Nu Online
Momenteel zijn er 147 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

geen trouwringen

  25-3-2010 15:32:49
Ik ben niet zo voor die dingen (ik draag niet graag ringen)... en buiten iets in goud ben ik aan alles allergisch. en iets kopen alleen voor de ceremonie dat dan in de kast ligt vind ik weggesmeten geld. ik wil ook niet in de plaats een armbandje of een halsketting. dat wil ik ook niet alle dagen dragen.

zijn er nog mensen die GEEN ringen hebben, wat hebben jullie dan wél gedaan?
bedankt!

Hannelore


hannelore
28-8-2010
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1181


sarah
7-8-2010
 Meld misbruik25-3-2010 15:48:27

Ik heb al ergens gezien personen die bv een trouwring in de vorm van een tatoeage.
Die zijn ook alergisch aan goud, en dan gewoon een tatou laten zetten op uw vinger daarvan. ofwel laat ge dat allebij doen ofwel gij alleen.


groetjes

sarah



Tina
1-5-2010
 Meld misbruik25-3-2010 15:52:10

Hannelore,

Het is toch helemaal niet verplicht die dingen elke dag te dragen !
Uiteindelijk zijn die ringen toch bijzaak in het huwelijk.

Mijn man wil ook geen ring dragen.
Ik heb hem daarom een mooi horloge gekocht.
Dat zal hij natuurlijk ook niet elke dag aandoen (is het trouwens ook wat duur voor), maar wel op speciale gelegenheden en als hij er zin in heeft.
Het gaat dus puur om het gebaar. Hij kan zelf uitmaken wanneer hij het draagt of niet. Ik vind het niet belangrijk dat hij elke dag zijn ring zou dragen. Dat maakt je huwelijk niet hoor ! Ik zal mijn ring ook dragen wanneer ik het wil, en daar maakt hij ook geen probleem van.

Doe dus gewoon je zin.
Koop iets dat je zou overwegen om af en toe te dragen. En anders doe je gewoon niets !

TINA



sarah
7-8-2010
 Meld misbruik25-3-2010 15:54:41

Ik vindt een trouwring een teken van verbonden zijn met elkaar, dus als je het aandoet bv in de kerk of in gemeentenhuis, mag je het niet meer uit doen.

je ziet maar wat je er meer doet.
veel gelukt





hannelore
28-8-2010
 Meld misbruik25-3-2010 16:03:07

mijn idee was nu ook een mooi juweel (vb een ring) om af en toe te dragen te kopen. iets speciaal.

@ sarah, sommige mensen hebben wegens hun werk/beroep die optie (nooit meer uit doen) ook niet hoor. die mensen zijn daarom niet minder verbonden met elkaar.

bij ons is het meer een kwestie van niet willen/eigen keuze. ;-). maar er zijn ook andere situaties.



heidi

 Meld misbruik25-3-2010 16:05:53

ik vind een ring ook geen prioriteit, maar ik vind het een mooi gebaar van verbondenheid, ik ken mensen dat in de plaats daarvan een tatoe laten zetten.Je moet voor jezelf uitmaken of je het al dan niet aan de buitenwereld laat tonen dat je getrouwd bent, ik vind het leuk als ze zien dat het mev. is in de plaats van juf..



Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik25-3-2010 17:25:45

Je kan huwelijk ook uiten met 'n kindje. ;)



karen
30-11-2013
 Meld misbruik25-3-2010 18:01:13

ik wil graag een ring, dus ik krijg er eentje:), maar mijn vriend wilt er geen en dan gaan we daar dan ook geen geld aan geven.
Tijdens de trouw bij het ringen uitwisselen, doe ik hem de ring aan die hij ooit wel gekregen heeft van mij, maar eigenlijk heel weinig draagt.
Hij krijgt dus niks anders in de plaats:) en dan heb ik een beetje extra budget;)




Peggy
13-8-2010
 Meld misbruik25-3-2010 18:25:22

wij laten allebei een ring tattoo zetten, gemakkelijk en we moeten niet bang zijn da we de ring kwijt geraken!!!



Peggy
13-8-2010
 Meld misbruik25-3-2010 18:25:25

wij laten allebei een ring tattoo zetten, gemakkelijk en we moeten niet bang zijn da we de ring kwijt geraken!!!



Carmen
20-10-2010
 Meld misbruik25-3-2010 22:08:24

Mijn verloofde en ik zijn wel voor tattoo's dus laten wij allebei een ring tattooëren. Alleen kan je niet zoveel speciaal doen, omdat op je hand vaak vervaagt.

Uiteindelijk moet je doen wat je echt wilt en niet denken wat andere doen!





Barb
25-9-2010
 Meld misbruik26-3-2010 10:22:36

Een bijkomend idee: een sieraad (al dan niet ring) in titanium - is een vrij 'neutraal' materiaal, wat bij zo goed als iemand allergische reacties opwekt. Is mooi, goedkoop, enorm sterk (sterker dan goud) én licht. Het enige nadeel: het kan daarna niet meer vergroot of verkleind worden. Dus denk goed na over of je dat zou willen riskeren bij een ring. Maar een titanium armbandje of iets dergelijke is ook mogelijk...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...