Nu Online
Momenteel zijn er 143 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

premies

  19-2-2006 16:27:48
Hoi,

we beginnen stilaan af te tellen, nog 47 daagjes te gaan.
Nu vroegen wij ons af bij welke instanties je eigenlijk allemaal recht kunt hebben op een huwelijkspremie.
Misschien een lijstje maken waarop iedereen aan toe voegt wat hij hierover weet...
Iedereen van dit forum kan er nl iets aan hebben.

zelf weten we dat voorhuwelijkssparen een leuk cadeautje kan opleveren. daarnaast kan men ook bij de vakbond (indien men aangesloten is) terecht voor een premie. Blijkbaar ook bij sommige steden en gemeenten maar is dit overla zo?

Gr, M

mariska
7-4-2006
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 8487


Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik19-2-2006 16:39:23

Goed idee mariska

Tenslotte zou het spijtig zijn dat we een premie vergeten aan te vragen, 't kost allemaal al genoeg.

Via mijn werk (Stadsbestuur) kan ik een premie aanvragan via het RSZPPO (Rijksdienst voor sociale zekerheid)

Dit staat er in mijn foldertje daarover:
'Wie trouwt, heeft recht op een premie van 100 €. Als zowel man als vrouw begunstigde zijn van GSD krijgen ze elk een premie. Deze tussenkomst wordt na een eenvoudig administratief onderzoek toegekend. Het volstaat om een eenvoudig formulier in te vullen om een aanvraag in te dienen. De aanvragen moeten binnen een redelijke termijn (maximum 18 maanden na de gebeurtenis) ingediend zijn.'

Zo, tis niet veel, maar alle beetjes helpen hé. Dat zijn mijn trouwschoenen die al betaald zijn!

Groetjes

Vicky
09.09.06



Cindy
24-6-2006
 Meld misbruik19-2-2006 17:18:56

Ik geloof dat je bij de ziekekas ook een premie ontvangt...
Ben eigenlijk ook nog niet gaan informeren.

Groetjes Cindy
24/06/2006



Elke
25-3-2006
 Meld misbruik19-2-2006 18:23:28

Hallo!
Via de gemeente krijgen wij ook 15% bovenop het voorhuwelijkssparen van de mutualiteit. Het aanvraagformulier hiervoor heb ik gevonden op de site van onze gemeente. Ik heb dit spijtig genoeg niet, maar mijn vriend heeft wel recht op die dotatie. Mooi meegenomen, je moet zelf een beetje zoeken, zelf gaan ze het niet komen zeggen sprijtig genoeg!

Groetjes
Elke
25/03/06



mariska
7-4-2006
 Meld misbruik19-2-2006 18:36:29

Dag Vicky,

is het dan zo dat men enkel van de premie van de rijksdienst voor soc zekerheid kan genieten indien men in een stads-, gemeente of provinciebestuur werkt?

gr, M



Els
1-4-2006
 Meld misbruik19-2-2006 18:59:57

Via de vakbond?? nog nooit van gehoord, wie weet er hier iets meer over?? wil ook wel graag een stukje van mijn lidgeld terugverdienen ;-)... Huwelijkssparen via CM ken ik wel, je hebt er natuurlijk alleen maar recht op als je ook effectief aan sparen hebt gedaan hé... en dat van de gemeente, daar ga ik ook eens achter op zoek!!
bedankt voor de tip hé ;-)

Els
1-4-06, nog 41 dagen dus ;-)



nele
20-5-2006
 Meld misbruik20-2-2006 7:01:54

hey mariska,

ik werk bij het acv en ik weet dat je daar een premie krijgt, als je 1 jaar aangesloten bent krijg je 25 euro als je 2 jaar of langer aangesloten bent 75 euro, is toch weer een beetje en alle beetjes tellen he.

nele
20 mei 2006



Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik20-2-2006 8:32:14

Mariska

ik denk wel dat je aan gemeente, stad of provincie moet werken daarvoor. Het is het RSZ PPO (PPO staat voor publieke en provinciale overheidsinstellingen).

Ik weet niet of dit in de privé bestaat.

Groetjes

Vicky
09.09.06



Vanessa
9-9-2005
 Meld misbruik20-2-2006 14:42:07

Hallo

Je krijgt alleszins een premie van je werkgever. en dat is het denk 'k.
wij hebben toch niet meer gekregen. we dachten dat je wel iets van de mutualiteit zou krijgen, maar dat is naar het schijnt afgeschaft.

Groetjes
Vanessa
09/09/05



miranda
14-2-2011
 Meld misbruik26-1-2011 11:14:02

Hallokes

ik ben hier ook al iets wijzer geworden want ik zat ook
met de vraag over premies,ik dacht dat de vakbond een premie gaf

Hartelijke dank
Miranda


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...