Nu Online
Momenteel zijn er 161 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hoe mensen ook in de kerk krijgen

  26-12-2005 21:01:41
Hey,

ik heb de vraag al eens eerder gesteld maar heb er toen geen pasklaar antwoord op gekregen. Ik zou graag op onze uitnodiging zetten dat we het toch wel leuk zouden vinden als de mensen ook naar onze mis kwamen en niet enkel kwamen feesten na onze viering. Voor de receptie is het niet zo'n probleem want die volgt direct op onze mis, en is op wandelafstand, dus daar zullen de mensen wel gemakkelijker naar de mis komen. Het gaat eerder om de mensen voor het avondfeest. We stoppen een apart kaartje in de uitnodiging waarop staat dat ze uitgenodigd zijn voor het avondfeest, maar willen daar ook nog op één of andere manier op zetten dat we ze ook graag in de kerk verwachten... Tips??
Bedankt!
Els

Els
1-4-2006
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 455


An
13-8-2005
 Meld misbruik26-12-2005 21:57:30

Hoi Els,
Wij hadden volgend rijmpje als uitnodiging:
...
Op 13 augustus 2005 zullen wij elkaar het ja-woord geven.
Wij nodigen jullie uit om dat samen met ons te beleven.
Na het gemeentehuis zullen wij naar de ...kerk gaan, waar we om 13u30 voor het altaar staan.
...
k Veronderstel dat familie en vrienden toch wel tijd zullen maken om naar jullie viering te komen. Bij ons waren de meeste familieleden, onze naaste vrienden en een paar collega's in de mis... best wel veel volk en dat is plezant. Dat geeft een goed gevoel.
Groetjes en veel succes!
An



Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik27-12-2005 10:37:34

Dag Els

Ik weet wat je bedoelt, ik zou het ook erg vinden als ze niet naar de mis zouden komen. Wij hebben onze receptie vlak na de mis gepland, op het kerkplein, speciaal om ervoor te zorgen dat iedereen naar de mis kan komen, tis niet of er een pauze tussenzit of zo.

En voor de mensen van het avondfeest... Normaal ken je die mensen het best en ik laat regelmatig eens vallen bij iedereen dat ik het leuk zou vinden moesten ze in de mis zitten. Ik ga het niet nog eens speciaal vermelden of zo. Als ze echt niet willen komen, ge kunt ze moeilijk verplichten hé.

Maar ik neem aan dat de mensen die u echt graag zien en die weten dat ge daar belang aan hecht toch gaan proberen om erbij te zijn.

Groetjes

Vicky
09.09.06



An
24-9-2005
 Meld misbruik27-12-2005 12:19:34

Bij ons zat de kerk bijna vol. Wij hadden 275 misboekjes laten drukken en daar heb ik er nog 5 van over.

En wij hadden niks speciaal gedaan om mensen naar de kerk te lokken ofzo.

Het is gewoon een vorm van beleefdheid dat je indien je kan, naar de mis gaat als je bent uitgenodigd op receptie of feest.

Trouwens de mensen komen alleen al uit nieuwsgierigheid naar de kerk. Ook mensen die je helemaal niet verwacht en zelfs niet uitnodigt staan daarna aan de kerk om te kijken of om met hun kindje een bloemetje af te geven.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook nog nooit zelf naar een trouwmis geweest ben, waar weinig volk was. Familie komt sowieso, collega's als ze niet te ver wonen en normaal vrienden ook zeker. Zelfs buren en vrienden van de ouders en zussen enzo waren er bij ons.

Dus ik zou je niet teveel zorgen maken. Gewoon. X en Y zeggen Ja op ..-..-.... om .. u in de blablablakerk. ZIj zouden blij zijn als u hierbij was.

of zoiets in de aard.




Sylvie
11-3-2006
 Meld misbruik27-12-2005 13:32:27

Wij hebben ook niks speciaals vermeld hoor, we verwachten gewoon dat iedereen ook naar de mis komt! :-)
Bij vrienden hebben we wel al grappend gezegd dat we met toegangsarmbandjes gaan werken voor 't feest: enkel wie naar de mis gaat, krijgt daar een armbandje en mag binnen! :-) Zo hebben we toch langs een omwegje duidelijk gemaakt dat we graag iedereen er bij willen!
Maar 'k zou er mij verder niet al te veel zorgen over maken, er zal wel genoeg volk in je mis zitten!

Groetjes,
Sylvie

11/03/06



Evi

 Meld misbruik28-12-2005 0:36:41

Wij zijn enkel getrouwd voor het gemeentehuis en wij hadden ook ontzettend veel volk. Ik heb tegen vrienden gezegd dat we het ten zeerste zouden apprecieren dat ze erbij zouden zijn en op onze uitnodiging stond dit:
Evi & Kenny
Trouwen op 20 augustus 2005
om 14 u30 in het Gemeentehuis te Gavere.
Wij zouden het fijn vinden als u erbij kan zijn om dit samen met ons te vieren
groetjes evi



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...