Nu Online
Momenteel zijn er 171 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

schoonzus

  16-4-2010 14:28:14
Hallo dames!

Ik zit met een groot ei.
Mijn toekomstig ventje heeft 3 broers, waarvan er 2 getrouwd zijn. Een van die vrouwen is niet van de sympathiekste en we kunnen haar beiden niet luchten. Ze is jaloers op alles en iedereen. Zo mochten wij niet naar het doopsel van haar jongste dochter gaan omdat mn vriend een lege sms gestuurd had en heeft ze mij (bij een van onze eerste ontmoeting) een walvis genoemd...
Ik wil haar dus niet vragen op ons huwelijk.

Mijn schoonouders daarentegen zeggen dat we moeten tonen dat we meer verstand hebben dan zij en haar toch uitnodigen maar haar gedrag dan negeren. Ze is iemand die constant zoekt naar aandacht (luid beginnen praten tegen haar kind, praten over haar borsten, weglopen en wenen....).
En ik wil het gerust overwegen, aangezien mijn schoonouders de uitnodiging gaan geven en erbij zeggen dat als het van mij afhing ze thuis kon blijven.

Nu beginnen mijn schoonouders ook te zagen over mijn bruidskinderen...
Ik heb 2 kindjes gekozen (jongen en meisje, resp. 4 en 7 jaar, broer en zus). Dit zijn dus de kinderen van mijn andere schoonzus, aangezien ik geen kleine kinderen in de familie heb. Van mijn schoonvader MOET ik de andere 2 kinderen ook nemen als bruidskinderen, aangezien zij 4 kleinkinderen hebben en niet 2.

Kleinkinderen en bruidskinderen, dat zijn toch twee verschillende dingen?

Ik erger me enorm aan al dit gedoe. En ergens wil ik wel de slimste zijn en haar vragen, maar die kinderen er dan nog eens bij, dat gaat me te ver. Ze heeft al zoveel verkeerd gedaan dat ik echt niet zo ver kan gaan, wil gaan. En oké, bruidskinderen maken je dag misschien niet, maar ik ben toch de bruid. Ik vind dat ik het recht heb om mijn eigen dag te organiseren.

Bijna alles is al geregeld en overal hebben de schoonouders wel commentaar op.

Heb al tegen mijn vriend gezegd dat we de trouw beter verplaatsen, want dat ik er zo gewoon te veel stress van krijg. Hoe zeer ik van hem hou, trouwen hoeft niet, ik zal hem altijd wel graag zien, ook zonder ringen en feest! ik wil trouwen omdat ik hem graag zie, als cadeau voor elkaar, niet voor al het gezever dat mijn schoonouders erbij brengen...

Reacties zijn zeker welkom. Ben benieuwd wat jullie zouden doen in mijn plaats!

Groetjes, An-Marie

An
6-8-2010
Meld misbruik



Reacties: 17 | Gelezen: 1141


Tina
1-5-2010
 Meld misbruik16-4-2010 14:38:09

Hey,

't is altijd wel iets hé in de families ...
Maak er je eerst en vooral niet te druk in ! En laat je voorbereiding en zeker trouw niet om zeep helpen door andere mensen.

Wat ik zou doen :
Ik zou haar inderdaad een uitnodiging geven.
Ik zou precies eerder overwegen om hem zelf te geven en er dus met enige klemtoon bijzeggen dat je het doet om je schoonouders een plezier te doen.
Niet omdat jij haar op je feest wil.
Hiermee geef je eigenlijk al de boodschap : blijf thuis !

De bruidskindjes : gewoon bij die 2 houden.
Dit zal dan bij haar misschien de druppel zijn om zeker niet te komen aangezien haar kinderen geen bruidkindjes mogen zijn.

Ik weet het : dit is niet mooi ... - maar uit je berichtje klinkt duidelijk dat je geen van beide wil dat ze komt !
Laat haar dan ook voelen dat ze eigenlijk niet welkom is, en elke hulp om haar keuze eenvoudiger te maken is handig meegenomen.

Nu ga ik een hoop kritiek op mijn dak krijgen, maa het zij zo

TINA



Inge
26-6-2010
 Meld misbruik16-4-2010 14:43:48

hey!

ik zou de uitnodiging ook zelf afgeven!
bruidskindjes kies je zelf! wij hebben er eentje: het petekindje van mijn vriend. dit is ook een kleinkind. zijn ouders hebben ook al gezegd: waarom de rest er niet bij?? dan heb je alle kleinkinderen! (klinkt dus hetzelfde ). maar wij blijven voor eentje speciaal kiezen! dus niet toegeven! het is jouw dag en niet die van iemand anders!

wij hebben bakken kritiek over ons gekregen van zijn ouders omdat we niet voor de kerk trouwen! zij is godsdienstleerkracht en verwachte dit dus. wij geven echter een alternatief ja-woord. zij wilden eerst niet komen maar zijn ook bijgedraaid! mijn vriend zijn familie mag wel niet komen van hun. het zij zo ...

Kortom..
Maar het is JULLIE dag!

GENIET ERVAN!! zou ik zeggen!!



Lieve
4-9-2010
 Meld misbruik16-4-2010 14:49:33

Hey An,

Moest ik in jouw situatie zitten, ik zou haar om ruzie te vermijden toch ook uitnodigen. Het is uiteindelijk de vrouw van je man zijn broer hè... Daarmee toon je dat jij de slimste bent en kan niemand jou wat verwijten. Zet haar desnoods aan het andere uiteinde van de zaal, uit je gezichtsveld, dichtbij de uitgang of zo

Wat betreft die bruidskindjes... Misschien is dit niet het antwoord dat je wilt horen maar ik kan je schoonouders ergens wel begrijpen.
Ik bekijk dit dan puur vanuit het standpunt van zelf al kindjes te hebben. Maar moesten mijn kindjes geen bruidskindjes mogen zijn op de trouw van tante en nonkel en hun neefje en nichtje wel... ze zouden het heel erg vinden.
Ik weet natuurlijk niet of jullie een relatie hebben met die kinderen of niet. Als jullie die kinderen nooit zien en er is totaal geen band, dat verandert de zaak misschien wel.

Ik hoop dat je eruit geraakt alleszins. En laat zo'n dwaze schoonzus je dag en je voorbereiding zeker niet vergallen!

Lieve



Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik16-4-2010 14:57:11

Idem als meerderheid dat ik al las, wel uitnodigen en boven haar staan.

Die kindjes dat is absurd... ik bedoel, bij mijn zijn het sowieso mijn twee peetkinderen en 't broertje van één van hen. In diezelfde biologische hoedanigheid heb ik wel meer relatieven, ga ze heus niet allemaal vragen, dan zat ik met 6 bruidskindjes. Moet je eens aan je schoonouders vragen: "Dus... als jullie nu 8 kleinkinderen had, zou ik ze allemaal als bruidskindje moeten nemen????". Dat is hun logica, maar volgens mij moet je ze proberen aan 't verstand te krijgen dat kleinkinderen en bruidskindjes totaal verschillende dingen zijn..., en dat hun logica dus scheef zit.
Bovendien zijn het HUN kleinkinderen, maar niet die van jou... het zijn jouw neefjes/nichtjes en je kies ze niet allemaal, wat erg logisch is. Kinderen zelf liggen der amper wakker van denk ik, het zijn meer de ouders die er een (overdreven) prestigezaak van maken.

Nu ja, lees dat je het niet gemakkelijk hebt en zelf liever alles zou afblazen, hoe het ook zij, nog véél succes daarbij!!



An
6-8-2010
 Meld misbruik16-4-2010 15:09:15

Ik ben echt blij dat de meningen die hier komen, toch wel aansluiten bij wat ik denk! Een band met die kinderen heb ik niet, ik heb ze amper 5x gezien schat ik (en ze zijn nu 2 en 3 jaar oud.... Dat lijkt me trouwens ook te jong om voor te lopen.
Kathleen, de schoonouders zeggen inderdaad, als ze 10 kleinkinderen hadden dat ze allemaal moesten voorlopen...
Ik vind het eigenlijk best moeilijk om zo mn mond open te doen tegen mijn schoonouders... Ben nochtans leerkracht, dus meestal heb ik daar geen last van. De schoonouders betalen wel de helft van het feest. Dus ben bang dat ze dat laten vallen als we niet doen wat ze vragen. Anderzijds heb ik iets van, koop me dan maar een ander cadeau, een wasmachine ofzo. Dan kan ik zelf beslissen...

Alleszins al een dikke mercie voor de reactie!



frida
6-2-2010
 Meld misbruik16-4-2010 15:10:16

Dag,

Helaas je familie kiest men niet die krijg je.
Maar misschien verkeerd van mij om dit te schrijven: Het is jullie trouw en doe het zo als jullie het willen.

Sorry omdat ik een andere mening heb.

Frida



Kristien & Karolien
25-6-2010
 Meld misbruik16-4-2010 15:28:54

ik vind niet dat je je schoonbroer moet uitnodigen, maar weet wel dat als je dat niét doet, je dat nog lang gaat mogen horen. Ik nodig zelf ook de helft van de familie niet uit omdat ik hen al 5 jaar niet meer zag, en met hen geen goede band heb.
Met mijn schoonbroer en zijn vrouw kom ik absoluut ook niet overeen, ze hebben ooit tegen mijn vriendin gezegd dat ze mij niet alleen mag laten met hun dochter als we ooit zouden komen babysitten, ook geen 5minuten, en dat is bij mij in t verkeerde keelgat geschoten.
Als het aan mij ligt komen ze niet maar familie betekent veel voor mijn vriendin en mijn schoonouders zouden het niet begrijpen (mijn kind,schoon kind) dus ze zijn wel uitgenodigd. Wat denkt je vriend hier eigenlijk van?
Ik denk ook niet dat als we ze niet zouden uitnodigen, de schoonouders mee zouden willen betalen.
Wat die kindjes betreft: ken je ze? Zijn zij voor jou belangrijk? Als ik jouw verhaal lees denk ik van niet, ik zou er dus niet aan denken om die te vragen :) Je vraagt ook niet enkel de kindjes, maar ook bemoeienissen van de ouders van de kindjes komen er zeer waarschijnlijk ook bij...

Ik snap je twijfel, maar doe maar gewoon waar jullie je het beste bij vinden en niet wat de familie zegt!

groetjes!



nele
17-7-2010
 Meld misbruik16-4-2010 15:29:10

Heykes,

Daarvoor ben ik blij dat wij alles zelf betalen. Aan niemand verantwoording afleggen.

Doen wat we willen.

Is financieel zwaar maar ja eigen keuzes zelf betalen. Is echt onze dag.

Maar ja alles heeft zijn voor en nadelen he.

Die uitnodiging afgeven zou ik doen. Het is niet omdat zij zo een kreng is dat je dit zelf ook moet doen en je verlagen tot haar niveau (ook al is dit iets wat je graag zou doen). Daarbij komt dat mensen die je kennen de situatie kennen en die gaan negeren.

Mij vader was alcoholist. Hij is vorige zomer gestorven. Maar hij leefde nog toen ik me verloofde. Direct dacht ik amaai ik ga mij opjagen en dit en dat. Maar toen zeiden mijn vrienden ook. We kennen de situatie en als het echt te erg is zet je hem buiten.
Ik heb dit ook tegen mijn vader duidelijk gezegd van dit is onze dag en als je je niet deftig gedraagt dan is het feest voor je gedaan.

Veel sterkte...

Nele



Kristien & Karolien
25-6-2010
 Meld misbruik16-4-2010 15:29:10

ik vind niet dat je je schoonbroer moet uitnodigen, maar weet wel dat als je dat niét doet, je dat nog lang gaat mogen horen. Ik nodig zelf ook de helft van de familie niet uit omdat ik hen al 5 jaar niet meer zag, en met hen geen goede band heb.
Met mijn schoonbroer en zijn vrouw kom ik absoluut ook niet overeen, ze hebben ooit tegen mijn vriendin gezegd dat ze mij niet alleen mag laten met hun dochter als we ooit zouden komen babysitten, ook geen 5minuten, en dat is bij mij in t verkeerde keelgat geschoten.
Als het aan mij ligt komen ze niet maar familie betekent veel voor mijn vriendin en mijn schoonouders zouden het niet begrijpen (mijn kind,schoon kind) dus ze zijn wel uitgenodigd. Wat denkt je vriend hier eigenlijk van?
Ik denk ook niet dat als we ze niet zouden uitnodigen, de schoonouders mee zouden willen betalen.
Wat die kindjes betreft: ken je ze? Zijn zij voor jou belangrijk? Als ik jouw verhaal lees denk ik van niet, ik zou er dus niet aan denken om die te vragen :) Je vraagt ook niet enkel de kindjes, maar ook bemoeienissen van de ouders van de kindjes komen er zeer waarschijnlijk ook bij...

Ik snap je twijfel, maar doe maar gewoon waar jullie je het beste bij vinden en niet wat de familie zegt!

groetjes!



Brenda
22-5-2010
 Meld misbruik16-4-2010 17:03:41

Ik heb ook al mijn part miserie gehad met de schoonfamilie, maar niet zo erg als jij. Wij hebben twee bruidskindjes, de tweeling van mijn beste vriendin/getuige waarvan mijn verloofde en ik allebei peter/meter van een kindje zijn. Wij zijn de oudste "kinderen" van zijn kant en de eerste die trouwen en hij heeft een neefje en nichtje tussen 8 en 12 jaar. Mijn schoonmoeder had ook tegen hen gezegd dat ze mochten in de suiten lopen, en ik heb gewoon neen gezegd (wij komen wel goed overeen met neefje en nichtje, dus wss laten we ze iets anders doen die dag). Het is onze dag, ik heb al genoeg flexibel geweest, daarover is geen discussie.
Maar de raad die ik je eigenlijk wil geven: laat je beslissingen niet afhangen van of ze wel of niet meebetalen. Laat je niet chanteren door geld.. het is niet gemakkelijk, maar desnoods snoei je dan maar goed in hun vrienden/familie! Dat gaan ze ook niet willen.
Mijn schoonouders hebben ons twee keer proberen chanteren met geld, "ze gingen niet komen", "ze betaalden toch ook", ... maar als je nu daarop toegeeft, gaan ze dat blijven doen. Geef dan een kleiner feest en alleen met de mensen die echt van jullie houden!

Veel succes met je beslissingen!



Brenda
22-5-2010
 Meld misbruik16-4-2010 17:03:43

Ik heb ook al mijn part miserie gehad met de schoonfamilie, maar niet zo erg als jij. Wij hebben twee bruidskindjes, de tweeling van mijn beste vriendin/getuige waarvan mijn verloofde en ik allebei peter/meter van een kindje zijn. Wij zijn de oudste "kinderen" van zijn kant en de eerste die trouwen en hij heeft een neefje en nichtje tussen 8 en 12 jaar. Mijn schoonmoeder had ook tegen hen gezegd dat ze mochten in de suiten lopen, en ik heb gewoon neen gezegd (wij komen wel goed overeen met neefje en nichtje, dus wss laten we ze iets anders doen die dag). Het is onze dag, ik heb al genoeg flexibel geweest, daarover is geen discussie.
Maar de raad die ik je eigenlijk wil geven: laat je beslissingen niet afhangen van of ze wel of niet meebetalen. Laat je niet chanteren door geld.. het is niet gemakkelijk, maar desnoods snoei je dan maar goed in hun vrienden/familie! Dat gaan ze ook niet willen.
Mijn schoonouders hebben ons twee keer proberen chanteren met geld, "ze gingen niet komen", "ze betaalden toch ook", ... maar als je nu daarop toegeeft, gaan ze dat blijven doen. Geef dan een kleiner feest en alleen met de mensen die echt van jullie houden!

Veel succes met je beslissingen!



kristel
20-10-2010
 Meld misbruik16-4-2010 21:12:11

he an -marie

ik geloof goed dat je met een groot ei zit
wat je schoonzus betreft, ik zou er gelijk mee in de clinch liggen
zou uitnodiging zelf afgeven en erbij vermelden tis omdat moet van men schoonouders maar als aan ons ligt kwam je niet ( heb in zelfde schuitje gezeten bij ons wettelijk huwelijk veel volk moeten uitnodigen die we net wilden daar is er zwaar boel mee geweest ons fest was naar de vaantjes , nu bijna 10 jr geleden, wij trouwennu voor de wet en nodigen enkel uit wie we willen of er daar nu mensen bij zijn die echte dichte familie ja of nee

+ ik zou tegen je schoonzus ook zeggen trek 1x je mond open op een manier dat ik niet wil of dat er wat uitkomt te luidruchtig zoals je zegt voor de aandacht te trekken en je kan gaan, , zou het gewoon vlakaf zeggen, zodat de boodschap hopelijk goed is begrepen,
wat de bruidskindjes betreft , die kies je zelf, schoonouders hebben er geen zaken mee of ze nu 4 of 2 kleinkindjes hebben, als jij die 2 kindjes wilt, dan doe je dat, laat je niet aanpraten of doen wat je niet wilt tis jouw dag anders ga je het je beklagen , ik spreek uit ervaring.

deze x doe ik alels hoe ik het wil en niemand brengt er iets tegen in. en wij hebben 7 bruidskindjes 5 meisjes en 2 jongens, zijn onze eigen kindjes

succes met je beslissing maar denk aan jezelf en niet aan je schoonouders of je schoonzus



Tinny

 Meld misbruik16-4-2010 23:23:40

Ik ga compleet akkoord met alles wat al is opgesomd. Jullie dag, jullie regels. Er zijn grenzen aan water bij de wijn doen, je moet hem ook nog kunnen drinken hé. Uitnodiging zelf afgegeven, goed duidelijk maken dat je niet wilt dat ze komt en vooral zelf je bruidskindjes kiezen, zelfs al lig je in de clinch met de schoonouders. Kinderen waarmee je geen band hebt, moet je zeker niet voor de show laten lopen.



Lieve
26-6-2010
 Meld misbruik17-4-2010 16:43:54

Ik weet niet of het verstandig is om al meteen bij de uitnodiging te zeggen dat ze beter niet komen. Als je er inderdaad boven wil staan, stuur je de uitnodiging gewoon op, zonder er iets bij te zeggen. Je kan altijd aan iemand die je wel graag ziet vragen of ze haar een beetje in 't oog willen houden, en als ze de ambetante uithangt haar eruit willen zetten.

Wb bruidskindjes: ik heb 8 neefjes en nichtjes, en mijn vriend heeft er 2. Dat zijn er 10. Toch hebben wij ervoor gekozen om maar 1 neefje te vragen als bruidsjongetje. Daar heeft niemand verder iets mee te maken, dat is gewoon onze keuze. Het lastige als (schoon)ouders betalen is dat ze vaak er mee gaan manipuleren. Op die manier is het geen cadeau meer, maar een soort van omkoopgeld. Klinkt misschien hard, maar 't is wel zo.

Het is jullie trouw, ook al betalen zij mee, en jullie beslissen al dan niet wie je wel of niet uitnodigt, en wie je bruidskindjes zijn. Lastig om tegen je schoonouders te zeggen, maar laat je vriend het dan zeggen. 't Zijn zijn ouders, hij weet het beste hoe hij met ze om moet gaan he.


Iig veeeeeel succes, en laat je niet doen!




joke
1-8-2009
 Meld misbruik19-4-2010 14:03:25

hey,

lijkt me idd moeilijk om je schoonzus en zijn broer niet te vragen, want het blijft echt dichte familie. heeft het zin om het persoonlijk te gaan afgeven of weet je zeker dat je dan gaat ruziën?! Indien ja, opsturen per post of afgeven door schoonouders.

Wat de bruidskindjes betreft zou het moeten volstaan om tegen je schoonouders te zeggen dat de band met de huidige bruidskindjes heel anders is en dat 2 en 3 jaar echt wel véél te jong is om bruidskindje te zijn. Wij hadden één bruidsmeisje van 2.5 j en dat was een kleine ramp. Die willen in een drukke en onbekende omgeving het liefst dicht bij mama en papa zijn en niet mooi op het gangpad "paraderen". ik neem aan dat ze de andere bruidskindjes dan ook niet goed kennen, anders zouden die hen kunnen "leiden".
groetjes!





Ann
11-9-2010
 Meld misbruik23-7-2010 11:05:23

Dag An, ik hoop dat intussentijd het al dan niet vragen probleem opgelost is. Ik wou enkel even aangeven dat het echt wel jullie is die kiezen hoeveel en wie de bruidskinderen zijn. Mijn moeder was er eerst ook niet voor te vinden dat wij er "slechts" 2 hebben (kindje van mijn vriends broer en mijn petekindje) ... er zijn namelijk 7 kleinkinderen en mijn ma had vroeger wel heel veel bruidskinderen gehad (maar die waren er toen niet in de familie). Ik dus niet... en hier openhartig over praten is de enigste oplossing om niet in de clinch te geraken. Veel genot toegewenst op jullie dag, want deze nadert toch ook wel heel snel nu he? groetjes, Ann



An
6-8-2010
 Meld misbruik25-7-2010 20:35:38

We vragen haar uiteindelijk wel voor het kerkelijk huwelijk, maar we hebben haar niet gevraagd voor de burgelijke trouw (welke op een andere valt).
De bruidskinderen, daar is niets aan veranderd! Mijn schoonvader beweert wel dat ze allevier gaan voorlopen omdat ze ervoor toch samen aan het spelen zijn, maar dat heb ik dan ook goed uitgelegd aan de ceremoniemeester! Die snapte dit en gaat er zeker op letten!
Inderdaad, de tijd vliegt! Nog 11 daagjes en ik wordt toch wel zenuwachtig!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...