ik nogal onduidelijke informatie heb gekregen van het Meersdael (en van de traiteur)...
En ik was het op dat moment al wat beu om alles uit te rekenen...
Weet alleen dat er parkingwachter enzo was...

Maar het is alleszins een prachtig domein. Denk niet dat je veel mooiere dingen kan vinden.

Heb jij soms duidelijkere info?



Miet
26-5-2007
 Meld misbruik28-2-2006 22:31:38

En even ter verduidelijking:

die prijzen hieronder omvatten:

- receptie met hapjes en drank
- voorgerecht
- soep
- sorbet
- hoofdgerecht
- dessertbuffet
- koffie en versnaperingen
- wijnen en water tijdens de maaltijden
- drank op het avondfeest

We zijn daarbij altijd uitgegaan van de dingen die we het lekkerst vonden uit het aanbod...



Vanessa
1-9-2007
 Meld misbruik1-3-2006 9:03:26

Heel erg bedankt voor je reactie en zo egdetaileerd, super! Hier heb ik echt veel aan hoor..



Caroline
7-7-2007
 Meld misbruik1-3-2006 9:06:59

Aan Miet: ik weet niet welke informatie je hebt van 't Meersdael, de algemene basisinformatie? Dat van die parkeerwachter klopt idd, maar die 60 euro meer maakt eigenlijk het verschil niet echt. Wij hadden zelfs informatie van een zaal gekregen waar je moet betalen voor het tafellinnen en voor het gebruik van het mooiere bestek (echt waar). Ik heb buiten die basisinformatie ook wat meer uitgebreide informatie, als je ze wilt kan ik ze sturen via mail?

Welke zaal heb jij uiteindelijk gekozen? Ik zie Hof ten Bosse op je lijstje staan en je bent er positief over. Daar ben ik nog vorig jaar naar een huwelijk geweest. Lekker eten en goede bediening, maar ik vind de zaal echt niet zo mooi en vond de show rond het dessertbuffet zwaar overdreven en mijn vader spreekt nog steeds over hoe schandalig het wel niet was dat het dessertbuffet daar onmiddellijk verdween terwijl hij nog wel zin had in het een en ander...



Sylvie
11-3-2006
 Meld misbruik1-3-2006 17:50:21

Hallo,

Wij trouwen volgende week in De Snip in Moorsel. Blijkbaar een heel populaire zaal, want toen wij vorig jaar in juni gingen kijken was het enige wat nog kon 11 maart of ergens eind september! Of vroeger dan 11 maart, maar dat zagen we niet zo zitten. 'k Kan je binnenkort zeggen hoe 't geweest is!

Groetjes,

Sylvie
11/03/06



Miet
26-5-2007
 Meld misbruik1-3-2006 18:08:10

Ja, algemene informatie maar volgens mij ontbreken er stukken in...
Ik heb trouwens nog geen zaal... Ben nog volop aan het zoeken, vandaar die lijst... Moet nog verder aangevuld worden, want heb massa's informatie aangevraagd...
Je mag me die extra info van het Meersdael altijd opsturen, want vind het een supermooi domein...
miet_neetesonne@hotmail.com

Vanessa, als je je e-mailadres geeft, dan kan ik je de dingen die ik al via mail heb ontvangen wel doorsturen hoor. En je ook zeggen van welke feestzalen ik brochures per post ontvang, dan kan je die ook aanvragen...

De Snip, heb ik ook bij geïnformeerd maar moet er nog iets van krijgen denk ik...



Miet
26-5-2007
 Meld misbruik2-3-2006 0:07:42

Ik ben misgeweest bij Biznis Hotel - Brouwershof. Lijkt wel heel goedkoop zo, maar er moet nog zo'n 8 euro bij...

Trouwens ik heb wel een ideetje waarom het dessertenbuffet zo snel wegging bij Ten Bosse. Je moet bijbetalen om het dessertenbuffet te laten staan. Het wordt dan ook verder aangevuld en dat kost 1,50 per persoon. Aangezien de prijzen voor de rest zeer democratisch zijn valt dat wel heel goed mee... Maar dat hadden die mensen dus waarschijnlijk niet gedaan...

Ik heb de zaal nog niet gezien, dus ik weet niet of ik het mooi zal vinden. Maar tot nu toe is dit de zaal met de meeste mogelijkheden vind ik. Heel veel keuze in de menu's... Maar ik zal wel zien... Er zijn er best wel veel die me aanspreken... :-)



Nathalie
17-12-2005
 Meld misbruik9-3-2006 12:51:18

Wij zijn getrouwd in 't Kasteel van Lebbeke en ook al was het super romantisch en voor ons, als koppel, dik in orde, ik zou er toch geen feest geven: heel duur voor wat het is.
Voordelen:
- Heel sjiek kader
- Eten en drank heel lekker en verzorgd
- Receptie dik in orde, heel speciaal

Nadelen:
- Heel duur voor het ietsie pietsie dat je op je bord krijgt. Dit wisten we wel, ik en mijn man gaan graag zo tafelen. Maar je kan van je gasten niet verwachten dat ze dezelfde smaak hebben dan jij. Ze komen 2x met de soep rond en 2x met het hoofdgerecht, dus dachten wij, geen probleem, de mensen krijgen dan toch 2x. Maar, er was NIEMAND in de zaal die de soep mocht (kreeftensoep, maar had een zwarte kleur en hele rare smaak) en de 2e maal dat ze rondkwamen met het hoofdgerecht was het 1 schelleke vlees heel dun + een beetje wortelen (dat zelfs niet op het menu stond!)
- Wij hadden dessertenbuffet gekozen, maar niemand is een 2e keer kunnen gaan nemen en 2 tafels hebben zelfs geen dessert gehad! Afronte dat ik had. Niks aan te doen zei de garçon, soms heb je over, soms niet!
- Om 16u buitengeveegd.
- Bediening was zeker niet vriendelijk. Op bepaalde tijdstippen tijdens het eten, was de bediening weg. Dus als je iets wou vragen (water of zo), dan moest je wachten.
- Geen chauffage, dus veel mensen hadden het er koud.

Er zijn nog punten, maar teveel om op te noemen.
Toch, wij hebben ons heel goed gehad, ik heb de prachtigste avond van mijn leven gehad.Voor de bruidstafel was alles dik in orde! Maar dan begin je de dagen erna met familie en vrienden te praten, en dan hoor je al hun klachten. Erg.

Ik heb gezien dat de feestzaal ook nog altijd niet af is. Wij konden eerst kiezen om in december de zaal de te hebben, na de verbouwingen, maar hebben toen toch besloten om ervoor te gaan trouwen (oktober). De eigenaar had ons toen gezegd dat de zaal in december af zou zijn en dat hij reeds boekingen had aangenomen in december. Vraag mij af hoe het met die koppels is gegaan, want de zaal was toen nog altijd 'afgebroken'.

Groetjes,
Nathalieken

PS: wij hebben die ontbrekende desserten niet moeten betalen.



Nathalie
17-12-2005
 Meld misbruik9-3-2006 12:55:01

Euh, typfout: we werden om 4u s'ochtends buitengeveegd.

Nathalieken



Georges

 Meld misbruik12-4-2006 15:50:46

Ga eens een kijkje nemen :

't Hof Van De Putte
St-Ursmarsstraat 16
9660 Zegelsem(deelgemeente van Brakel
tel. 055456355 / 0486899410
hofvandeputte@pandora.be

Mooie vierkantshoeve met binnentuin in een uniek kader.
Vriendelijk onthaal - Zeker eens een kijkje gaan nemen. Vrij van traiteur keuze, doch indien gewenst kan u vragen voor de catering waar zij ervaring mee hebben.Trouwen op de lokatie met rent a priest is er mogenlijk: altaar en kerkstoelen aanwezig.
Een unieke lokatie !!!
Groeten Miet



Nathalie

 Meld misbruik2-3-2007 14:14:30

We zijn ook op zoek naar een feestzaal in deze regio. Ik vond de Castel in Herne wel een leuke zaal. Heeft iemand hier reeds ervaringen mee? Laat mij het dan weten: superwomen66@hotmail.com



elke
1-1-2008
 Meld misbruik19-3-2007 20:49:13

In ieder geval niet Valkenbulcke in Merendree reserveren. Die mevrouw was haar afspraak met ons al vergeten, haar man was er gelukkig nog. Toen ze hoorde dat we met 100 personen diner zouden komen en 70 mensen voor dansfeest kregen we te horen dat ze dit liever niet deden om 'economische' redenen. toen we zeiden dat die 70 mensen ook dessert zouden krijgen veranderde hij al een beetje van mening. Hij heeft zelf gezegd dat hij liever dan een feest van 150 personen reserveert. toen hij hoorde dat we rond februari/maart zouden trouwen zou dit dan toch geen probleem zijn omdat hun reservaties maar binnenkomen rond april. maw onbeleefde ontvangst, geldwolf en zaal was ook niet super




Veronique
1-9-2007
 Meld misbruik29-4-2007 11:34:14

Hey Nessie,

Wij gaan trouwen op 1 september in het Parkhotel te Lokeren. Ik lees hier net dat er voor onze zaal 85 euro op staat. ik vraag me af waar die persoon die prijs haalt? Want is allemaal afhankelijk wat je neemt van eten, drinken etc... Wij betalen voor onze receptie 15 euro per persoon (hierin a volonte drinken en 8 hapjes per persoon). voor het avondfeest geven we een korte drink met enkele hapjes. erna gaan we een diner eten: voorgerecht - soep- hoofdgerecht - dessertenbuffet met koffie. Zonder drinken zal ons dit 45 euro kosten. tijdens het eten wordt er wijn geschonken a volonte voor 8 euro de man. degene die geen wijn drinken, vragen wat ze willen. dit wordt dan zo gerekend. Vanaf het dansen geld er een forfaitprijs van 11 euro dacht ik. iedereen drinkt dan tot 6 uur! de prijs is echt afhankelijk van wat je neemt van drinkformule - eten etc. je krijgt een prijslijst mee met alle prijzen en keuzes van eten. Kiezen en gaan proeven kan altijd. De persoon is correct - beleefd en vriendelijk. Enige minpuntje: capaciteit zaal is 170 personen. iets meer gaat ook, maar dan zit je wat krapper. Wij zitten juist aan dit aantal. Maar toen ik voor het eerst die zaal zag, had ik zo: hier wil ik trouwen. Ah ja, juist de trouwers mogen er gratis overnachten + ontbijt. Dus ook een meevaller he!

Al bij al vind ik - ga kijken - luister overal en kies wat jij zelf mooi vind!

Parkhotel heeft een goede naam, hebben we al overal gehoord.

Succes ermee!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info