Nu Online
Momenteel zijn er 220 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tafelindeling HEEEEELP !! Nog 3 dagen !!!

  23-8-2010 12:06:49
Hello,

Ik begin stilaan stres te krijgen, nog 3 daagjes te gaan en... ik ben nog altijd niet helemaal uit de tafelindeling. Ik had eerst mijn ouders niet aan onze tafels gezet, daar mijn papa niet zo goed opschiet met één van de getuigen en ik het wel gezellig wil houden. Nu gisteren bij mijn ouders geweest en nu verwacht mijn moeder precies wil aan onze tafel te zitten.
Ben nu alles nog eens aan het bekijken, maar zo krijg ik natuurlijk stress hé.
Spijtig dat er niet één grote ronde tafel bestaat hé waar ik iedereen zou kunnen aanzetten

Zijn er nog onder jullie die problemen hebben met de tafelindeling. Hoe hebben jullie dit opgelost ?

Groetjes,
een zenuwachtig bruidje

An
27-8-2010
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1297


kelly
24-6-2011
 Meld misbruik23-8-2010 12:22:03

heykes ,

wij hebben nog tijd genoeg daarvoor...
tafelindeling kunde maar pas maken als alle bevestigingen binnen zijn uiteraard ,
en aangezien onze uitnodigingen maar worden verstuurd rond april ...

Maar om heel eerlijk te zijn , ik heb ook die stress hoor ...
als ik die en die samenzet , gaat boel zijn , maar die wil dan per sé bij die zitten...
1 grote ronde tafel zou zelf nog niet de oplossing zijn want er zullen ( als ze natuurlijk willen komen) mensen zijn die nog nie eens elkaar willen aankijken ...
jammer maar goed.
we gaan traditioneel wss aan onze tafel : mijn moeder met haar vriend , zijn moeder
en onze beide getuigen.
aangezien 1 van onze bruidskindjes mijn klein broertje is die dan 2jaar en half gaat zijn , gaat deze ook bij ons aan tafel zitten.
Maar , alles kan nog veranderen !
Ik zit met het idee om gewoon wij tweetjes en dan onze volwassen bruidsjonkers en bruidsmeisjes allemaal aan dezelfde tafel te zetten en ons ouders ergens anders.
wat niet in goede aarde zal vallen uiteraard ...




Katrien
28-8-2010
 Meld misbruik23-8-2010 12:56:20

Onze ouders zitten ook niet aan onze tafel. Ook om ruzie te vermijden. Mijn moeder was in het begin wat ambetant, maar het is onze keuze en zij moet maar volgen.
Heb haar dat ook gezegd en nu begrijpt ze het wel.
Wij zitten samen met onze getuigen en nog een paar van ons beste vrienden.



Lieve
4-9-2010
 Meld misbruik23-8-2010 13:10:56

Wij zitten ook met onze getuigen aan tafel. Onze ouders zitten bij de familie.
Aangezien onze ouders gescheiden en hetrouwd zijn, zitten wij met vier paar ouders ipv twee. Gelukkig zijn er geen ruzies en doet iedereen wel vriendelijk tegen mekaar. Maar om nu te zeggen dat het mij gezellig lijkt om mijn pa en stiefma naast mijn ma en stiefpa te zetten... niet echt.

Kan je het niet bespreken met je mama?



Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik23-8-2010 15:23:37

Bij ons gaan de ouders wel bij ons aan tafel zitten, samen met de getuigen. Nu wij hebben niet dat probleem.
maar dan vraag ik me gewoon even ter loops af: voor ene avond, samen aan tafel zitten, is dat zo erg?
Bedoel, we zijn toch allemaal grote mensen en niemand wil toch uw dag verprutsen? Uiteindelijk of ze nu samen aan tafel zitten of niet, ze moeten al heel de dag met elkaar optrekken, dus die 3u aan tafel om te eten kan/mag toch het probleem niet zijn.
Van zodra een avondfeest begonnen is, kunnen ze toch nog van tafel switchen.. Dan zit toch niemand nog echt op hun "vaste" plaats.

Niet? Of zie ik het verkeerd? Ken natuurlijk niet de reden/verhaal achter het niet kunnen vinden met elkaar...

Ik begrijp zeker uw mama dat ze bij u aan tafel wilt zitten. Mijn ouders zouden in hun eer gekrenkt zijn als ze niet bij ons zouden zitten.



Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik23-8-2010 15:33:39

Het is wel altijd iets hé met de ouders.

Toen wij zeiden dat wij eigenlijk niets volgens traditie wouden, kregen we alleen maar commentaar. En toen we zeiden dat we ons aan 1 traditie gingen houden, nl de eretafel, was het ook weer niet goed.

Doe het zoals jij wil, je kan niet voor iedereen goed doen.



An
27-8-2010
 Meld misbruik23-8-2010 20:14:19

Hello allemaal,
Bedankt voor jullie reacties.
@Kelly (1ste reactie) : ja, je ziet dat het allemaal niet zo simpel is hé, toch bedankt voor je reactie en nog veel plezier met de voorbereidingen hé
@Kelly : ik denk dit ook wel hoor, maar het klikt echt niet tussen mijne pa en mijn broer (dus zijn zoon). Zitten de hele tijd op elkaar te vitten... gisteren nog bij hen aan tafel... gezellig is echt anders. Dus denk inderdaad dat ze niet volwassen genoeg zijn om samen te zitten. Spijtig, maar ja...
@Katrien en @ Liselotte, bedankt voor jullie reactie. Zo zie ik dat ik niet de enige ben. Dus denk dat ik alles maar bij het oude ga laten en mijn ouders aan een andere tafel laat zitten.

Aan allen : een fijne trouw toegewenst,
Groetjes An



Jessy
18-9-2010
 Meld misbruik23-8-2010 22:57:15

Ik denk dat dat een typische familiekwestie is hoor... :-)

Zo zitten wij met gescheiden ouders waarvan er ééntje hertrouwt is; Je kan moeilijk die personen allemaal gaan samenzetten hé. Dat is om problemen vragen :-)
(wij zetten deze zelfs zo ver mogelijk uit elkaar, gewoon al uit respect zodat zij zich niet ambetant hoeven te voelen)

Het is idd moeilijk, maar je zal toch een "middenweg" moeten vinden vrees ik.

Ik hoop voor je dat het in orde komt!!
Alvast een leuke dag gewenst!

Groetjes



Annelies
2-10-2010
 Meld misbruik24-8-2010 15:33:08

Bij ons wordt het ook een grote puzzel. Ook problemen met grootouders die niet overeen komen. Heb echt schrik dat er woorden gaan vallen als de drank zijn werk begint te doen.

Binnen enkele weken gaan wij er ons hoofd over breken

veel succes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...