Nu Online
Momenteel zijn er 190 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

een ring voor de bruidegom

  23-2-2006 7:14:18
Beste,
Wij hadden eigenlijk besloten om alleen een ring te kopen voor mij en dit is dan ook al gebeurd. Mijn toekomstige echtgenoot is allergisch aan ringen en dan vonden wij dat ook zonde om daar veel geld aan te spenderen. Wij hebben dat budget gebruikt om een wat duurdere uitvoering van mijn ring te kopen. Nu is mijn vraag : Heeft iemand daar ervaring mee? Mag dat eigenlijk wel? Iemand al eens van alternatieven gehoord? Het zou me al heel erg geruststellen als ik nog mensen vind die dat zo zullen doen of dat al eens gezien hebben bij iemend anders.

Groetjes,
Ilse

Ilse
7-7-2006
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1195


Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik23-2-2006 8:13:32

Hey,

ik zou daar echt niet van wakker liggen. Er zijn mannen genoeg die een ring hébben, maar hem dan niet dragen, om redenen van veiligheid op het werk, of omdat ze dat gewoon niet graag dragen. Dan is dat zonde van het geld hé.

Sommige mannen laten een ring rond hun vinger tatoëren, maar dat is wel drastisch vind ik. Als alternatief zijn ook er wel mannen die de ring aan een kettingkje rond hun nek dragen, maar dan moet je er wel nog één kopen...

Heb mag zeker, want voor zover ik weet, is er geen verplichting op een trouwring. Het is een mooi symbool, maar er zijn ook koppels die enkel trouwen voor de wet en die zelfs helemaal geen ringen hebben...

Groetjes,
Lieve



Ingrid
27-5-2006
 Meld misbruik23-2-2006 9:04:10

Misschien (als je wil natuurlijk) kan je een ander symbool nemen waar hij wel tegen kan, bv een mooi horloge die hij wel aandoet, en waarin je eventueel wel jullie datum en naam aan de achterkant kan laten graveren.
Groetjes Ingrid
27/05/06



Heidi
24-6-2006
 Meld misbruik23-2-2006 9:05:29

hey ilse,

goei vraag!!
bart is ook zo iemand die geen juwelen draagt.
wij vinden het ook spijtig van het geld maarja, hoe los je dat op tijdens de uitwisseling van de ringen?
ons ma had al voorgesteld om die van onze pa te lenen maar dat vind ik ook niet wat het moet zijn...
ik was al aan't twijfelen om toch maar een ring voor hem te kopen, op dat gebied ben 'k ni echt creatief :-)

groetjes
Heidi



marissa
18-8-2006
 Meld misbruik23-2-2006 9:52:35

Als je allergisch bent voor nikkel kan je voor hem misschien een titanium trouwring kopen? Die hebben ze ook bij de juwelier hoor. Ik heb vb een titanium navelpiercing.



katrien
28-7-2006
 Meld misbruik23-2-2006 11:01:05

Er bestaat ab-so-luut geen verplichting tot het uitwisselen van ringen. Jullie overlegt toch gewoon met de burgemeester en eventueel de pastoor, dus dan zeg je gewoon dat jullie maar één ring hebben. Als die gegeven is, gaat hij gewoon door met de dienst/ceremonie. Klaar. Niks om je zorgen over te maken vind ik.



Lien
26-5-2006
 Meld misbruik23-2-2006 12:19:17

Hallo Ilse

Mijn vriend wou ook geen trouwring omdat hij dat niet kan verdragen. Nu hebben we er wel ene gekocht maar een heel eenvoudige voor de viering en het principe ...

Mijn vriend heeft ook een horloge gevraagd met gravure, die zal hij wel altijd aandoen !

Groetjes

Lien
26/05/06



Tina

 Meld misbruik23-2-2006 14:56:25

niets is staandaard hé het is jullie trouw en als jullie dat zo willen ... Alles mag en niets moet. Wij wijken ook af van het klassieke patroon maar dat maakt het huwelijk dan ook zo persoonlijk. succes. Een ring-tatoo is ook nog een idee ??



Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik23-2-2006 17:05:18

Het is inderdaad geen verplicht, maar als je trouwt voor de kerk dan zou ik toch opletten als je het vervangt door iets anders. Een ring staat immers voor de altijd durende en eeuwig trouw.
Een horloge kan je dan niet echt gebruiken ter vervanging. Maar je kan die natuurlijk wel achteraf geven.

Een ander idee: ik heb een aantal jaar geleden van mijn vriend een ring gekregen. Voor ons staat die ring symbool voor onze liefde. Die ring betekent veel voor mij, maar ook voor mijn vriend. De dag dat ik hem niet meer aandoe, dan gaat hij kapot.

Misschien kun je jou ring ook zien als jullie ring. Een ring die iets betekent voor jullie beide. Alleen jij draagt hem. Dit kan je dan ook zo verwoorden tijdens de viering.

Groetjes



nele
20-5-2006
 Meld misbruik23-2-2006 19:50:53

hoi ilse,

wij zitten met hetzelfde, daarom hebben wij de ring van mijn vriend laten maken in het zilver, hij kost een stuk minder en zal hem sporadisch wel eens aandoen (lees; ik zal er hem moeten blijven aan herinneren) maar we hebben toch iets tastbaar. Je ziet natuurlijk wel een kleurverschil maar het is zoals wij het willen dus trekken we er ons niets van aan.

nele


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...