Nu Online
Momenteel zijn er 187 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

burgerlijk huwelijk

  20-2-2006 13:03:30
Hallo,
Nog 110 dagen te gaan... dit weekend happy minded mijn trouwschoenen gekocht, maar er zit sinds gisteravond een dumper op mijn blij-gevoel. Mijn verloofde heeft de Braziliaanse nationaliteit en zijn geboorteacte moest dus van Brazilie komen en gelegaliseerd worden op het Belgisch consulaat in Rio. Vrijdag, 17 februari heb ik eindelijk alle papieren gekregen: de meeste dateren van 19 januari, maar de geboorteacte van 23 november! Op de gemeente Oudergem hebben ze me gezegd dat alle papieren max 3 maand oud mogen zijn; ik moet alles nog laten vertalen etc, dus kortom die acte zal 3 weken "te oud" zijn als we de aangifte gaan doen. Hebben jullie ervaringen hieromtrent? Is die 3 maanden zo strikt? In Leuven bvb. weet ik dat ze 6 maand oud mogen zijn, waarom zijn er zulke verschillen tss gemeentes? Wat kan ik doen? Alle raad en troost is welkom, want ik heb echt een krop in m'n keel...

Carine
10-6-2006
Meld misbruik



Reacties: 2 | Gelezen: 986


Cindy
24-6-2006
 Meld misbruik20-2-2006 14:30:24

Bij ons in Antwerpen mogen de aktes maar drie weken oud zijn.
Onze ondertrouw gebeurt op 22/02/2006, want onze aktes zijn al 2 weken geleden op de gemeente aangekomen.
Nu moeten wij ook nog binnen de 6 maanden trouwen andersz vervallen deze documenten ook nog eens.
Dus onze trouw is op 24/06/2006.

Nog veel succes....
Cindy



Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik21-2-2006 12:42:11

Er is een groot verschil tussen ondertrouw doen, en de documenten aanvragen.

Ondertrouw mag pas ten vroegste 6 maand voor het huwelijk. De documenten mogen bij ons ook op het moment van de ondertrouw slechts 3 maand oud zijn. Kan je niet iets vroeger ondertrouw gaan doen?


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...