Nu Online
Momenteel zijn er 127 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hoe voorkom je huis op stelten na trouw?

  5-1-2006 15:31:00
Hallo hallo,

In onze familie is het de gewoonte om het huis van het pasgetrouwde koppel op stelten te gaan zetten. Maar wel wat overdreven. Zo hing bij de laatste trouw in onze familie ál het nieuwe, vers gewassen textiel (handdoeken, ondergoed, ...) buiten aan de wasdraad (in de regen) of in het volle bad, werd er met tandpasta op de ruiten geschreven (dat bijt in en is nog steeds te zien), werd er een varkentje losgelaten in de living, ...

Je begrijpt dat ik een beetje bang ben. De dag dat we trouwen gaan we voor het eerst samen wonen in het huis waar we dan juist behangen en geschilderd hebben, waar al onze nieuwe spulletjes staan en waar we zo hard aan gewerkt hebben.

Hoe voorkom ik nu dat ons huis een meststal is wanneer we thuiskomen van ons trouwfeest? Ik was oorspronkelijk van plan om iedereen pas ons adres te geven na de trouw, maar dat is al niet meer mogelijk want ze zijn het al te weten gekomen.
We gaan alleszins nieuwe sloten steken. Wat kan ik nog doen? Barricadeer ik de deur of juist niet?

Iemand tips? Iemand ervaring?

Groetjes,
Tinne

bruid
26-8-2006
Meld misbruik



Reacties: 16 | Gelezen: 1368


Tine
6-8-2005
 Meld misbruik5-1-2006 15:37:39

Toen wij trouwden heb ik wel gezegd dat ik dat niet zo leuk zou vinden. (zeker niet met nieuwe meubels, alles netjes geschildert en zo...) Ik heb de sleutel dan ook aan niemand gegeven... en zo is dat goed gekomen. Bij ons in de familie hebben ze dat nu ook nog niet echt gedaan, maar van vrienden weet je nooit hé...

Maar als de traditie bij jullie bestaat dan kan er misschien nog wel iets ondernomen worden...
Maar eigenlijk is dat niet om te lachen, en dat beseffen ze in een zotte bui soms niet, en zullen ze misschien wel pogingen ondernemen.
Moest ik jou zijn, ik zou het duidelijk vertellen aan iedereen dat je dat niet zou appreciëren...
Succes alvast !
Tine



Natascha
8-4-2006
 Meld misbruik5-1-2006 16:24:46

Nu heb ik al veel zotte dingen gehoord maar dit toch nog niet.
bij ons is het ook traditie.
ik heb gewoon aan mijn zus gevraagd om het deftig te houden en geen confetti, rijst te gebruiken en niks met de trap te doen. maar ik kan wel op mijn 2 oren slapen, ik ken mijn zus en ik vertrouw haar. Ik zou het toch duidelijk laten weten dat jullie hard hebben gewerkt voor jullie huisje en als er iets gebeurd dat zun verantwoordelijk zullen gesteld worden voor blijvende schade en zo. misschien schrikken ze dan terug.
groetjes
tascha



Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik5-1-2006 16:47:23

Onder geen beding aan iemand een sleutel geven en zien dat alles op slot is. Bij ons is het de gewoonte dat ze enkel de buitenkant wat versieren en eventueel daar grapjes uithalen.



tine
25-2-2006
 Meld misbruik5-1-2006 16:56:27

Gewoon je sleutel niet afgeven!!!
Opgepast want ik heb ook al gehoord dat men er dan van profiteerde tijdens de huwelijksreis... dus pas ook dan op met je sleutels!

Succes

Tine 25/2/06



Els
1-4-2006
 Meld misbruik5-1-2006 18:00:31

Idd, geen sleutel afgeven, en eventueel extra afsluiten als het mogelijk is, ik vind het ziekelijk wat ze doen, en zie er echt het grappige niet van in, maar goed... bij ons is die gewoonte er gelukkig niet!! Veel succes!
Els



Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik5-1-2006 18:26:46

Amai, ik zou hier écht niet mee kunnen lachen! Tja, ik weet niet wat je ertegen kan doen, behalve gewoon zorgen dat men geen sleutel heeft! Let gewoon op, vanaf dat jullie de sleutel van de nieuw deur hebben dat jullie hem geen seconde uit het oog verliezen, maak nog maar 2 sleutels en zorg ervoor dat je hem altijd op zak hebt, en dat niemand eraan kan om bv een dubbele te maken.

Ik hoop echt dat niemand zoiets uithaalt bij ons, want mijn schoonbroer woont nog bij ons en hij kan de sleutel aan eender wie geven! (en hij is heel gemakkelijk om te praten)

Groetjes

Vicky
09.09.06



rene
15-9-2006
 Meld misbruik5-1-2006 23:02:12

let op dat je ook zorgt dat ze de scharnieren er niet uit kunnen tikken.
dan heb je geen sleutel niet afgegeven maar dan zijn ze aalsnog binnen door de scharnierpennen van de ramen of deuren eruit te halen.
op te lossen door dievenklauwen te plaatsen.



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik6-1-2006 8:34:40

Erg hé, dat je je eigendom zo met hand en tand moet beschermen. Ik zou het ook niet appreciëren, en dat weet iedereen ondertussen wel. Als je je buren kent, kan je aan hen wel vragen om een oogje in het zeil te houden en eventueel de politie te bellen of zo. Want dit zijn vandalenstreken en totaal niet meer grappig.

Groetjes,
Lieve



Monique
26-5-2006
 Meld misbruik6-1-2006 8:53:05

Tja, wij trouwen ook en hebben ook serieus schrik hoor... Ik denk ervoor zorgen dat je eventueel nog d.m.v. een ladder die bij de buren ligt proberen binnen te geraken op de tweede verdieping... want barricaderen van deuren wordt ook veel gedaan...



tom
5-5-2007
 Meld misbruik6-1-2006 10:47:40

Onlangs een heel originele oplossing gehoord... Kennis van ons had de zus van een vriendin (en haar vriendje) "ingehuurd" om op het huis te passen. Ze hadden voor een lekker menuutje van de traiteur gezorgd en een aantal DVD's en spelletjes - net als voor een babysit dus, maar dan zonder de kinderen om voor te zorgen. Een heuse afschrikker voor eventuele feestneuzen! Als er iemand aan de deur kwam rommelen lieten ze gewoon merken dat er iemand thuis was. Naar het schijnt stoof iedereen nogal vlug weg...
Moet je natuurlijk wel iemand vinden die je kan vertrouwen...



Elke
25-3-2006
 Meld misbruik6-1-2006 12:53:13

Vermijden dat ze je sleutels te pakken krijgen is nog zo simpel niet. Ik durf wedden dat mijn schoonbroer al lang een copy heeft laten maken van de reservesleutels die bij mijn ouders liggen. Dus ga ik de belangrijkste binnendeuren op slot doen! Zo blijven de slaapkamer (met onze koffers voor de huwelijksreis!), de huiskamer en keuken toch al veilig! Derest mogen ze dan zelf komen opruimen ... als wij op huwelijksreis zijn!

25/03/2006



Joke
17-12-2005
 Meld misbruik7-1-2006 17:18:44

Hoi,

Wij hebben de dag van ons huwelijk iemand ingehuurd om ons huis te bewaken. Je moet er wel iets voor betalen, maar liever dan dan schade aan mijn huis of meubelen.

Groetjes,

Joke



An
13-8-2005
 Meld misbruik8-1-2006 13:16:20

Hoi Tinne,
Wij hadden ook gevreesd en gekregen.. ons appartementje vol met lege flesjes bier, confetti, papiersnippers. Keuken- en badkamerkasten verwisseld van inhoud, overal in de kasten confetti. Leuk is anders maar t was te verwachten.
We hadden nochtans een ander slot gestoken en alle binnendeuren op slot.
We wonen bij mijn grootouders boven en helaas hadden we de deur tussen hen en ons niet kunnen sluiten. Iemand heeft dan een raam open gezet waardoor al die 107 bakken naar binnen zijn gekomen.
Als ze binnen willen komen, komen ze binnen hoor. Bij een nonk hadden ze gewoon het slot uigeboord.
Groetjes, veel succes en lig er niet te veel van wakker, bekijk het door een roze bril.. t is niet leuk, maar t hoort erbij (althans bij ons toch).
An 13-08-05



Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik8-1-2006 14:33:22

Brrr!

Echt grof, dat is gewoon inbreken. Tja, dan denk ik dat een huissit nog de beste oplossing is!

Veel succes

Vicky
09.09.06



bruid
26-8-2006
 Meld misbruik8-1-2006 22:44:55

Hallo allemaal,

bedankt voor de reacties en tips; de huissit ga ik ook overwegen.
Niet dat ik er echt wakker van lig, maar het zou toch heel jammer zijn en zonde van al dat werk en ook 'n beetje 'n domper op de feestvreugde.
Maar een huissit is idd een goeie oplossing!! Thanks!!

groetjes,
Tinne



Cathy
6-5-2006
 Meld misbruik9-1-2006 19:53:27

Ik denk dat als je van vooraf heel heel duidelijk maakt dat je dat niet graag hebt, dat ze dat ook moeten respecteren!! Anders zou dit alleen maar getuigen van weinig respect vind ik persoonlijk. Mijn sleutels geef ik a niemand ;).


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...