Nu Online
Momenteel zijn er 120 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

huwelijksreis

  7-1-2006 18:47:16
hallo iedereen,

We weten nog niet goed naar waar onze huwelijksreis zal gaan, maar we denken richting Afrika, nl Tanzania - Gambia of Kenia? Heeft er iemand ervaring met deze landen? Wij zijn nog nooit in Afrika geweest en hoe zit het met inspuiting(malaria) enzo?

groetjes
Veerle

Veerle
23-9-2006
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 672


nele
20-5-2006
 Meld misbruik8-1-2006 8:29:01

hoi veerle,

ik ben in nog geen van deze landen geweest maar verbleef wel al 3 maanden in uganda en anderhalve maand in ethiopia voor onderzoek. Naar inspuitingen en medicatie dat kan je gerust eens navragen in het subtropisch instituut, of zelfs op hun website. Tegen malaria bestaat er jammergenoeg nog altijd geen inenting, maar de medicatie is wel al minder zwaar. het hangt er ook van af waar je juist zit, als je er aan denkt om op safari te gaan, voorzie je dan maar goed. Maar over afrika kan ik maar 1 ding zeggen, het is er prachtig, vooral de mensen dan. alhoewel ik nog niet de ervaring had om er naar toe te gaan als toerist. Ze zeggen over afrika dat je er ofwel volledig verliefd op wordt, of je er nooit meer naar toe wil. HOpelijk is het voor jullie ook het eerste he, voor ons (mijn vriend en mijzelf) alleszins wel.Wij wilden heel graag naar namibie of mozambique maar door verbouwingen is onze portemonnee nogal leeg dus dat zal eventjes moeten wachten, in de plaats gaan we enkele dagen naar marrakech. Veel succes in je zoektocht.

nele
20 mei 2006



Elke
25-3-2006
 Meld misbruik8-1-2006 12:59:29

Ik ben naar Kenia geweest en het was één van mijn mooiste reizen ooit! Een aanrader is een korte safari in combinatie met Zanzibar (een prachtig eiland in de Indische oceaan - maakt deel uit van Tanzania). Als je een echte dierenliefhebber bent kan je ook een lange safari maken, maar ik persoonlijk vond 4 dagen genoeg. Maar let wel op want het klimaat is daar anders, de beste maanden zijn onze wintermaanden (oktober tot maart). In juli en augustus is het nog warm maar dikwijls bewolkt! Inspuitingen zijn niet verplicht, maar ik heb voor alle zekerheid wel een inspuiting tegen gele koorts laten zetten. Antimalaria tabletten zijn ook aan te raden. Er zijn soorten waar je al lang op voorhand moet mee starten. Ikzelf heb een duurdere soort genomen, je begint er pas 2 dagen voor vertrek mee, neemt iedere dag eentje tot 2 dagen na retour. Senegal ken ik ook, maar dat is toch niet zo speciaal als Kenia... Vergeet ook niet een internationaal reispas aan te vragen!

Veel succes!

25/3/06



hilde
9-9-2006
 Meld misbruik8-1-2006 14:24:21

Wij trouwen in september en zouden ook naar tanzania of Kenia gaan in combinatie met Zanzibar.
We hebben ons reeds wat lectuur aangeschaft en het ziet er in ieder geval de moeite waard uit.

Elke, met welke reismaatschappij zijn jullie geweest want er zijn zoveel boeken dat ik het niet goed meer weet?

Groetjes,

Hilde
avontuurlijke bruid in spe



Elke
25-3-2006
 Meld misbruik8-1-2006 23:00:44

Met Neckermann, de safari noemt "Jambo Kenia" en het hotel in Zanzibar "Mapenzi Beach". Echt de moeite hoor!!!
Groetjes



robben
20-5-2006
 Meld misbruik9-1-2006 8:44:33

De bestemming van onze huwelijksreis zal wrsch ook afrika zijn: kenia of tanzania met missch verlenging nr Zanzibar. Wij trouwen 20 mei 06, en willen kort daarna vertrekken. Is eind mei/begin juni qua klimaat goe om nr daar te gaan? Groetjes!



Muriel
17-12-2005
 Meld misbruik9-1-2006 13:33:35

Hey Veerle,

Wij vertrekken 15 februari naar Tanzania met een verlenging strand in Kenia (Malindi). We hebben geboekt via Thomas Cook. We wilden ook eerst onze strandverlenging op Zanzibar maar de reisagente zei dat Malindi in Kenia even mooi is en de mensen er veel vriendelijker zijn (Zanzibar zou wat mondain zijn). Alleszins sparen we ons zo wel extra verplaatsingskosten en tijd uit...We hebben ons voor alle zekerheid laten inenten tegen gele koorts en gaan malariapillen nemen (malarone,1 week ervoor tot 1 week erna). Ik weet jullie zeker te zeggen hoe het was!

Groetjes,
Muriel.



sandra
20-5-2006
 Meld misbruik9-1-2006 14:47:52

Wat is de gemiddelde kostprijs voor een vakantie in afrika? Liefst een vakantie die een korte safari met een strandvakantie combineert?

Groetjes

Sandra


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums