Nu Online
Momenteel zijn er 14 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hof ten Bosse of Kasteel Coninxdonck?

  8-5-2010 15:13:49
fiogf49gjkf0d
Dag bruidjes en bruidegoms

Mijn vriend en ik zouden graag trouwen in juli 2011 en we twijfelen nog tussen 2 zalen: Hof ten Bosse (Heusden) en Kasteel Coninxdonck (Gentbrugge).
Beide locaties lijken me mooi en de mensen die ons ontvingen, waren vriendelijk.
Wat kunnen jullie ons het meest aanraden? En waarom?
Hebben de zalen nadelen waarmee we rekening moeten houden?

Liefs
Ellen

Ellen
9-7-2011
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1585


Bart

 Meld misbruik8-5-2010 17:31:28

fiogf49gjkf0d
De keuze ligt natuurlijk bij jullie zelf maar ik zou "Coninckxdonck" kiezen omdat je daar meteen ook een mooie locatie hebt voor een fotosessie in de loop van de dag.

Ook een grote parking aan de zaal zelf en dit terwijl je in "Hof-ten-Bosse" de parking wat verderop nodig hebt.Daar zijn dan wel pendeldiensten voor maar je wagen staat op de parking van een bedrijf langs de grote weg.Er zijn wel een paar plaatsen aan de zaal die gebruikt worden voor de suite.

De maaltijden kan ik niets op aanmerken in beide gevallen want die zijn zeer goed en de mensen zijn zeker heel gastvrij in de twee zalen maar vooral in "Coninckxdonck" is het buffet heel groot.

Veel succes in de keuze.




Ellen
9-7-2011
 Meld misbruik8-5-2010 17:46:44

fiogf49gjkf0d
Hartelijk dank voor de reactie, Bart!

Wat je schrijft, is zeer waar. De reden waarom Hof ten Bosse op mijn lijstje staat, is een collega die me de zaal warm kon aanbevelen. Zij was er zeer enthousiast over.
Kasteel Coninxdonck is prachtig, maar we kennen het alleen van het internet en vandaar mijn berichtje op dit forum...

Zijn er nog mensen met tips/opmerkingen?

Mercikes!
Ellen



Ellen
9-7-2011
 Meld misbruik8-5-2010 18:02:52

fiogf49gjkf0d
Oh ja, ik vraag me ook af in welke feestzaal er het meest ambiance is.
Ik vind het dansfeest en de sfeer zeer belangrijk!

Over Hof ten Bosse heb ik al gehoord dat ze met wat show werken (vuurwerk op bruidstaart, in de zaal flamberen, rook...). Je hoeft je niet te 'gêneren'.
Hoe zit het met de sfeer in Coninxdonck? Hangt dit vooral af van de dj?

Ik wil me graag op mijn gemak voelen en op de dag zelf wil ik nergens meer aan moeten denken...

Groetjes
Ellen





Jennifer
30-7-2010
 Meld misbruik8-5-2010 19:43:06

fiogf49gjkf0d
Wij houden ons trouwfeest in hof ten bosse, we zijn er al eens naartoe geweest voor een huwelijk van vrienden en waren aangenaam verrast waardoor onze keuze wel vrij voor de handliggend was. + tis voor iedereen in de buurt. Qua parking is het aan hof ten bosse nu toch veranderd, er is een ruime parking achter. Pendelbusjes zijn niet meer nodig. En er is inderdaad wel show rond het dessertbuffet of bruidstaart. Ik denk dat je natuurlijk voor de sfeer en ambiance ook een beetje zelf moet zorgen, en zorgen dat je een goede dj hebt die de leuke nummers weet te draaien.
Het andere kan ik niet aanbevelen, want ik ken het niet :) maar de keuze is vrij.
Heel veel succes nog
MVG
Jennifer




Ellen
9-7-2011
 Meld misbruik9-5-2010 18:59:09

fiogf49gjkf0d
Dag Jennifer

Bedankt voor je reactie! Jij hebt ons over de streep getrokken.We gaan toch voor Hof ten Bosse. We gingen er deze middag lunchen voor moederdag en het was echt heel lekker!
We mochten zelfs al wijn proeven voor ons feest zonder extra te betalen voor de moederdaglunch. Heel erg vriendelijke mensen!

Mercikes!

Groetjes
Ellen



Evi
27-8-2011
 Meld misbruik11-5-2010 17:40:22

Ik zou ook voor Hof Ten Bosse gaan. Wij zijn zowel naar Hof Ten Bosse als naar Coninxdonck geweest maar vonden het onthaal en de zaal warmer bij Ten Bosse. Bij Conincdonck is het super als de receptie buiten is, maar Belgie is wisselvallig en de plaats voor de receptie binnen vonden we echt verschrikkelijk lelijk. Daarom hebben we Coninxdonck van ons lijstje geschrapt. Hof Ten Bosse staat trouwens bekent voor zen super dessertbuffet en show tijdens het eten, dus dat alleen brengt al sfeer hé.
Uiteindelijk is het bij ons Kasteel Van Saffelaere geworden, maar Hof Ten Bosse heeft lang op nr 1 gestaan.
Ik had ook al héél veel positieve dingen gelezen van Hof Ten Bosse, Coninxdonck ook, maar stonden wel wat meer negatieve dingen bij.

Groetjes



Ellen
9-7-2011
 Meld misbruik14-5-2010 20:04:04

Bedankt voor je mening, Evi!!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info