Nu Online
Momenteel zijn er 83 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

familieproblemen

  4-4-2004 21:51:03
Hallo,

Ik trouw volgend jaar in augustus, maar ik zit toch met een groot probleem. Mijn ouders zijn sinds vorig jaar gescheiden. Mijn mama is ergens anders een nieuw leven begonnen met een andere man (met hem heb ik geen contact), mijn broer en ik zijn thuis gebleven bij papa. Mama en ik zijn de enigen die nog met elkaar contact hebben, mijn broer en mijn papa willen absoluut niks met haar te maken hebben. Ik hou enorm veel van mama en ze is een goede vriendin, maar ze heeft een fout gemaakt waardoor de scheiding is gekomen. Nu is het grootste probleem: hoe pak ik dat aan op onze huwelijksdag? Twee feesten organiseren? Zodat bijvoorbeeld mama komt naar het feest bij het wettelijk huwelijk en papa bij het kerkelijk huwelijk (eigenlijk DE dag voor mij)? Ik wil mama er graag bij, maar ik besef goed dat dat echt niet goed zal aflopen. Er is veel woede in de familie en vriendenkring. Wat moet ik doen? Ik weet echt geen oplossing. Iedereen zegt dat het de beste oplossing is om mama en haar familie apart te houden van papa en zijn familie. Maar dan ziet mama onze eerste dans niet, de bruidstaart, ... Ik vind het heel spijtig dat mijn voorbereidingen met zoveel verdriet moeten gebeuren tot nu toe. Heeft nog iemand dit meegemaakt of heeft iemand tips? Of een opkikkertje? Heel erg bedankt alvast!

Daisy
29-7-2005
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1707


Marjolein

 Meld misbruik4-4-2004 22:37:04

Hallo,

ik begrijp je probleem en versta dat het niet makkelijk moet zijn.
Ik zou ook niet direct weten hoe ik het zo oplossen, maar zou je er niet eens met je ouders zelf kunnen over spreken? Hoe denken zij erover? Het zou toch jammer zijn dat 1 van de twee er niet bij zou kunnen zijn, tenslotte trouw je maar een keer.
Desnoods moet je de tafelschikking zou houden dat ze beiden aan de volledige andere kant van de zaal zitten.
Ik hoop in elk geval voor jou dat alles goed komt en dat zo'n ruzies geen spelbreker kunnen zijn voor je trouwdag.
Kunnen ze niet voor een keer hun problemen en ruzies voor zichzelf houden en er gewoon voor zorgen dat jullie een leuke dag hebben?

Heel veel sterkte,

Marjolein




4-12-2004
 Meld misbruik4-4-2004 22:50:55

Hey Daisy,

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Maar ik ga er mij niks van aantrekken. Ik organiseer 1 feest en ze moeten maar zien dat ze hun een beetje deftig houden. Uiteindelijk is het onze dag. Mijn verloofde heeft gezegd dat, als ze nog maar durven ruzie maken, ze gewoon buitenvliegen. Ik heb weerskanten van de familie al gewaarschuwd (dus zowel mijn moeder als de familie van mijn vader)dat ze zich moeten gedragen. Het zijn tenslotte volwassen mensen. Ze hebben toch beloofd dat ze die dag speciaal voor ons alle problemen aan de kant gaan zetten. We gaan ze ook een beetje uit elkaar houden in de suite en op het feest.
Als ik van jou was, ik zou hetzelfde doen. Praat met je familie en laat je vooral niet doen door de problemen van je ouders.

Veel succes en ik hoop dat het in orde komt.



Letitia

 Meld misbruik5-4-2004 11:31:38

Ik weet spijtig genoeg niet wat je moet doen. Mijn nicht heeft ongeveer hetzelfde meegemaakt en ze heeft gewoon de familie's apart gezet op het huwelijk en voor het huwelijk met elke familie gesproken en gevraagd om haar dat cadeau te geven : van zich te gedragen op het huwelijk en moeite doen voor haar voor één dag maar... het is haar gelukt maar ze had wel gedacht om eventueel twee feesten te organiseren! Wel kostelijk moet ik zeggen... Veel geluk voor de rest van de voorbereidingen!



Johan
16-7-2005
 Meld misbruik8-4-2004 20:36:25

Lieve Daisy,

Zelf heb ik ook zo'n probleem, Ik heb het als volgt aangepakt; Ik heb tegen mijn vader gezegd dat mijn moeder inderdaad een fout heeft gemaakt, maar dat ze mijn moeder is en blijft... En dat het mijn huwlijk is en dat mijn droom is dat mijn beide ouders er zijn. En als hij van me houdt begrip opbrengt en haar verdraagt op die dag, je mag niet verwachten dat ze terug de dikste vrienden zijn of worden maar uit respect en liefde voor hun dochter zouden ze al een héél eind op weg kunnen geraken! zorg dat ze dit weten en je zal verbaast staan wat zo'n openhartig gesprek kan vootbrengen. Ik heb het wel twee keer moeten proberen hoor!

Succes en vooral genieten van je voorbereidingen!!!

Groetjes Laila



Theo

 Meld misbruik27-4-2004 20:39:18

De betaalbare videoreportage.Met 2 camera’s ,en goedkoper dan elders:
www.videomanie.be



Elke
28-5-2005
 Meld misbruik14-9-2004 23:49:33

Hallo,
Ik trouw in mei 2005 en heb ook ongeveer datzelfde probleem.
Mijn ouders zijn nu ook een jaar gescheiden en mijn vader had al een maand na de scheiding een nieuwe vriendin.
Ik heb het daar heel moeilijk mee gehad maar heb me er nu al bij neergelegd.
Maar als je mijn vader samen met die vrouw ziet zijn ze nog erger dan tieners , het zijn echt plakijzers en kunnen bijna niet stoppen met zoenen.
Dus wil een confrontatie van die vrouw en de rest van mijn familie zo miniem mogelijk maken .
Echt ni simpel.
Ik nodigde haar dus de hele avond uit , omdat ik niet anders kan,(anders komt mijn vader misschien ook niet), buiten het diner met de suite.
Mijn vader met mijn moeders kant familie dat zal nog net lukken maar zij erbij das echt om miserie vragen.
Nu is zij dus razend kwaad dat ze dan niet mag komen, ze wil de hele dag komen.
Maar ik kan haar de sfeer tijdens een intiem diner toch niet laten verbrodden ???
Ze heeft dus al knallende ruzie met mijn vader gemaakt... en t was echt ni gewoon. Mijn vader vindt het ook een heel moeilijke situatie...
Maar het is wel MIJN dag eh , ik mag toch wel zelf kiezen wie ik uitnodig. NIET ???

K ben is benieuwd wie mijn vader nu gaat volgen... zijn dochter of zijn vlam( voor hoelang misschien nog)???
Eerder heeft hij al eens voor haar gekozen...

Wie denk jij???

We zullen zien...

In ieder geval veel sterkte toegewenst...

Ik weet wat het is ...

Elke



Daisy
29-7-2005
 Meld misbruik15-9-2004 16:07:46

Hoi allemaal,

Ondertussen is het veel ingewikkelder geworden. We zullen trouwen volgend jaar, maar we hebben een hele moeilijke periode. Mijn broertje is namelijk gestorven. Hij zou dit weekend 19 zijn geworden. Hij heeft zelfmoord gepleegd. Ik vrees dat die scheiding de druppel was... Het is echt verschrikkelijk, ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan. Daarom hebben we ook echt niks meer voorbereid voor ons huwelijk. We zullen wel zien.
Groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...