Nu Online
Momenteel zijn er 138 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

huwelijksreis

  7-2-2006 10:28:16
Hallo iedereen,

Onze huwelijksreis zal waarschijnlijk richting Cuba gaan. We willen een goeie afwisseling tss cultuur en zorgeloos relaxen dus we zouden gaan voor enkele dagen Havannah en om af te sluiten Varadero. Zijn er mensen die dit al gedaan hebben en tips hebben voor ons qua hotels en/of niet te missen uitstappen?

Groetjes
Ann-Sophie
09/09/06

Ann-Sophie
9-9-2006
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 628


Koen

 Meld misbruik7-2-2006 11:04:37

Hallo,

Onze eerste keuze was ook Cuba... Maar velen raadden dit af omwille van het stijgende aantal tropische stormen in de regio de laatste jaren... Nu zie ik dat jullie ook in september trouwen... Hebben jullie andere meningen gehoord?



Ann-Sophie
9-9-2006
 Meld misbruik7-2-2006 11:37:34

Beste Koen,

Eigenlijk hebben we ons daar nog niet zo op bevraagd, alé ik weet wel dat het regenseizoen in oktober start en dat er de laatste jaren wel wat stormen zijn geweest maar niets zegt dat dat ook dit jaar zo zal zijn natuurlijk. Andere opties voor onze reis zijn trouwens ook landen die in dezelfde regio liggen..



robben
20-5-2006
 Meld misbruik7-2-2006 11:49:04

Wij trouwen 20/05/2006 en vertrekken 3/06/2006 op huwelijksreis naar Mexico. Dat is normaal gezien een stuk voor het orkaanseizoen. Maar ik denk dat september echt wel midden in het orkaanseizoen is... Het zou jammer zijn als jullie vakantie een wrange nasmeek krijgt door het slechte weer...
Wij wilden oorspronkelijk nr kenia op huwelijksreis, maar dat werd ons voor juni afgeraden, de caraiben werden aangeraden in die periode...
Groetjes, Isabelle 20/05/2006



Koen

 Meld misbruik7-2-2006 11:53:02

Mmm, toch best eens navragen (ook heel wat te vinden via Google). Zou inderdaad heel jammer zijn om in slecht weer terecht te komen. Wij gaan ook andere oorden opzoeken. Hadden ook Mexico en Cuba in gedachten, maar ja... Nu, niets zegt dat er dit jaar opnieuw zware stormen zijn, en dan nog juist op de plaats waar jullie verblijven (Cuba is sowieso zeldzaer, maar 't valt voor), maar voor ons was het voldoende om andere bestemmingen op te zoeken (ook nog niets beslist).



Ann-Sophie
9-9-2006
 Meld misbruik7-2-2006 12:00:35

Ja als ik dit allemaal lees begin ik toch al schrik te krijgen....ik zou zeker niet willen dat mijn huwelijksreis in duigen of liever in 't water valt ! mijn schoonzus was in mexico vorig jaar in september en heeft buiten nu en dan een stortbui geen hinder ondervonden....Jammer wel als het niet zou doorgaan, want 't duurde even voor we beslist hebben maar nu staan onze zinnen er echt op nu,...een andere bestemming kiezen zal geen makkie zijn, iemand een voorstel anders ?




Koen

 Meld misbruik7-2-2006 12:21:36

Wij hebben al leuke combinatiereizen gezien Suriname-Curacao/Aruba. Ook cultuur en natuur, en strand...Brazilië is ook interessant, maar ook hier door grootte van het land een verscheidenheid aan klimaten

Of je gaat naar Kenia/Zanzibar? Ook goed weer dan, Azië biedt ook perspectieven, maar hier moet je je informeren over de moessons, hoewel dit vaa kortstondige stortbuien zijn, waarna de zon opnieuw schijnt...



robben
20-5-2006
 Meld misbruik7-2-2006 13:05:40

Zoals ik reeds zei, onze zinnen stonden echt op kenia/zanzibar, maar dat wordt in mei/juni afgeraden. September is echter een schitterende periode om er nr toe te gaan. Je kan een safari combineren met een prachtige strandvakantie...
Maar vrienden van ons zijn begin oktober nr mexico geweest en hadden buiten een fikse regebui af en toe, een schitterende vakantie. Dus ja, net zoals in belgie is over de hele wereld het weer vaak onvoorspelbaar!
Isabelle 20/05/2006



Barbara
4-11-2005
 Meld misbruik7-2-2006 17:03:01

Wij zijn vorig jaar op huwelijkreis geweest naar Cuba, en het was onvergetelijk, we zijn echt ongelofelijk tevreden van onze keuze. Ook wij kozen voor de stad+strand, met 3 nachten in Havana (hotel Sofitel Sevilla) en 4 in Varadero (hotel Paradisus Varadero). Wij zijn geweest in de periode 11-18 november, en dat viel ook nog net binnen de orkaan-periode, maar wij hebben besloten het risico toch te nemen. Qua prijs was november ook interessant. We hebben ontzettend genoten van het zwoele, superculturele, charmante Havana en hebben echt vanalles bezocht en verkend, gevolgd door 4 dagen luilekker genieten aan het droomstrans in een super de luxe hotel. Als je je niet gerust voelt met de gedachte aan orkanen, moet je het natuurlijk niet doen. Maar verder is dit een prachtige reis, zeker te onthouden voor een andere keer/periode!
Groetjes,
Barbara
4.11.2005



Tina

 Meld misbruik7-2-2006 17:53:00

Wij gaan ook naar Cuba. 5 dagen Havana + 10 dagen strand. Het is er zaaalig ! Wij trouwen op 3 juni en vertrekken de 7e. De goedkoopste is Neckermann ... veel reisplezier ... Neen hotel Park Vieuw in Havana 3* maar deftig voor enkel ontbijt en slapen als je een beetje luxe wil maar toch vooral van Cuba wil genieten. Cuba moet je voelen ! melopee1@telenet.be



leen
1-7-2006
 Meld misbruik8-2-2006 16:49:34

hallo,

ik ben zelf nog niet in Cuba geweest. maar heb je rekening gehouden met het orkaan- seizoen want wij hadden ook graag die kant van de wereld gekozen als huwelijksreis maar men raad ons dat af omwille van het weer.

groetjes,




ilse
22-7-2006
 Meld misbruik11-2-2006 13:48:18

Hoi iedereen

WIj trouwen op 22/07/2006 en onze huwelijksreis gaat naar??
Is een verassing van mijn toekomstige echtgenoot.
Nu over Cuba.. Wij dachten eond november 2005 daar naartoe te gaan toch is dit in duigen gevallen omwille van de orkanen toen in Cuba en mexico en zijn we naar de Dom. Rep. meer bepaald Punta Cana gegaan wat evengoed was maar toch..
Wij zijn in april 2004 naar mexico geweest en het is daar supergoed geweest en gaan daar ooit nog is naartoe met de kids. Beste aanrader Riu Tequila en rondreis van de Maya's. Kwa weer tijdens juni en juli zou ik die richting wel uitgaan want de meeste orkanen zijn pas augustus en sept en oktober. Ook aan de lokale bevolking gevraagd aldaar. Met weer weet je chter nooit en dit in alle landen bijna..
het is gewoon zo wispelturig. Waar we nu naartoe gaan weet ik net maar maakt me niets uit alles is goed zolang we met ons twee zijn.

Groetjes
Ilse 22/07/2006


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums