Nu Online
Momenteel zijn er 28 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

waarom wilde ik nu weer trouwen??

  21-5-2010 13:59:58
wat een leuke periode zou moeten zijn, het voorbereiden van je huwelijk, is meer en meer een hel aan het worden! het is altijd een droom van me geweest om mij 1 dagje prinses te voelen ! een droomhuwelijk...
ik zie mijn vriend doodgraag , maar al die rompslomp die daar bij komt kijken, jaloezie van schoonzussen, zelfs mijn eigen zus!
het word mij soms allemaal te veel!!!
ik denk dan soms waar zijn we mee begonnen! als ik het nu allemaal weet hadden we beter gewoon met zn tweetjes ergens int buitenland getrouwd en dan een simpele fuif met familie en vrienden!
geen suite (ze willen in het lang of nee toch liever kort..), geen tafelschikking, geen vrijgezellen waar er ergenissen bij komen kijken...
mijn moeder zegt dan hopelijk zijn we er algauw vanaf, leuk hoor nu het allemaal nog moet beginnen!!!
alles is praktisch geregeld maar ik voel me er meer en meer slecht door..

wanhopige bruid




sarah
9-10-2010
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1795


Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik21-5-2010 14:09:08

Ik ken dat gevoel. Sinds ik verloofd ben, heb ik mijn schoonmoeder ECHT leren kennen... En niet in de positieve manier... Niemand, maar dan ook niemand doet positief of enthousiast over onze verloving (toch de familie niet...)
Ik had het me ook anders voorgesteld. Ik durf gewoon NIETS vertellen over de voorbereidingen die al getroffen zijn, want dan word ik bekeken van: waar zijde gij nu al mee bezig...
En dan zou je familie moeten uitnodigen omdat het familie is.. NEEN, ik nodig mijn enthousiaste vrienden uit! En als ik nog budget/goesting over heb, mogen er nichten en neven komen.

Maar idd, zit soms ook te denken van: pakt gewoon uw koffers en ga met uw gezinneke goed op reis en trouwt daar! Maar ik heb ook altijd dat prinsessenhuwelijk gewillen en ik ga me dus NIET van m'n stuk brengen door ambetante familie!



katlijn
10-4-2010
 Meld misbruik21-5-2010 14:50:46

Hallo!

ik denk dat elke bruid wel eens dat idee heeft van waar zijn we aan begonnen??? Er komen inderdaad veel zaken boven die je liever niet hebt, bemoeizuchtige familie e.d Vrienden van ouders die zich tekort gedaan voelen omdat ze niet zijn uitgenodigd.

Ik heb ook vaak het gevoel gehad dat niemand zich interesseerde in onze dag. Alleen kritiek konden ze leveren...Gewoon verder doen met de dingen die je zelf belangrijk vindt! Laat anderen maar zeuren en jaloers zijn (er zijn leukere dingen I know) Maar laat je zeker niet van je stuk brengen door anderen! Dit blijft hoe dan ook een ongelooflijke dag, dus regel hem dan ook zoals jullie het willen. Even stilstaan bij de reden waarom jullie dit doen en er weer vol tegenaan gaan! Wij hebben alles gedaan zoals wij het wouden, ook heel vaak kritiek moeten slikken. Maar uiteindelijk zou ik niets anders gewild hebben!
Ik zou zeggen: De kritiek niet te erg aantrekken en je optrekken aan de mensen die je wel volop steunen!
Geniet van je dag, en ook van de voorbereidingen!

Groetjes



An
26-3-2010
 Meld misbruik21-5-2010 14:50:47

Er komt inderdaad veel voorbereiding aan te pas, en geloof me, dat zal niet beteren...En bij iedereen gaat er vast wel ergens iets mis. Ik zie dat je trouwdag nog een eindje van kant is, hoe dichter de dag komt hoe meer er moet gebeuren. Ik heb ons huwelijk op 5 maanden tijd geregeld, die periode was veel korter dan bij jou... Maar 1 ding is zeker, als de grote dag er dan eindelijk is voel je je echt een prinses en ben je al de voorbereidingsstress en problemen zo vergeten!! Dan geniet je echt van al het werk en tijd dat je erin hebt gestopt.

Nog veel succes!! An



Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik21-5-2010 15:31:55

Hier van 't zelfde! Ons huwelijk zal heel dicht aanleunen bij m'n droomhuwelijk (als alles loopt zoals gepland toch;-)), maar ik word zot v mn schoonfamilie!
Waarom kan iedereen nu is ni gewoon stoppen met tegenwerken?!
Soms denk ik ook "als ik dit had geweten waren we gewoon onder ons tweetjes getrouwd", maar bij mij is het hoofdzakelijk de schoonfamilie die ambetant doet, niet mijn familie of onze vrienden.
Ik weet 1 ding: na 7 aug vraag ik mijn schoonfamilie niets meer, heb het echt gehad!



angela
2-10-2010
 Meld misbruik21-5-2010 15:46:22

Bij mij is't zo. Ik voel me soms teleurgesteld omdat ik het gevoel heb dat ik er helemaal alleen mee bezig ben en er mijn tijd in steek.
Dit is helemaal niet leuk.

Groetjes Angela




wendy
24-8-2010
 Meld misbruik21-5-2010 19:04:04

Hey Sarah ,

Ik weet precies wat je bedoeld...Bij ons was of is het net hetzelfde , daarom dat wij trouwen op Curacao..En achteraf een avondfeest wilde geven maar daar komt het dan weer...de familie heeft altijd ruzie en discussies dat ik dat echt niet meer zie zitten dat avondfeest...en ik had gisteren weer zo een dag , van waarom trouwen we eigenlijk??? Niemand is enthousiast , liggen op voorhand al te pannikeren over wie komt er , en blablabla...Dus geef ik bij terugkomst uit Curacao een simpele middag receptie wss van 14u tot 17 u en gedaan! Mijn dag gaan ze echt niet om zeep helpen hoor! Maar ik begrijp wat je bedoeld en plezant is anders..zeker als ik soms naar andere families zie Maar meid ! Ik wens je echt een fijne dag toe en probeer er van te genieten , want uiteindelijk weten JIJ en je partner waarom je wel zou trouwen!

Grtjs Wendy



NELE
3-9-2010
 Meld misbruik24-5-2010 7:44:41

wel een hele opluchting om al jullie reacties te lezen hier... ik begon al te denken dat het echt aan mijzelf lag , maar blijkbaar ben ik zeker niet de enige met het 'schoonfamilie' en 'bemoeien' - probleem !

hoewel ik het soms niet meer zie zitten kijk ik toch enorm naar uit !!! :)



kelly
24-6-2011
 Meld misbruik24-5-2010 15:18:35

ik kom niet als hij komt ... als die komt ben ik weg...
Als ik niet bij die mag zitten kom ik niet ...
Ik wil dit ... ik wil dat ...
da zijn de dingen die we nu al hebben mogen aanhoren van familie/schoonfamilie.
dan denk ik ook effe van : wie trouwt er hier ?
We hebben beslist van enkel familie uit te nodigen en dan 10 vrienden .
omdat we nogal een uitgebreide vriendenkring hebben houden we het om 10.
Dan zijn er andere vrienden die plots per sé op da feest willen zijn ... die zelf al aant plannen zijn wat ze gaan aandoen hé !

in tegenstelling tot de familie dan ... die zijn helemaal niet enthousiast . neuten over waar we het feest doen. we wonen samen ik en mijn verloofde. Maar niet alle familie woont in de buurt , toch hebben we een feestlocatie genomen in Onze buurt.


Ah ja , je moet denken : het is mijn huwelijksfeest. Doe gewoon je zin , je kunt nooit iedereen tevreden stellen hoor.


Trouwen in het buitenland komt soms echt hel dichtbij.





Emely
26-6-2010
 Meld misbruik24-5-2010 16:52:49

Hallo,

Ik ken dat. Ikzelf heb dat ook al gedacht. Mijn schoonfamilie en vooral schoonouders doen er heel moeilijk over. Ze willen zich met alles moeien. Hun wil is wet. Verschrikkelijk is dat. We doen ons best om alles zo goed mogelijk te regelen, zodat alles perfect zou zijn, maar niets is goed.




Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...