Nu Online
Momenteel zijn er 123 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Rode loper + bloemen

  13-1-2006 12:15:32
Hallo
Ik heb een vraagje, de rode loper binnen in de kerk, moet je daar zelf voor kijken of zorgt de ceremonie daarvoor?
En voor de bloemen wat is het meest toepasselijke? Enkel op het altaar of altaar en middengang. Ik zou graag beide hebben, maar mijn ma zegt dat alleen het altaar voldoende is.

Groetjes
Marion

Marion
6-1-2007
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1027


Mieke
8-7-2006
 Meld misbruik13-1-2006 12:25:00

Hallo,

Ja voor de rode loper vraag je best eens aan de pastoor van je gemeente. Bij ons hebben ze zelf een rode loper die we kunnen gebruiken voor in de kerk.
Voor bloemen ga ik ook enkel het altaar doen. De middengang is ook wel heel mooi natuurlijk, maar bij mij lukt dit niet omdat de kerk pas nieuwe stoelen heeft waar ik nergens echt de bloemen in de middengang kan aanhangen. Natuurlijk als je ook bloemen neemt in de middengang komt dit iets duurder uit. Het is wel mooi natuurlijk.
Maar wij doen enkel een groot mooi stuk op het altaar. Ik heb hier ook al op het forum gelezen dat sommige werken met witte balonnen in de middengang, die dan na de mis met de kindjes in de lucht worden gelaten, ook héél orgineel natuurlijk en iets goedkoper.




Vanessa
9-9-2005
 Meld misbruik13-1-2006 12:41:22

Dag Marion

Wij zijn op 09/09 getrouwd, voor de loper heeft onze pastoor gezorgd. bespreek dit best met hem, of hij dat heeft of niet. Als hij dat niet heeft bespreek je het met de ceremoniemeester. Maar normaal gezien moet de pastoor dat hebben.

Wat de bloemen betreft: wij hebben de middengang en het altaar voorzien, vind ik persoonlijk veel mooier. en de bloemen op de middengang (aan de stoelen dan bv.) vallen veel meer op dan het stuk dat op het altaar ligt.

Groetjes
Vanessa



Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik13-1-2006 12:44:49

Voor de loper kan ik je niet helpen, dat weet ik zelf nog niet.

Maar voor de bloemen vind ik het ook veeeeeel mooier om ook de middengang te versieren. Meestal is dit om de 2 rijen en bloempje en dit voor de eerste 10 rijen. Dat kan nu ook de kost niet zijn.

Het is inderdaad zo dat je het altaarstuk veel minder ziet, dit zien enkel de mensen die vooraan zitten.



Debra
11-8-2006
 Meld misbruik13-1-2006 13:49:20

Hoi,

Meestal is de rode loper die in de kerk ligt, die van de kerk zelf. Dat is toch zo bij ons. Als we een rode loper willen die buiten ligt dan kost het ons voor 20 meter 80 euro, bij een ceremoniemeester bij ons in de buurt. Wij vonden dit toch een beetje van het goed teveel en hebben besloten om buiten geen rode loper te leggen. Voor die 2 minuutjes dat ge er eens moet overlopen...maar dat is natuurlijk onze mening hé.
Qua bloemen word er meestal een op het altaar en één in de middengang geplaatst. Wij doen enkel één op het altaar en dan aan de stoelen die aan de middengang staan hangen we een Aronskelk (of hoe heet dat ook alweer?) :-) met wat voilestof. Want we moeten alles achterlaten in de kerk.

Hopelijk heb ik u daar een beetje kunnen mee helpen?

Grtz Debra
11/08/06
http://debraenjantjetrouwen.bruiloftsite.nl



Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik13-1-2006 14:26:17

Bij ons is het zo dat de kerk een rode loper heeft.

Wat de bloemen betreft... Eigenlijk kan niemand hier zeggen wat het beste is. Is het een grote kerk of een kleine kerk? In een kleine kerk zie je namelijk goed een altaarstuk staan en in een grote kerk zie je het niet. Met bloemen kan je doen wat je wil: stoelen, altaar, lezenaar, ...

Wat ook altijd mooi is, is een bloemstuk op een grote sokkel. Meestal kost dit maar evenveel als een altaarstuk, omdat de sokkel van de bloemist blijft. Het voordeel is wel dat het meer vult.



gert
12-11-2005
 Meld misbruik13-1-2006 14:36:55

Hallo Marion,

Wij zijn getrouwd op 12/11/2005 en wij hadden in de kerk een altaarstuk (de pastoor stond erop dat dit zou voorzien worden) en bloemstukjes om de grote kaarsen van de kerk. In de middengang hebben we witte strikken aan de stoelen laten hangen : mooier dan niets en veel goedkoper dan bloemen !

De pastoor zorgde voor een rode loper binnen in de kerk. Als we er buiten één wilden, moesten we daar zelf voor zorgen.

Groetjes,
Gert



kathleen
3-12-2005
 Meld misbruik13-1-2006 21:52:07

Hallo Marion,

wij zijn op 3/12 getrouwd. Wij hadden in de kerk een rode loper van de pastoor en buiten één waarvoor de ceremoniemeester had gezorgd.

Op het altaar hadden wij een altaarstuk en beneden aan het altaar, eigenlijk tussen het altaar en waar wij zaten, stonden 2 grote staanders gevuld met bloemen. Aan de stoelen hadden wij witte balonnen die we dan na de mis met de kindjes hebben opgelaten.

groetjes
Kathleen



Sylvie
11-3-2006
 Meld misbruik14-1-2006 10:02:52

Bij ons zal er ook een rode loper liggen van de pastoor zelf. Voor de bloemen hebben we een altaarstuk, een stuk rond de paaskaars (toch mooi als je daar je huwelijkskaars aansteekt) en dan bloemen aan de stoelen. Onze bloemist stelde voor om vijf stoelen langs elke kant te versieren, verdeeld over heel de kerk. 'k Denk wel dat dat het mooiste is.

Groetjes,
Sylvie

11/03/06



Marion
6-1-2007
 Meld misbruik14-1-2006 14:17:34

Hallo iedereen, 'k wil jullie allemaal gewoon eventjes bedanken voor de reacties en degene die nog moeten trouwen, veel succes ermee. Degene die al getrouwd zijn, PROFICIAT!

Marion



Brenda

 Meld misbruik14-1-2006 19:22:00

Ik ben gisteren samen met men zus de bloemen gaan bestellen.Men zus trouwt namelijk 31 maart 2006. En wat ik heel leuk vind wat men zus zal doen ik voor het altaar wat groene blaadjes en roze blaadjes leggen met daar theelichtjes bij. Ik denk dat dat de sfeer in de kerk direct heel anders zal maken.Ook geeft zij voor een altaar stuk gekozen en een stuk op de lezennaar .En aan de stoelen hangt ze ook wat.Ik denk ook dat het standaart is dat de rode loper in de kerk zelf van de pastoor komt en buiten van de ceremonie meester .Wat je ook vin is dat je buiten ook iets moet zetten van bloemen of zo .Wij hebben voor 2 buxus boompje gekozen.Dat maakt de foto's direct ook wat mooier.Velen zullen wel denken waar die mensen al hun geld willen aan geven ; maar ik persoonlijk vind een kerk er anders ze koel en doods bij liggen en op zo een dag moet dat gevoon veel feestelijker. Je trouwt namelijk maar 1keer en dan kan je het beter heel goed doen


Groetjes
Brenda
K hoop dat men zus een straalende dag mag beleven.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...