Nu Online
Momenteel zijn er 174 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

cadeau voor getuigen en ouders

  29-12-2005 20:39:31
Ik weet dat er meestal een geschenkje wordt gegeven aan de ouders om hen te bedanken voor al wat ze gedaan hebben. Wat wordt er eigelijk gegeven? Zijn bloemen te simpel?
En voor de getuigen, wordt daar normaal ook een kleinigheid voor voorzien?
Ik heb er echt geen idee van..

Groetjes
Evy

Evy
26-8-2006
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 626


Priscilla
3-6-2006
 Meld misbruik29-12-2005 21:17:54

Ik heb gelezen dat de getuigen volgens de etiquetten geen cadeau krijgen, maar waarschijnlijk gaan wij ze toch een geven. Wat precies weten we nog niet.
Een bevriend koppel dat vorig jaar is getrouwd heeft als cadeau voor de ouders een spiegel gegeven, met daarop de namen van hun (de trouwers) en de trouwdatum.



davine
31-3-2006
 Meld misbruik29-12-2005 21:43:30

Wij hadden ook eerst gedacht aan een spiegel of foto, maar misschien nemen we een kleine versie van onze trouwkaars. De trouwkaars zijn 2 puzzelstukken die in elkaar passen. Voor de getuigen weten we het nog niet.



An
24-9-2005
 Meld misbruik30-12-2005 8:37:29

Wij hebben aan onze getuigen geen cadeau gegeven. Zij zijn op voorhand wel een paar komen eten bij ons.

Onze ouders hebben wij een fles champagne gegeven met 2 glazen met daarin onze namen en de datum gegraveerd.

Onze bruidskindjes hebben we buiten hun kleren en schoenen, ook getrakteerd op een dagje Plackendael en een pannekoekennamiddag. De dag zelf kregen ze dan hun beer en aan de kerk kregen ze een iets groter snoepje dan de andere kindjes.

Iedereen was hier heel blij denken wij.



Evy
22-7-2006
 Meld misbruik30-12-2005 9:17:18

Hallo,

An, waar heb je die glazen laten graveren?

Ik had op internet al iets leuks gezien voor de ouders, http://www.canvascompany.nl
Een foto laten afdrukken op een doek, lijkt me heel erg mooi!

Evy
22/07/2006



Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik30-12-2005 9:34:04

Hey

Bij onze fotograag (Bart Meeus) kan je ook zo een soort mini-album laten maken, een kleine doos me daarin 13 foto's op aparte bladen. Ik was van plan om zoiets te maken voor de getuigen, met daarin dan uiteraard een foto van ons, maar ook van mij apart met mijn getuige (mijn beste vriendin), een foto van haar alleen, eentje met haar vriend samen. Ik denk dat ze daar veel aan gaat hebben, tenslotte zijn het dan ook professionele foto's en die dag is ze ook helemaal opgekleed en zo... Voor de getuige van mijn vriend doen we dat dan ook. Helaas kunnen we dit maar afgeven enkele weken na de trouw.

Voor mijn ouders had ik gedacht aan een weekendje cadeaux te doen op de avond zelf. Nadien kunnen ze dan zelf een foto uitkiezen die ze willen uitvergroten en een mini-album maken.

Voor de bruidskindjes denk ik dat wij het zullen doen zoals An, hen een keer meenemen op uitstap en dan de beer de dag zelf, en de kleren uiteraard!

Er is wel iets anders 'speciaal' dat ik ga doen. Ik ga vragen aan mijn bloemist dat hij 1 bloem van mijn bruidsboeket los steekt, zodat ik dat eruit kan halen. Als ik in de mis mijn ouders bedank via het tekstje van de boom en de fluitist, dan haal ik 1 bloem uit mijn boeket om aan mijn mama te geven. Ik denk dat dit symbolischer is dan een hele ruiker.

Groetjes

Vicky
09.09.06



Mieke
8-7-2006
 Meld misbruik30-12-2005 10:34:10

Hallo,

Aan de getuigen gaan wij denk ik geen cadeau geven, die zullen we wel eens met een etentje bedanken of zo.
Voor het cadeau van de ouders vind ik het idee van An wel héél orgineel: de gegraveerde champagneglazen??? Waar zou je dit kunnen doen?
Ik had eventueel ook aan een kader gedacht met daarin onze namen gegraveerd en de huwelijksdatum, waar ze laten een foto naar keuze kunnen insteken van de trouw. Je kan op die kader ook 'BEDANKT' of iets laten graveren. Is ook wel een mooi aandenken.
An , als je dit leest, kan je eens zeggen waar je de glazen laten graveren hebt? Bedankt !



An
24-9-2005
 Meld misbruik30-12-2005 11:38:07

Wij hebben onze glazen laten graveren bij 't hieltje (schoenmaker). Je kan best wel op voorhand even checken met de glazen, want niet elk glas past in hun graveermachine.

Ik heb toen gewoon in de goudengids - graveren - Antwerpen ingegeven en toen waren er een stuk of 5 met een website waarop stond dat ze ook glas deden.




An
13-8-2005
 Meld misbruik30-12-2005 12:11:46

Hoi Evy,
Wij hadden een vriendin die nogal met fotografie begaan is, een soort verloofdenreportage laten maken.
Voor de ouders hadden we dan een kader met 4 foto's afgegeven die avond voor ons huwelijk, met een zelf geschreven gedichtje om hen te bedanken.
Ook voor onze broers en zussen hadden we een fotokadertje en een gedichtje om hen te bedanken voor de mooie jeugdjaren samen.
Voor de vrienden die ons die dag en ervoor hebben geholpen hadden we een fotokader met een foto van henzelf op onze trouwdag.
Ik kan je alvast zeggen dat vooral de gedichtjes zeer emotioneel waren en geapprecieerd werden.
Groetjes en veel succes!
An (13-08-05)



Debra
11-8-2006
 Meld misbruik2-1-2006 10:41:51

Hoi Evy,

Wij zijn van plan om aan de ouders een foto in een kader te geven die ze dan een plaatsje in hun huis kunnen geven. Aan de getuigen weten we eigenlijk niet wat we zullen geven? Voor de bruidskindjes is het bij ons ook een zak snoep en een knuffelbeer. Hier kan je een kind echt gelukkig mee maken.

grtz Debra
11/08/06
http://debraenjantjetrouwen.bruiloftsite.nl



Muriel
17-12-2005
 Meld misbruik2-1-2006 17:26:28

Wij hebben aan onze ouders een ballonvlucht cadeau gegeven; prijs viel best mee voor vier en ze waren er super content mee. Wij zullen dan volgen met de auto en als ze landen staan we met champagne klaar. Voor de getuigen hadden we op de feest geen cadeau voorzien maar doen we later ook iets met een foto van henzelf.

Groetjes,
Muriel


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...