Nu Online
Momenteel zijn er 80 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Feestzaal: Godshuis - Oude Vismijn

  16-8-2010 9:44:33
Goeiemorgen beste trouwers,

aangezien dit forum bijzonder moeilijk te navigeren is (waarom is alles bijvoorbeeld gesorteerd op laatste thread i.p.v. laatste reactie???) maak ik een nieuwe thread aan.

De kogel is bijna door de zaal voor ons. We twijfelen tussen het Godshuis in Sint-Laureins en De Oude Vismijn in Gent. Beide zijn knappe locaties, maar we zouden graag een grote variatie aan meningen horen indien mogelijk, alhoewel De Oude Vismijn nog maar nét open is.

De informatie die ik terugvind over het Godshuis hier is meestal redelijk oud en gaat over een slechte traiteur, maar ik had in de brasserie daar wel een goeie indruk over het eten en de bediening.
De Oude Vismijn is een prachtlocatie, maar prijzen zijn navenant. Misschien té vroeg, maar heeft er iemand informatie of gaat er daar iemand binnenkort zijn/haar feest geven die ons wil zeggen hoe het geweest is?

Alle info is welkom! Alvast bedankt!!

Peter
1-7-2011
Meld misbruik



Reacties: 22 | Gelezen: 5183


Saar
20-11-2010
 Meld misbruik16-8-2010 10:07:58

Hallo

Wij trouwen in november in het godshuis. We zijn al paar keer gaan proeven en eten is zeer lekker. Ook de bediening is steeds ok.

We zijn daar al enkele keren geweest om alles voor te bereiden en ze komen steeds heel professioneel over!
Het godshuis is wel niet zo goedkoop, maar de Oude Vismijn ook niet geloof ik.

Ik zou het godshuis zeker aanraden!

Groetjes
Saar



hanne
3-9-2011
 Meld misbruik17-8-2010 21:27:26

Wij trouwen ook in het Godshuis volgend jaar. We waren meteen overtuigd, ook door de super ontvangst die we daar gehad hebben. Hadden al veel goede reacties van vrienden gehoord en zijn er dan uiteindelijk voor gegaan.

De oude vismijn is van de zelfde eigenaar en werkt met dezelfde keuken/traiteur. Dus daarvoor moet je het niet doen. Is inderdaad wel pakken duurder!

Ik denk dat het er ook wat van afhangt met heoveel je bent. Oude Vismijn is veel groter dan Godshuis, dus ja...

Enfin, veel succes met de beslissing!

Groetjes,

Hanne



Paris
3-9-2011
 Meld misbruik26-9-2010 19:47:02

Hallo,

Het zijn inderdaad twee prachtige zalen, maar de Oude Vismijn is 7000 euro voor de zaal alleen... hoe betaal je dat :o) ?



Peter
1-7-2011
 Meld misbruik1-10-2010 15:46:32

Met centjes hé. :)

We hebben in ieder geval voor Het Godshuis gekozen uiteindelijk. Het feit dat we daar konden overnachten en ook de genodigden dat konden gaf de doorslag voor ons.




Laura
4-9-2010
 Meld misbruik4-10-2010 10:21:02

Wij zijn 4 september in het godshuis getrouwd.
Wij hebben onze viering in de kapel gedaan, receptie in de tuin en feest in zaal ignatia (de grote zaal in't midden).

Alles was tip top in orde. Het was zeer professioneel, alle afspraken zijn zeer goed nagekomen en iedereen heeft ervan genoten.
Wij hebben voor het buffet met de live cooking gekozen en 't was echt allemaal heel erg lekker.
Ook de factuur is eerlijk opgesteld...er zijn geen verborgen kosten en alles is duidelijk afgesproken. (in sommige zaken duiken er dan nog verborgen kosten op als vuilzakken, extra personeel, ...).

Het enige waar je moet mee opletten is het hotel. Wij hadden 14 kamers gereserveerd reeds meer dan een jaar voordien. 3 september 's avonds (de avond voordien) belt het hotel doodleuk om te zeggen dat ze geen kamer voor mijn oma hebben. Wij hebben dat dan moeten oplossen door mensen bij elkaar te leggen... Wij zijn daar toen wel heel kwaad om geworden.

Qua feestzaal, eten en hun professionaliteit was wel alles echt tip top in orde!

Veel plezier met de voorbereidingen.




Peter
1-7-2011
 Meld misbruik5-10-2010 11:48:17

Hmm, bedankt voor de tip, we gaan daar zeker op letten en zorgen dat ik de reservaties nog eens nakijk een maand of twee voor de trouw zelf.

Wij hebben de Crypte en de Graanzolder gereserveerd. We hebben wat weinig volk voor de Graanzolder maar we hebben een band van zo'n 7 man dus er moet een deftig podium komen.

Vraagje, want dat vind ik nergens terug, hoe was de ochtend erna toen jullie verbleven in het hotel? Ontbijt op bed? Hoe laat moesten de mensen uitchecken?





Karen
16-6-2012
 Meld misbruik24-4-2011 15:52:46

Hallo,

Wij hebben een optie genomen op de graanzolder en kapel. Ik wou eens nagaan wat jullie ervaringen tot nu toe zijn?

groetjes,

Karen



Peter
1-7-2011
 Meld misbruik22-5-2011 18:24:25

Valt goed mee eigenlijk. Tot nu toe alles in orde.

We hebben natuurlijk nog geen idee hoe het feest effectief zal zijn, maar de eerste indrukken zijn goed. Prachtig gebouw & zaal.





Syrie
31-3-2012
 Meld misbruik26-9-2011 21:43:27

Wij hebben momenteel een optie vr de kapel vr de ceremonie en zaal ignatia voor het feest. De ontvangst was alvast veelbelovend. Wij trouwen 31 maart 2012. Het zou leuk zijn nog wat ervaringen te kunnen lezen.



Peter
1-7-2011
 Meld misbruik23-10-2011 16:38:16

Persoonlijk vond ik die kapel redelijk lelijk. Ze hadden daar weliswaar weinig keuze in aangezien dat énkel op die manier gerenoveerd kon worden. Ik zou personlijk aanraden om de ceremonie in de Crypte te doen.

Moet zeggen, hebben daar een schitterende trouw gehad. Tot in de puntjes verzorgd, echt goed personeel die perfect de "vibe" van de feestgangers overnemen en prachtige locatie. Ook de dag erna met de brunch in de mooie brasserie voor de mensen die blijven slapen zijn (in ons geval, 80% van de familie en een 6-tal vrienden) was dik in orde en was voor ons nog een verderzetting van het feest.

Hebben ginds ook gehoord dat de Oude Vismijn omwillen van de exorbitante prijs maar moeilijk verhuurd geraakt. Is alleen daarvoor al een afrader. Mooie locatie, maar om voor hetzélfde menu 4 of 5 € meer te betalen per persoon + 7000€ + alle andere extra kosten, dat is het niet waard. Plus dat er daar niemand kan blijven slapen.
De "chef" daar in de Oude Vismijn is daarenboven nog eens een bijzonder arrogant type ook. Op zich geen probleem maar daar moet je mee omkunnen.

Om het Godshuis af te ronden. Absolute aanrader op quasi alle vlakken. Iets duurder dan de standaard feestzaal, maar dat weet je als voor dit niveau van trouwfeest gaat.



Syrie
31-3-2012
 Meld misbruik16-11-2011 13:07:45

@Peter: bedankt om je eigen ervaring te delen.
Wij hebben het Godshuis inmiddels vastgelegd en ik heb er een goed gevoel bij.



delphine
18-5-2013
 Meld misbruik5-12-2011 22:20:35

hallo

wij zouden daar graag trouwen in 2013
we zijn zeer goed ontvangen geweest en ik was meteen verkocht aan de mooie zalen
terug thuis op het internet wat rondgekeken en daar redelijk veel negatief commentaren gelezen
kben nu wel wat aan het panikeren want we hebben een optie genomen en nu ben ik bang dat het volledig tegen zal slaan.
hier lees ik nu positieve dingen ik hoop dat het negatieve wat overdreven zal zijn!



Peter
1-7-2011
 Meld misbruik19-12-2011 20:35:09

Welke negatieve commentaren heb je gelezen? We kunnen bevestigen of ze al dan niet kloppen dan.
Had ooit eens ergens gelezen dat er mensen zich opgelicht voelden omwille van stoelhoezen, maar bij ons waren die gratis.



Wim
31-3-2012
 Meld misbruik1-2-2012 21:55:05

Hallo iedereen

Ook wij trouwen op 31 maart 2012.
Onze feest zal doorgaan in het godshuis in de crypte.
Wij zijn steeds erg goed ontvangen geweest.
Het personeel was steeds erg vriendelijk.
Ook kunnen we op voorhand onze huwelijksmenu gaan voorproeven.
We reserveerden ook enkele kamers voor onze familie en hebben hier op voorhand reeds een overzicht van gekregen en de vraag om dit na te kijken en aanpassingen door te mailen.

Voorlopig geen negatieve punten aan te merken.
Groetjes Wim



Syrie
31-3-2012
 Meld misbruik3-2-2012 20:11:16

Dag Wim, wel tof iemand op het forum te treffen die op dezelfde dag als ons trouwt en dan nog eens op dezelfde locatie! :-) Wij hebben de ceremonie in de kapel en het feest in Ignatia. De crypte vond ik ook zeer mooi, maar was niet geschikt voor onze formule en aantal gasten. Gaat het ook 's avonds door bij jullie? Wij en een deel van de familie overnachten ook. Véél kans dat we elkaar tegen t lijf lopen dus! :-). Lukt het voor de rest met de voorbereidingen? Wij gingen vorige week proeven in t godshuis en waren aangenaam verrast. T was lekker en verzorgd! We zien het alleszins volledig zitten. T komt wel stilaan dichterbij é! Véél succes nog met de voorbereidingen en passeer anders maar eens in de ignatia de 31ste :-).



Wim
31-3-2012
 Meld misbruik15-2-2012 2:10:39

Dag Syrie

Ook bij ons blijft er een heel deel van de gasten overnachten.
Voorlopig zitten we aan een 10tal kamers.
Monica en ik gaan komende dinsdag proeven.
Zelf ben ik hierin nogal kritisch omdat ik zelf in de horeca werk...
Van de voorbereidingen heb ik me nog niet veel aangetrokken. (dat is meer een vrouwentaak )
Voor de rest nog geen stress of zenuwen. Ook bij de bruid niet.
Het komt inderdaad dichterbij maar lijkt toch nog veraf.
Veel succes og met de voorbereidingen en tot den 31e...



Syrie
31-3-2012
 Meld misbruik15-2-2012 12:25:19

Hey Wim, wij hebben momenteel ook een 10-tal kamers. En wij zijn ook zeer kritisch wat proeven betreft, want wij zijn zelf kok (www.amusemaison.be) . En ik moet als vrouw ook alles regelen . Wel veel gelijkenissen precies .
Laat je eens weten hoe de proefavond is meegevallen? Ben wel benieuwd of jullie 't ook lekker vonden.

Succes nog en tot de 31e maart en wss de 1e april bij t ontbijt :-).

Groetjes!



Wim
31-3-2012
 Meld misbruik24-3-2012 21:47:39

Dag Syrie
Even geleden dat ik alles nog even gecheckt heb.
De voorbereidingen lopen stillaan op zijn einde. Mijn madam heeft dat goed gedaan...
De proefavond was gewoonweg schitterend. Als het eten zo goed zal zijn op het feest (wat waarschijnlijk wel het geval is) is dit een feest om nooit meer te vergeten. Mijn ouders zeiden zelfs dat met zo een menu het feest gewoonweg niet meer stuk kan...

Hoe loopt het bij jullie met de voorbereidingen? Alles onder controle? Nu begint het te korten. Over een weekje zitten we al met de beentjes onder tafel als gehuwden he.

Nog veel succes en tot in de wandelgangen van het Godshuis.

Groetjes Wim



Syrie
31-3-2012
 Meld misbruik25-3-2012 8:33:05

Dag Wim,

Ik kijk geregeld wel eens op dit forum. Leuk te horen dat jullie proefavond ook zo goed is meegevallen. Wij hadden hetzelfde gevoel: als de mensen dit voorgeschoteld krijgen, zit het goed. Nu komt het inderdaad wel héél dichtbij! Hier toch al een beetje (gezonde) stress. Tenslotte toch een belangrijke dag. Alle voorbereidingen zijn getroffen, dus we kunnen nu enkel nog hopen dat alles vlot verloopt. Vrijdag gaan we nog eens naar het godshuis om de laatste zaken te brengen (gastenboek, tafelnamen, naamkaartjes, bloemen,...).
Ik wens u en Monica alvast een prachtige huwelijksdag toe! De weergoden zullen ons ook goedgezind zijn, dat is alvast meegenomen. Geniet van jullie dag en t wordt vast en zeker een super feest! En de kans dat we elkaar tegen t lijf lopen is vrij groot denk ik.
Hoe laat begint jullie feest? Onze ceremonie (in de kapel) start om 18u, daarna receptie van 19u tot 20u en dan gaan we naar de Ignatia voor het avondfeest.
Vanaf 16u30 zullen wij aankomen in het Godshuis. We nemen daar dan eerst nog wat foto's.
Véél succes!!!!
Groetjes Syrie.



Wim
31-3-2012
 Meld misbruik30-3-2012 7:12:14


Dag Syrie

Nog 1 keer slapen en het is zover. Ook ik wens jou en Kristof een prachtig huwelijk toe en nog een beter huwelijksleven.
Ook wij gaan vandaag nog eens naar het Godshuis om alles af te geven (naamkaartjes, tafelnamen, gastenboek, avondpresentjes,...)
Wij trouwen morgen om 14 uur voor de kerk. Ook wij zullen rond 16u30 aankomen in het Godshuis waarna we foto's gaan nemen. Onze receptie begint om 18u30 tot 20 uur. Daarna begint het avondfeest. Zowel receptie als avondfeest gaan door in de crypte. We kijken er naar uit.
Veel plezier en succes morgen. Tot in real life...
Groetjes Wim



Rietje
9-8-2014
 Meld misbruik10-9-2013 11:02:38




Rietje
9-8-2014
 Meld misbruik10-9-2013 11:05:58

Hallo iedereen, wij zouden volgend jaar 2014 trouwen.
Het Godhuis lijkt ons ook ideaal, prachtig gebouw!
Maar ik hoorde al verschillende keren dat ze in niet zo'n goeie papieren zitten.
Ik weet niet of het een roddel is ofzo. Maar ik zou niet graag hebben dat we alles vastleggen die dag en nadien te horen krijgen dat ons feest er niet kan doorgaan.
Is er iemand op de hoogte van? Groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info