Nu Online
Momenteel zijn er 35 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

last met gasten

  5-8-2010 20:17:22
hoi hoi bruidjes,

Hier begint het allemaal héél erg af te korten.
Nu moet me toch nog even iets van het hart:
We hebben namelijk nogal last met een aantal leden van de families...


Even een overzicht:
* een tante van mijn verloofde gaf door dat ze met 5 personen komen. Haar zoon is al wel halvelings het huis uit, maar die had ze er wel bijgerekend. Aangezien ze maar 2 kinderen heeft, dachten we dat het liefje van een van de kinderen niet zou meekomen. Nu vorige week vernemen we plots via de moeder van mijn verloofde dat ze toch voltallig (dus met 6!) personen zullen komen... Ik bestel dus nog in allerhaast een man extra en nu stuurt die zo net doodleuk een sms dat ze maar met zijn 4 zullen komen. Geen reden, niks.....
Oké wij hebben dan misschien geen feest met zittend eten (wel buffet) maar er zijn ook een aantal sta-tafels dus je ziet wel geen lege stoel staan, maar dat maakt toch niet dat iedereen zomaar kan wegblijven.dat is wel betaald hé....

* een andere nicht van mijn verloofde woont in Spanje met haar gezin. Zij hadden niks laten weten tegen de datum die op onze uitnodiging stond. Na een aantal mails antwoordt ze eindelijk dat ze niet aanwezig zullen zijn. Nu vorige week wist ook weer mijn schoonmoeder te zeggen dat ze vernomen had dat die nicht misschien toch nog ging komen omdat ze onverwacht toch naar belgie kwamen... Iets laten weten aan ons vonden ze blijkbaar niet nodig... Mijn verloofde heeft dan maar zelf weer achter hun veren gezeten en gevraagd hoe het nu zat want tja, we willen niet met te weinig eten zitten op het feest natuurlijk en ja hoor ze komen met 4 personen... Heb dus ook voor hen vorige week nog maar bijbesteld.

* ook aan de andere kant van de familie (de mijne dus :s) is het 'hola'.
Mijn grootvader is 25 jaar geleden hertrouwd. Zijn nieuwe vrouw beschouw ik echt als een deel van de familie, maar haar kinderen uit haar vorig huwelijk (stieftantes dus) zie ik nauwelijks. 1 keer op een jaar is zelfs véél.
Nu heb ik een klein half jaar geleden een dochtertje gekregen. Uit gewoonte (en omdat mijn zus het ook gedaan had), heb ik hen allemaal een geboortekaartje gestuurd. Van de 5 'stieftantes' (om het zo te noemen) heb ik van slechts 1 een proficiat gekregen. Van de rest echt niks gehoord, geen kaartje, geen sms met proficiat, geen mailtje....echt werkelijk niks.
Oké op zich heb ik daar geen problemen mee, maar wij hadden dan ook besloten dat mensen die ons zelfs geen proficiat kunnen wensen met zo'n belangrijk iets in het leven, zeker niet op ons huwelijksfeest moeten komen.... (1 van hen heb ik dus wel uitgenodigd)
Natuurlijk is de vrouw van mijn grootvader daarom nu boos en weigert ze om zelf ook mee te komen. Mijn grootvader kan dus nu alleen in de suite lopen....
en die stieftantes beginnen allerlei smoesjes te verzinnen om toch maar te kunnen komen...

Oh ik ben het allemaal zo beu aan het worden eigenlijk...
het zet een fameuze domper op deze laatste dagen....

sorry voor mijn lang verhaal, maar het moest even van mijn hart....

Vicky
7-8-2010
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1513


wendy
9-10-2010
 Meld misbruik5-8-2010 20:30:50

Oh arme, pfff, erg hoe sommige mensen denken dat ze zo maar alles kunnen beslissen zonder jullie te vragen of het nog past. Ik ben begonnen met de uitnodigingen te schrijven en eerlijk gezegd zit ik ook al met mijn handen in het haar. Wens je een fantastische dag toe en probeer er neit te veel aan te denken, grjs



ines
18-9-2010
 Meld misbruik5-8-2010 20:43:10

hey,

idd lijkt me een vervelende zaak. Ik hoor nu ook via via dat mensen zullen komen maar zelf nog niets van gehoord. ook hoor ik plots dat iemand zijn nieuwe vriendin wil meebrengen maar ik ken haar niet en ze zijn pas een week of 2 samen. eerlijk gezegd was mijn tafelschikking goed voor die tafel en nu moet ik toch weer een tafel splitsen.

wat zegt je vriend van dit alles? en je grootvader?




Sofie
3-11-2011
 Meld misbruik6-8-2010 8:46:56

Hey Vicky,

Ik snap je hoor, dat is echt allesbehalve leuk! Ik snap niet dat mensen het lef hebben om op het laatste moment nog van gedacht te veranderen (soms zelfs zonder iets te laten weten) en er maar van uit gaan dat het oké is.


Met een trouw ga je altijd 'klachten' krijgen. Wij nodigen bijvoorbeeld ook alleen die familieleden uit die we nog geregeld zien. Degene die ik al 5 jaar niet gezien heb of iets van gehoord heb; waarom zou ik die op mijn feest willen?

Ik weet dat het niet gemakkelijk is, maar probeer er niet te veel aan te denken. Het is JOUW feest en jouw dag, dus het moet zijn zoals jij het wilt!! En dat is helemaal niet egoïstisch ofzo.




Jolien
6-8-2011
 Meld misbruik6-8-2010 9:34:38

Ik ben al vaak bijna van mijn stoel gevallen als ik op dit forum lees hoe sommige familieleden durven te reageren. Velen hebben toch echt wel lef! Hetzelfde gevoel overvalt me nu ook weer. Ik begin me dan ook af te vragen wie bij ons zo moeilijk zal gaan doen :) Hopelijk niemand natuurlijk, maar blijkbaar moet je daar niet van uitgaan.




marta
23-7-2011
 Meld misbruik6-8-2010 9:53:23

hej!
ik hoop dat ik dit soort problemen niet tegen zal komen met de gasten.. ik laat nu al iedereen weten dat ik het avondfeest zeer cosy wil houden zonder overtallige partners van vrienden die er niemand kennen en zich heel de avond maar vervelen en zonder familie die je in geen jaren meer gehoord hebt. las ze dan op hun tenen getrapt zijn, tja so be it. Ik laat dan ook onsubtiel doorschijnen dat het enkel voor dichte familie en vrienden is. dan weten ze ook onmiddellijk waarom ze niet uitgenodigd zijn.
Ik kan er maar niet bij komen hoe sommige verre familieleden zo'n eisen durven te stellen, als ik dat hier lees tante's en groottante's en nog verder! Ik zou me daar grofweg niets van aantrekken, als ze het teveel moeite vinden om een kaartje te sturen met de geboorte van je kindje, zijn ze het niet waard om te komen



Sarah
1-10-2010
 Meld misbruik6-8-2010 23:10:40

Dag Vicky,

Wel een zwaar verhaal! En hoe mensen toch kunnen reageren. Trouwfeesten zijn toch vaak momenten waar men zijn zegje wil doen en erbij willen horen.
Ik zou wel duidelijk zeggen : kijk, ik moet tegen die datum de dingen doorgeven en we kunnen niet de laatste dag nog iets veranderen. Met de 'misschiens' kunnen we geen rekening houden.
Ivm die tantes : blijkbaar willen ze er toch graag bij zijn. De reden is nog onbekend, misschien omdat ze het wel leuk vinden voor jou/stiefgrootmoeder. Misschien kan je ze wel uitnodigen, maar wel vooraf nog eens verduidelijk waarom je eerst niet wou uitnodigen en dat je het ook spijtig vond dat ze niet naar de geboorte van je kindje zijn geweest terwijl dit wel een heel belangrijk moment voor je was. Ik merk wel op bij mijn eigen familie dat tantes al niet meer op geboortebezoek gaan bij de kleinkinderen van hun zussen/broers.
Maar trouwfeesten beschouwen ze soms als een moment om veel oude bekenden te zien.

Groetjes,

S


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...