Nu Online
Momenteel zijn er 114 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kan dit?

  28-6-2010 9:52:54
Hey,

wij trouwen over een goeie twee maanden, maar al enige tijd hebben wij een voortduren discussiepunt.
Mijn verloofde komt heel goed overeen met een goeie vriendin en volgens hem is er niets meer. Maar we waren op weekend dit weekend met een volledige groep en hij plaagt haar altijd en omgekeerd, ze zitten continu naast elkaar en zoeken elkaar altijd op. Ik zat gewoon aan de andere kant en hij zat continu naast haar onnozel te doen. Of hij zat op haar schoot en zei toen van ja, ik ben er toch direct afgegaan omdat'k weet dat jij dat niet leuk vindt, maar ik vind als je zowiezo trouwt dat je dat niet doet, maar ik zal wss van andere generatie zijn:-)
Hij zegt dat hij geen gevoelens voor haar heeft en dat hij niet anders met haar omgaat dan met z'n beste maten, vastpakken ed, plagen ed. Maar ik heb gewoon zoiets van als hij dit al voor mijn ogen doet, wat alsk er niet bij ben. En als hij zoveel tijd met der doorbrengt, zal hij volgens mij id toekomst wel verliefd op haar worden. Plus dat ik het nogal beschamend vind voor mezelf.


Daphne


Daphne
20-8-2010
Meld misbruik



Reacties: 20 | Gelezen: 1753


Dorien
9-7-2010
 Meld misbruik28-6-2010 9:58:39

Hoi Daphne,

Vind het jammer om te zeggen maar moest mijn vriend dit doen...
Ik zo er niet mee kunnen lachen!
Ik weet niet wat ik zou doen...

Dorien



Anke
20-8-2010
 Meld misbruik28-6-2010 10:11:27

Hey Daphne

Ik zou het ook niet echt leuk vinden.
Heb je al geprobeerd om haar erover aan te spreken? Misschien helpt het als zij ook weet dat je er totaal niet mee gediend bent...
Ik hoop in elk geval dat het 'betert' en dat je toch een zorgeloos huwelijk tegemoet gaat!

Groetjes



nele
17-7-2010
 Meld misbruik28-6-2010 10:15:48

Hey Daphne,

Kijk ik begrijp je probleem en waarom je er bang voor bent maar ik heb ook een hele hele goeie maat. Ook zoals hier meisje jongen altijd problemen. Hoe je het keert of draait zo een vriendschap is niet aanvaard. Terwijl je als meisjes ondereen zot doet of als gasten ondereen dan is het geen enkel probleem. Maar iets heel kleins dat je doet als gast en meisje dan is het direct klopt dit? is het niet meer.
Het is heel lastig als je goed overeenkomt en je partner zet zich er tussen. Want je hebt altijd vrienden nodig buiten een relatie . Allez kan het niet goed uitleggen.
Ik en mijn vriend zijn totaal niet jaloers en hij heeft ook vriendinnen waar hij goed mee overeenkomt. En visa versa... Dus als hij zegt er is niets aan de hand dan zou ik hem vertrouwen want wat heb je anders? Elke moment schrik hebben. Of in alles iets zoeken om den duur zie je mss spoken. Of je verbied hem haar nog te zien en dan?

Is heel lastig maar ja iemand iets verbieden omdat je "zijn" vrouw bent dat is denk ik ook geen goed idee. Of dat hij niet meer met haar mag zot doen eens praten.

Allez begrijp het wel maar vertrouwen is alles he.

Groetjes

Nele



annelies
17-7-2010
 Meld misbruik28-6-2010 10:18:42

Hallo,

Eerlijk gezegd ... ik zou er niet mee kunnen lachen ...
Kruipt hij dan ook bij zijn vrienden op schoot ....
Ik zou er toch eens goed over nadenken wat jij daarvan vindt ... en of je daar wel mee kan mee leven (want ik zou het zeker niet kunnen - zou veel te veel twijfels hebben over hun 'relatie' en zou ook niet met hem kunnen/willen trouwen) ...
Natuurlijk moet je hem vertrouwen, maar ik zou het er toch ook heeeeel moeilijk mee hebben

groetjes

Annelies



Daphne
20-8-2010
 Meld misbruik28-6-2010 10:28:43

Het probleem is dat ze van zichzelf zegt dat ze het leuk vindt om mannen in haar macht te hebben.
Plus het feit dat ze single is alsook dat ze dit weekend bij een andere vriend geprobeerd heeft die een relatie heeft.




Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik28-6-2010 10:30:18

Goh, ik weet 't niet, maar ben wel in grote lijnen eens met Nele. Als er echt iets gaande is, zouden ze dat eerder achter je rug doen, dus zou me niet druk maken om wat je ziet, is volgens mij teken dat het inderdaad louter vriendschappelijk is.
Erger me soms ook aan die mentaliteit dat je wel onnozel kan doen onder vrienden/vriendinnen van zelfde geslacht, maar van zodra 't iemand van andere sekse is, ziet men ineens overal spoken etc....
Ik kruip ni niet bij andere mannen op schoot, maar heb nu eenmaal meer mannelijke vrienden dan vriendinnen, en jah... heb daar zo'n band mee dat ik die ook es graag ne knuffel geef of van krijg. Mijn aanstaande weet dat hoe 't zit, en ook dat er niks achter te zoeken valt...
Ik trouw met heb omdat heb bij hem wel meer is dan 'n vriendschappelijke knuffel en omdat die vriendschap nog intenser is... Moet voor jezelf afgaan of hun vriendschap sterker is als die tussen jou en jouw aanstaande, zoja, moet je je inderdaad vragen stellen. Zoniet, zou ik me er niet al te druk in maken...



Daphne
20-8-2010
 Meld misbruik28-6-2010 10:33:57

@kathleen: en daar wringt precies het schoentje



nele
17-7-2010
 Meld misbruik28-6-2010 10:53:19

Hey Daphne & Kathleen,

Och kijk je kan toch vriendschap hebben die echt intens is en waarbij je je goed voelt maar waarvan je weet neen daar wil ik niet elke dag mee samen leven. Het is niet omdat je met iemand keigoed overeenkomt dat je daardoor een goed koppel zou zijn.
Met mijne maat kan ik super lachen en zeveren en heeeeeel goed praten. Maar of ik met hem mijn leven zou willen/kunnen slijten. Dat is toch een ander paar mouwen hoor.

Maar dit is mijn idee he.

En zoals Kathleen zegt als ze het "echt" zouden doen dan zouden ze geen reactie uitlokken door het "openbaar" te doen of zot te doen! Achter de rug komen er geen reacties.

Allez veel chance is niet makkelijk maar ik ben van de gedachte jaloers of bang zijn kan een relatie verstikken.

Groetjes

Nele



Lieve
4-9-2010
 Meld misbruik28-6-2010 11:01:05

Hoe lang is hij al bevriend met haar?
Want voor je zo met een goeie vriend/vriendin omgaat, moet er toch al een erg goeie band zijn.

Ik vind ook niets mis met man-vrouw-vriendschappen. Als begroeting elkaar eens vastpakken, dat moet kunnen vind ik. Wat plagen, steken geven... geen probleem.
Maar bij elkaar op de schoot gaan zitten, constant naast elkaar zitten... dat zou bij mij toch ook in het verkeerde keelgat schieten. Ik begrijp jou helemaal als je zegt dat je dat beschamend vindt voor jezelf.

Maar waar ligt de grens tussen wat wel en niet kan hè?
Misschien moet je met hem eens proberen om die 'grens' af te spreken...



Dorothea
10-9-2010
 Meld misbruik28-6-2010 11:04:07

Ik heb zo ook een allerbeste vriend waar ik superveel tijd mee doorbreng (nu minder omdat hij nog studeert) en als we samen weggaan, ook met mijn vriend erbij, dan zoek ik meestal ook die vriend op in plaats van mijn vriend, gewoon omdat ik hem veel minder zie!

Als hij een vriendin heeft, dan doe ik nog exact hetzelfde en hij ook (al zit ik wel niet op zijn schoot, nooit), ik zou het erger vinden moesten we vinden dat we ons gedrag moeten censureren als onze liefjes erbij zijn!

Als ze 't in 't geniep zouden doen, en zich als heilige boontjes zouden gedragen als je er bij bent, dan zou 'k me zorgen maken, maar niet als ze 't voor je neus doen, dat zouden ze NOOIT doen als het ook maar iets zou betekenen!




Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik28-6-2010 11:51:31

@Nele, dat is waar, maar als dat NOG intenser is als die band tussen jou en jouw aanstaande, is er iet mis.
Is dan ook erg om te vernemen van Daphne dat ze daar aan twijfelt, want dan zou'k mij ook vragen gaan stellen... Dat hoort volgens mij niet in 'n huwelijk.
Dat is net wat die andere hechte vriendschap met jongens anders maakt dan dat wat ik heb met mijn bijna-man... Dat ik bij hem voor 100% mezelf kan/mag zijn, ongeacht wanneer, terwijl je dat bij die andere vrienden misschien ook mag, maar toch niet altijd zal doen.
Ook het feit dat ik me inderdaad bij hun niet kan voorstellen dat ik er elke dag mee samen zou leven, terwijl ik dat wel heb met m'n ventje, positieve vooruitzichten, dromen van samen oud worden, hij de vader van mijn kinderen, etc...



Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik28-6-2010 12:03:39

Ik ken de situatie.
Niet van mij, maar van een vriendin!

Je moet heel goed opletten wat je zegt en wat je doet tegenover die vriendin waar hij zoveel aandacht aan geeft.
Ik wil jou niet bang maken, maar dit is wat er gebeurd is.

Mijn vriendin vond dat hij teveel aandacht gaf aan een vriendin. Ze waren altijd samen, gingen op elkaars schoot zitten, gingen altijd naast elkaar zitten, hij schonk alleen aandacht aan 'dat' meisje!
Ze heeft hem ermee geconfronteerd en na veel vragen en praten, heeft hij uiteindelijk toegegeven dat hij iets voor haar voelde. Maar hij zei ook dat hij mijn vriendin op een andere manier liever zag!
Zij vond dat een goede uitleg en heeft een paar regels gesteld.
Hij kon geen contact meer hebben met haar, haar nooit meer zien en als hij ze tegenkwam moest hij haar negeren.
Na welgeteld 1 week, is hij achter haar rug terug contact beginnen zoeken met het meisje.
De relatie is op de klippen gelopen, maar de jongen en het andere meisje zijn wel geen koppel!

Dit is wat ik je aanraad: Probeer er met je vriend over te praten. Probeer hem te vertrouwen, maar confronteer het meisje er niet mee. Zij zal het alleen maar erger maken!

Ik hoop dat alles inorde komt (of al is) en dat jullie over twee maandjes een superdag tegemoed gaan!

Ik wil je echt niet bang maken, gewoon met je vriend praten :)!





angela
2-10-2010
 Meld misbruik28-6-2010 12:42:41

Dit is heel erg. Maar moest er echt iets zijn, dan is het beter dat het nu uitkomt dan achteraf. 't zeker heel pijnlijk om dit te zien.
Ik zou zeggen denk eens heel goed na.

Hopelijk is er toch niets aan de hand. Maar als uw vriend weet dat je deze situatie niet leuk vindt dan zou hij er rekening mee moeten houden als hij u graag ziet.
Zoiets zou ik ook helemaal niet leuk vinden en zou er ook meer achter zoeken.
Ik duim voor je dat het allemaal in orde komt en dat je toch een leuke bruiloft en een prachtig leven tegemoet gaat met uw vriend.

groetjes angela




Eline
31-7-2010
 Meld misbruik28-6-2010 12:48:14

Zo erg :-o.
Echt mijn vriendin zou dit moeten doen met ik, kzou toch wel eens serieus praten.
Jullie staan op trouwen dan is het toch de bedoeling dat je uw partner kan vertouwen en uit uw bericht weet ik niet of je dit wel doet. Het is zoals Nele zegt vertrouwen is volgens mij de basis van de hele relatie. Ik zou toch goed praten want met een huwelijk is het wel de bedoeling dat het een verbintenis is voor altijd...



Groetjes



Lieve
26-6-2010
 Meld misbruik28-6-2010 17:10:17

Ik weet niet goed wat ik hiervan moet denken... ik geef ook nogal makkelijk een knuffel, ook aan mannen, maar om nu constant bij een ander op schoot te gaan zitten...
Ik denk hoe dan ook, dat als je hem niet vertrouwt, je niet moet trouwen. Vertrouwen is de basis van een huwelijk, en als dat nu al niet goed zit, hoe gaat dat dan in jullie huwelijk zijn?
Misschien moet je toch nog eens goed praten, en ook gewoon zeggen tegen je vriend dat je dit moeilijk vindt. Hij mag ook rekening houden met jouw gevoelens. Daar staat wel tegenover dat je hem niet mag claimen. Dat kan verstikkend werken en is nefast voor een relatie.
Dit is iets waar je samen uit moet komen, door naar elkaar te luisteren. Elkaar verbieden bepaalde mensen te zien, is niet goed. Je hebt recht op eigen vrienden en kennissen. Maar je bent wel samen een koppel, en normaalgezien probeer je toch het beste met elkaar voor te hebben.

Veel sterkte iig!




Karmen
29-5-2010
 Meld misbruik28-6-2010 18:52:47

Ik snap heel goed dat je hier niet mee kan lachen, vooral ook omdat zij, sorry voor het woord, me nogal een del lijkt, als ze het probeert aan boord te leggen met jongens, die in een relatie zitten. Dit lijkt me zo typisch een meisje, dat goed ligt bij de jongens, maar geen enkele vriendin heeft, omdat ze niet te vertrouwen is. Zo'n meisje, dat alle jongens wel leuk vinden, maar geeneen mee naar huis neemt om aan moeder voor te stellen.

Nu is het aan jou om duidelijk te maken aan je vriend, dat hij je kwetst door in jouw bijzijn haar op te zoeken & jou aan de kant te laten, als hij met jou trouwt, kom jij op de eerste plaats & heb je recht op het respect, dat je verdient!



NELE
3-9-2010
 Meld misbruik28-6-2010 22:10:35

Je moet je er zeker niet bij neerleggen. Wanneer wij een discussie hebben stellen we elkaar de vraag ' hoe zou jij je voelen in die bepaalde situatie'... in dit geval hoe zou hij zich voelen als jij dit doet met een vriend ??? meestal begrijpen ze het dan wel beter.
want hoe je het ook draait of keert ik denk niet echt dat er iemand is die dit graag ziet gebeuren???
veel succes ermee! hopelijk geraken jullie eruit want beter het nu oplossen dan dat het een probleem blijft.

groetjes




WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik29-6-2010 2:36:29

Lijkt allemaal maar wat onschuldig, maar indien hij weet dat jij dit niet leuk vindt, moet hij met je rekening houden. Misschien nog eens over praten.



Edel
7-8-2010
 Meld misbruik29-6-2010 20:44:48

Hey,

Mijn verloofde heeft ook een aantal goede vriendinnen overgehouden uit zijn studententijd. Hij komt er super mee overeen. Er wordt gelachen, gepraat maar het is puur vriendschappelijk! We kunnen het allemaal prima met elkaar vinden en ieder heeft zijn partner. Bij ons wordt er al eens geknuffeld maar iedereen bij een begroeting, een afscheid, vreugde, verdriet... Er is nog nooit een moment geweest dat ik zou twijfelen.
Hij heeft ook een beroep (arts) waar hij met vrouwen (verpleegsters) moet samenwerken. Ze zijn allemaal dol op hen want hij is ne lieve(en knappe) en geen arrogante blaaskaak. Ik weet en merk soms dat er bepaalde verpleegsterkers hem wel zien zitten. Soms ook gewoon van het type die speciaal verpleegster geworden zijn om ne doktoor te kunnen strikken... Dat is niet altijd leuk als ik dat merk (wanneer hij van wacht is en ze constant bellen) maar ik vertrouw hem voor 100%! Vaak lachen we daar dan eens mee. We hebben een heel leuke relatie waarin we ons ook 100% geven aan elkaar! We hebben ondertussen ook al een zoontje van drie en een dochtertje van één jaar oud. Vorige jaren was hij ook al eens van wacht met één van die goede vriendinnen. We bellen dan eens tijdens zo een wacht en dan aten die samen. Ik vond dat niet meer dan normaal en hun telefoontje deed me altijd plezier!

Lieve Daphne, maar als jij hem niet kan vertrouwen of je voelt dat er dingen zijn vind ik dat je erover moet praten met hem!!! Vriendschapsrelatie (zelfs hechte) moeten kunnen tussen jongen/meisje maar er zijn grenzen! Als jij merkt dat die grenzen erover gaan dan moet je met hem aan tafel zitten...anders begin je al met onzekere gedachten en twijfels aan je huwelijk.


Sterkte en vele groetjes,
Edel




Jolien
6-8-2011
 Meld misbruik29-6-2010 21:53:59

Ik denk dat het heel normaal is dat je als meisje met een jongen en omgekeerd een goede vriendschap hebt. Zelf heb ik een beste vriend, waarmee ik heel erg goed kan praten en waarbij ik heel eerlijk kan zijn. We kunnen veel verdragen van elkaar. We geven elkaar wel eens een knuffel, maar dat is dan bijvoorbeeld na een goede babbel. Ik kan me helemaal niet voorstellen dat ik bij hem op schoot zou kruipen. En stel nu nog dat ik dat wel zou doen en mijn verloofde het daar moeilijk mee zou hebben, dan zou ik het laten.
Ikzelf zou het erger vinden dat mijn vriend weinig of geen rekening houdt met mijn gevoelens daarin, dan dat hij met een vriendin zo zou doen. Het hoeft niet iets te betekenen, maar dat hij jou enkel probeert gerust te stellen, zonder veel begrip te tonen, vind ik jammer.

Ik hoop echt dat jullie hierover goed kunnen praten!!



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...