Nu Online
Momenteel zijn er 217 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

HELP

  3-5-2010 13:17:02
Hallo!!

Wij trouwen in september 2011, nog ver weg dus, maar ik zit met een aantal bedenkingen die me nu al angst aanjagen...
Ik woon momenteel met mijn vriend in Italie, aangezien hij Italiaan is. Hiervoor heb ik dus ook mijn adres gewijzigd naar Italië. Nu zouden we graag in België trouwen, in het dorp waar ik opgegroeid ben. Weet iemand of dit mogelijk is? En hoe?
En welke documenten hebben we nodig van hem? Want hij trouwt dan, als italiaan, met mij, als Belg in Belgie...

HELP!
Ik weet echt niet waar ik deze informatie kan vinden, ik weet dat ik nog veel tijd heb, maar toch zou ik graag goed voorbereid zijn..

Alvast bedankt!


Lynn
24-9-2011
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 1385


ANNELIES
21-5-2010
 Meld misbruik3-5-2010 13:26:48

Het is zeker mogelijk om in Belgie te trouwen, ik denk dat je best contact opneemt met het gemeentehuis van het dorp waar je wilt trouwen. Daar zullen ze je zeker kunnen verder helpen met de papierwinkel.
Groetjes




Inge
26-6-2010
 Meld misbruik3-5-2010 13:57:21

Je dient voor je ondertrouw op de plaats te wonen waar je wilt trouwen.
voor de burgerlijke trouw niet meer.
Alle zo hebben ze het tegen mij gezegd en zo doe ik het ook. :)

je vriend kan hier ook zeker trouwen. neem even contact op met het gemeentehuis




Prisca
15-5-2010
 Meld misbruik3-5-2010 14:39:40

Ik dacht wel dat je op de plaats waar je wilt trouwen moet wonen. Mijn vriend woont officieel in Nederland (maar is wel Belg) en ik woon officieel nog in Gent (daar gaan we ook trouwen) Ik weet wel dat we hier een hele hoop aan papierwerk hebben gehad alleen al omdat hij in Nederland woont. Ik zou inderdaad zo snel mogelijk beginnen met contact op te nemen in het gemeentehuis dat alles zo snel mogelijk kan aangevraagd worden ed.
Ik weet dat wij daar toch een paar maanden mee zijn bezig geweest.
Je moet geboortecertificaten aanvragen, bewijs van inschrijving, bepaalde europese documenten (artikel ???) die documenten moesten bij ons nog afgestempeld worden door de rechtbank enzo.
Ik ben blij dat al die dingen achter de rug zijn



Lieve
26-6-2010
 Meld misbruik3-5-2010 18:43:29

Inderdaad wat Prisca zegt, ga naar het gemeentehuis.
Daar kennen ze de juiste info, en zullen ze je perfect kunnen helpen.Want je moet nogal wat papierwerk opvragen hoor.


Succes!




Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...