Nu Online
Momenteel zijn er 71 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoeveel tijd tussen notaris en huwelijk

  8-9-2010 13:36:32
Beste bruidjes,
kan iemand mij zeggen hoeveel tijd er (moet) zit tussen een huwelijkscontract bij de notaris opstellen en het huwelijk zelf?
of gaat dit redelijk snel?

Bedankt
Sab

sabrina
4-2-2011
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1782


Lies
11-9-2010
 Meld misbruik8-9-2010 13:39:41


wij hebben het contract de week van de wettelijke trouw binnengebracht en dat vormde geen probleem.

je kan hiervoor best even checken bij je gemeente.




Annelies
2-10-2010
 Meld misbruik8-9-2010 14:02:22

Hey Sabrina,
Van ons heeft er tussen de afspraak met de notaris en het ondertekenen van de akte max 3 weken gezeten. De notaris heeft zelf contact opgenomen met het stadhuis. Wij hebben enkel moeten melden dat we trouwen met een huwelijkscontract.



Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik8-9-2010 14:03:18

Wij gaan al in februari/maart naar notaris om het contract op te stellen.
Bij de voortrouw (dus akte gaan in orde maken) moet je enkel melden of je al dan niet met huwelijkscontract huwt. En dan mag je het daarna binnenbrengen. Ik zie dat je in februari trouwt, dan zou ik wel tegen begin oktober naar notaris gaan, want tussen kerst en nieuwjaar zijn er velen die niet doorwerken...



Jessy
18-9-2010
 Meld misbruik8-9-2010 14:46:08

Een week op voorhand moet het bij de notaris ten laatste in orde zijn. Daarna moet je met dat attest naar de gemeente gaan.
De notaris zei me dat je zelfs dat attest op de dag van je trouw ook kan meebrengen naar het gemeentehuis, maar dat ze daar alleen niet mee gaan kunnen lachen...

Groetjes



Joke
31-7-2010
 Meld misbruik8-9-2010 17:25:12

in Antwerpen moest het minstens twee weken op voorhand binnen zijn op de gemeente.



Sylvie
11-9-2010
 Meld misbruik8-9-2010 18:16:45

We hebben een maand op voorhand alles met de notaris besproken en het contract op maandag getekend, dinsdagmorgen binnen gedaan op het gemeentehuis en zaterdag trouwen we. dat was helemaal geen probleem maar de notaris had mij toch ook aangeraden om te checken met het gemeentehuis of het geen probleem zou zijn omdat zij dat administratief nog moeten behandelen.



Jessy
18-9-2010
 Meld misbruik8-9-2010 18:59:42

@ Joke: dan hebben ze u toch iets wijsgemaakt zenne, want ik ben toevallig ook van Antwerpen! :-)
Ze zullen dat waarschijnlijk zeggen om niet al te veel rompslomp meer te hebben, maar in theorie kunnen ze het niet weigeren op de dag van je trouw!!!

groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...