Nu Online
Momenteel zijn er 110 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

herdenken papa

  28-1-2006 22:12:41
Lieve mensen... even een minder leuke vraag. Mijn lieve papa is nu iets meer dan een jaar geleden gestorven. Vermits ik (en de rest van de familie) hem hééééél erg zullen missen op ons huwelijk wil ik graag iets doen die dag. Een subtiele verwijzing, waardoor niemand zich ongemakkelijk voelt, maar dat men toch ziet dat wij hem niet vergeten zijn. Ik kan dit moeilijk aan familieleden vragen, daar dit nog steeds erg gevoelig ligt. xxxx Alvast bedankt xxxx

snoepie
16-9-2006
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1182


Els
1-4-2006
 Meld misbruik29-1-2006 10:32:05

Wij zitten in exact dezelfde situatie denk ik... Wij hebben een speciale kaarsenhouder (in de vorm van een hart waar een theelichtje in past) gekocht om op het altaar te zetten en we zetten daar nog een roos naast... Verder ga ik er nog eventjes iets over zeggen tijdens de misviering, omdat het toch in mijn hoofd zal zitten. Ik denk dat ik het beter even met iedereen deel dan dat het de hele dag door mijn hoofd speelt...

groetjes, en veel sterkte! Geniet toch maar van je dag!! Hoe erg het ook is, we kunnen de klok niet meer terugdraaien...
Els



Skiwi
13-5-2006
 Meld misbruik29-1-2006 13:39:41

ondertussen 5 jaar geleden is mijn broer gestorven en ik ga hem in de mis (samen met mijn nonkel die vorig jaar gestorven is) vermelden tijdens de voorbeden.

"bidden we voor diegenen die er vandaag niet konden bijzijn, in het bijzonder ... en .... het is niet omdat ze vandaag niet hier zijn, dat ze niet verbonden met ons zijn"

zoiets indenaard komt er bijons in voor.



Sophie
24-9-2005
 Meld misbruik29-1-2006 14:09:14

wij zijn ondertussen 4 maand getrouwd. 2 maand voor ons huwelijk is mijn oma'tje gestorven van wie ik zielsveel hield. ze was mijn 2de mama en ze is onverwachts gestorven. ik heb vaak aan haar gedacht die dag, maar probeer het niet teveel in de kijker te plaatsen want het is echt super moeilijk zowel voor jou als je familie: je bent al zo emotioneel en als je dan nog eens aan je papa gaat beginnen denken zal je misschien je traantjes niet meer kunnen tegen houden en je een ganse dag rot voelen.

nu, ik had een speciaal liedje voor haar laten zingen in de mis net na de voorbeden. het was het liedje "my immortal" van Evenescance.
dit was vooraf gegaan door volgende voorbede:

"
Voor iedere stoel die vandaag leeg blijft,
voor elke lach die we vandaag moeten missen,
voor de gezichten die we niet zien en toch zo goed kennen.
Bidden we in het bijzonder voor Sophie haar marraine, die ons onlangs veel te vroeg verliet.
Wij missen haar des te meer op deze vreugdevolle dag.
Dankbaar gedenken wij de goede momenten die wij met haar deelden en al het goede die zij achterliet.
Laat ons bidden."

ik heb er nadien héél wat positieve commentaar over gehad. op het moment dat het liedje My Immortal speelde heb ik wat traantjes gelaten maar ik heb dit bewust proberen te beperken.
ik weet dat zij van dichtbij deze dag heeft meegemaakt en al glimlachend naast mij stond.

ik had ook iets persoonlijks van haar bij mij die dag, en dat heeft ook wel geholpen.

veel succes.

groetjes,
Sophie



francoise
18-8-2006
 Meld misbruik29-1-2006 22:08:01

De vader van een vriendin van mij was ook net gestorven toen zij ging trouwen. Zij is na de plechtigheid met moeder en man naar graf gegaan en heeft dat door de fotograaf vast laten leggen. Deze foto's zitten ook in haar trouwalbum. Zo was hij er voor haar gevoel toch nog bij. Die foto's zijn echt heel mooi geworden. Misschien heb je er iets aan. Ik wil je in ieder geval een hele fijne dag wensen.
groetjes françoise



Debra
11-8-2006
 Meld misbruik30-1-2006 11:32:22

Hoi,

Mijn mama is bijna 11 jaar geleden overleden, toen ik 11 was. Met ouder worden heb ik het toch moeilijker. Ik wil die dag niet laten voorbij gaan zonder haar even in de misviering te vermelden. Ik lees tijdens het bezinningsmoment een tekst voor om mijn papa te bedanken. Op het einde van de tekst komt mijn mama ter sprake. Daarna zal ook mijn leve schat een bedankingstekst voor zijn ouders lezen.
Ik zou ervoor gaan. Voor mij, is erover praten, een verwerkingsproces. Het moet er voor mij die dag even uit want als ik er alleen ga mee blijven zitten zal het alleen maar moeilijker zijn.

Grtz debra
11/08/06
http://debraenjantjetrouwen.bruiloftsite.nl



Sandra
20-5-2006
 Meld misbruik30-1-2006 18:49:19

Hoi,

de papa van een vriendin van ons is gestorven 3 weken voor hun huwelijk. Zij hebben in hun huis en bij haar mama elk een grote foto staan van haar papa. De fotogaaf heeft daar foto's van genomen en verwerkt in het album.

Wat wij gaan doen is een kaars laten maken met de foto's op van het overleden broertje en 3 grootouders van mijn vriend en dat de hele dag laten branden, zo hebben we toch ook het gevoel dat ze er bij zijn. De kaars laten we maken bij Jova in Roeselare.

Groetjes



Sandra
20-5-2006
 Meld misbruik30-1-2006 18:50:23

Sorry, dat moest Joka zijn!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...