Nu Online
Momenteel zijn er 91 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wanneer neven en nichten vragen?

  4-5-2010 18:19:54
Hey

Wij trouwen op 20 augustus dit jaar, het avondfeest zelf houden we de zaterdag 21ste. Nu bij het opstellen van onze gastenlijst blijkt die nogal uitgebreider te zijn dan verwacht.
Nu heb ik zelf een grote familie, ik schat de neven en nichten met hun partners rond de 30pp. Wij hadden gedacht om ze tegen 22u voor het dansfeest uit te nodigen, maar ik heb wat schrik dat dat mss in de familie verkeerd zal opgenomen worden? Ik zie ze gemiddeld 3 à 4X/jaar, soms zelfs minder.

groetjes Daphne


Daphne
20-8-2010
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1091


Ellen
5-2-2011
 Meld misbruik4-5-2010 20:19:52

Herkenbare situatie! Wij hebben ook voor het dilemma gestaan, maar hebben dan beslist van ze inderdaad pas vanaf het dansfeest vragen en dus niet voor het eten. Het is tenslotte een jonge bende, dus ze zullen dat zelf wel ok vinden! Wij hopen de rest van de familie ook :)



Nathalie
17-7-2010
 Meld misbruik4-5-2010 20:22:02

Mijn vriend zijn familie is net hetzelfde, sommigen van hen zien we 3 keer per jaar, anderen weer meer, maar waar trek je de lijn.
Dus iedereen dan maar naar het avondfeest!



kristel
20-10-2010
 Meld misbruik4-5-2010 20:38:20

bepaalde zijn er bij op feest , derest enkel receptie bij ons. ben daar met de grove borstel doorgegaan, enkel naaste familie wie we meeste contact hebben blijft , rest enkel receptie



Cindy
21-10-2011
 Meld misbruik4-5-2010 21:01:43

Bij ons is het ook zo. Neven en nichten zien we maar een paar keer per jaar. Met iedereen zouden we ongeveer tussen de 120 en 150 man zitten. We waren eerst van plan om ook de neven en nichten te vragen tegen 22u voor dessert en dansavond met alle drank gratis.
We komen net terug van onze zaalbespreking en daar hebben ze al negatieve ervaringen mee meegemaakt. Daarom dat wij ervoor kiezen om ze dan toch gans de avond te vragen. Ook al zie je ze niet veel, het is toch familie en anders wordt er inderdaad over gesproken.
Waar trek je de lijn, vroegen we ons af en dus hebben we beslist dat iedereen komt naar het feest vanaf het begin.

Nog veel succes met de voorbereidingen!

Grtjs Cindy



Kristien & Karolien
25-6-2010
 Meld misbruik4-5-2010 22:05:51

hier hetzelfde,
wij vragen meter en peter met hun gezin voor het eten, neven en nichten van die gezinnen dus wel. Andere tantes, nonkels, neven en nichten komen pas met het dansfeest en taart.
Hebben hier nog geen negatieve reacties op gehad.

groetjes
Kristien



Kim
13-8-2010
 Meld misbruik4-5-2010 22:48:20

Bij ons komen alle neven en nichten pas vanaf het dessertenbuffet. Anders zitten we met een te grote hoop :-) Ik had mijn nicht er wel graag heel het feest bij gehad omdat wij wel een goeie band hebben, maar ik moest een lijn trekken van mijn vriend en ouders. Dus iedereen gelijk voor de wet. Mijn nicht komt wel naar de receptie ook, want haar oudste zoontje is een van onze bruidskindjes.
Groetjes




Ann-Sophie
11-9-2010
 Meld misbruik5-5-2010 8:00:00

Zowel ik als mijn ventje hebben een grote familie met vele nichtjes en neefjes. Wij vragen nichtjes en neefjes ook enkel naar het dessertbuffet en dansfeest. Wel vanaf 18 jaar, zodat ze toch al kunnen rijden hé. De kleinere mogen nog mee met mama en papa naar het volledige feest, maar dit zijn er niet zo heel erg veel.





Eva
10-7-2010
 Meld misbruik5-5-2010 9:32:45

ik zie mijn nichten en neven (met partner toch ook bijna 20 man) geregeld, zeker 1 maal per maand, het is tenslotte ook familie en die komen allemaal vanaf het avondfeest

maar ik kan wel verstaan, dat als je er echt weinig contact meehebt, dat je liever je goede vrienden uitnodigd om te komen eten en dan je nichten en neven voor de fuif
Doe gewoon waar je je goed bij vindt, als de familie er iets van zegt, dan moet je maar zeggen dat het jullie keuze is



Annika
10-9-2010
 Meld misbruik6-5-2010 7:07:29

Ik wou ze eerst niet vragen omdat ik ze amper nog had gezien sinds ze volwassen zijn, mijn familie woont nogal verspreid (over heel Europa) en zelfs met sommige nonkels en tantes heb ik niet zo veel contact.
Uiteindelijk hebben we besloten om ze allemaal toch te vragen, het is tenslotte familie en mijn grootmoeder zou er waarschijnlijk niet veel van zeggen, maar ze zou zich er toch ongelukkig over voelen.

We hebben alleen maar een fuif, dus hoe meer zielen hoe meer vreugd


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...