Nu Online
Momenteel zijn er 148 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

moet en notaris?

  20-2-2006 15:17:10
Hoi mensen, misschien en hele domme vraag...maar een notaris is toch niet verplicht in te schakelen als je trouwt?
Ik dacht dat je automatisch trouwde in het wettelijk stelsel als je geen notaris aanspreekt.En dat je die pas aanspreekt bij een huwelijkscontract of bij volledige scheiding van goederen of bij gemeenschap van goederen. Is dit nu juist of verkeerd? HELP

snoepie
16-9-2006
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1160


Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik20-2-2006 15:22:03

Hallo

Dit is inderdaad juist. Maar het kan nooit geen kwaad om eens naar een notaris te gaan om wa meer uitleg te krijgen. Dit is trouwens gratis.

Groetjes

Vicky
09.09.06



Ellen
22-4-2006
 Meld misbruik20-2-2006 15:25:58

hallo
Een notaris is niet verplicht.
Wij zijn op zoek naar een huis en maken bij de aankoop een contract bij de notaris.
Groetjes Ellen



leen
1-7-2006
 Meld misbruik20-2-2006 17:26:22

dat klopt inderdaad. maar het is wel zo dat je gratis en voor niets informatie kan gaan vragen aan de notaris. maar als je zeker bent dat je zonder huwelijkscontract wil trouwen moet je in principe dus niet naar de notaris.



ineke
25-3-2006
 Meld misbruik21-2-2006 12:12:03

Hey,

Je bent inderdaad zeker niet verplicht om te huwen met een contract maar wist je dat je ook met een contract kan huwen als je voor het wettelijk stelsel kiest ? Je kan er een aantal clausules in laten opnemen die vandaag de dag nog de ver van je bed show lijken maar misschien in de toekomst wel erg nuttig. Verder moet je er ook wel rekening mee houden dat indien je huwt met een contract je dit altijd kan wijzigen in welke zin dan ook maar als je huwt zonder contract je er op latere datum ook geen meer kan opstellen. Gratis advies inwinnen bij een notaris kan zeker geen kwaad want ik stond zelf versteld van de mogelijkheden.

veel succes ine



Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik21-2-2006 12:21:39

Klopt inderdaad. Doe je niks, heb je het wettelijk stelse.

Wij gaan dit nemen mits een aantal aanpassingen. Zo heeft mijn vriend een bouwgrond geërfd die we in de gemeenschap willen brengen.

Ook is het zo dat als je sterft en je kinderen hebt, alles naar de kinderen gaat. Wij laten dit veranderen omdat we willen dat alles naar de langstlevende echtgenoot gaat.

Kijk eens op www.notare.be . Daar staat het heel duidelijk uitgelegd.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...