Nu Online
Momenteel zijn er 157 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ring maken met oud goud?

  30-5-2010 17:47:44
Hey,

We hebben onze goesting van trouwring gevonden bij de amici-collectie. Dit vooral omdat we niet meer dan een 300euro willen uitgeven. Maar...

Nu bedenk ik me dat ik nog wel wat goud liggen heb van toen ik op mijn 12e mijn vrijzinnig feest deed; Het betreft geel goud en dat draag ik al 10 jaar niet meer. Dit leidt me naar 2 vragen:

- Kennen jullie een goudsmit die van oud goud een nieuwe ring kan maken?
- Kan geel goud in wit goud worden veranderd door de een of andere chemische toepassing?

Groetjes
Kitty

kitty
11-9-2010
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 2137


Carla
12-12-2012
 Meld misbruik30-5-2010 18:20:13

Dag Kitty

Eventjes mezelf voorstellen... Ik ben Carla, nieuw hier op het forum, trouwdatum nog ver in de toekomst 12/12/12, maar tis gewoon een speciale datum voor ons.

Ik werk bij een juwelier, vandaar dat ik wel wat kennis heb als het op oud goud aankomt. Het goud staat enorm hoog voor de moment, wij krijgen nu 22, 6 euro de gram. Natuurlijk als je verkoopt bij een juwelier ga je zoveel niet krijgen, maar zowiezo, als ze je minder dan 18 euro de gram geven, bieden ze veel te weinig.

In Antwerpen, in de diamantwijk rond het station zijn er verschillende juweliers die wel een nieuwe ring kunnen maken van oud goud, maar het gemakkelijkst is nog wel gewoon oud goud verkopen en een nieuwe ring aankopen. Dat gaat nog goedkoper uitkomen, want dn kies je een bestaand design, wat goedkoper uitkomt dan speciaal laten maken.

Geel goud kan veranderd worden in wit goud door het te laten rodieren. Dat is een speciaal chemisch badje. Andersom gaat niet. Het is wel zo dat het nog altijd geel goud blijft en na een tijdje (ong 2 jaar) komt dat geel goud er altijd terug door, zeker als je de ring iedere dag draagt, wat wel het geval is met een trouwring. Het is dus beter eigenlijk om toch meteen een wit gouden ring te kopen.

Hopelijk heb je hier iets aan, heb je nog vragen mag je me altijd contacteren!

Veel succes!

Groetjes

Carla



kitty
11-9-2010
 Meld misbruik30-5-2010 22:13:25

Hey Carla,

Heel hard bedankt voor je antwoord! Ik kan weer verder.

x Kitty



heidi

 Meld misbruik31-5-2010 7:57:39

ik heb ook al mijn oud goud binnen gegeven, maar omdat ik geen sentimentele waarde had aan dat goud hebben ze gewoon met ander goud mijn ring gemaakt, ik had geel goud en zie liever rood goud. Nu heb ik de ring dat ik wou...



Elke
10-7-2010
 Meld misbruik31-5-2010 8:45:17

Onze trouwringen werden ook uit oud goud gemaakt bij Fede di Oro. Het was geel goud, maar onze ringen zijn nu in het wit goud. De prijs veel heel goed mee!

Groetjes,
Elke


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...