Nu Online
Momenteel zijn er 101 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dagplanning - jullie mening aub?

  18-3-2010 16:33:52
Hallo mede-bruidjes,
Ik heb 2 dagplanningen uitgewerkt en vraag me af welke volgens jullie het beste zou gaan...
We trouwen op 7 augustus en de burgerlijke trouw is de dag ervoor al!

Planning 1:
- 9u30: samenkomst van de suite bij de bruid thuis waar de huwelijksviering zal plaatsvinden (in de tuin), klinken op een mooie dag en de laatste dingen voor de viering in orde brengen

- 10u30: start huwelijksviering
- 11u30: einde viering

- 12u-12u15: vertrek bruid & bruidegom met fotograaf om foto's te gaan nemen (ondertussen eet de suite koud buffet)
- 14u: bruid & bruidegom zijn terug van fotoshoot, we eten nu een sandwichke en nemen daarna nog enkele familiefoto's in de tuin, wat tijd om met onze kindjes te spelen of tot rust te komen

- 15u30: start receptie in de feestzaal (20min. rijden)

- 17u: einde receptie
- 18u: aperitief voor de dinergasten
- 19u: aan tafel
- 22u30-23u: openingsdans


Planning 2:

- 10u: vertrek bruid & bruidegom naar de fotoshoot
- 12u: terug van fotoshoot, we eten nu samen met de suite koud buffet met een sandwichke, familiefoto's in de tuin

- 13u: start huwelijksviering

- 14u: einde viering, tijd om met de mensen te babbelen en even met onze kindjes bezig te zijn

- 15u30: start receptie in de feestzaal

idem als planning 1


Wat denken jullie?
Alvast bedankt,
Stephanie


Stephanie
7-8-2010
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1315


Dorothea
10-9-2010
 Meld misbruik18-3-2010 16:42:13

Planning 2 lijkt me veel rustiger :) 'k denk dat je op die manier meer van je dag zal kunnen genieten en 't is ook leuker om samen met je familie te kunnen eten ipv snelsnel een sandwich naar binnen te proppen :)



Eva
10-7-2010
 Meld misbruik18-3-2010 16:53:21

planning twee lijkt mij ook oké, maar neem dan een picknick mee op de fotoshoot, wat heerlijke broodjes, groentjes, fruit, een flesje bubbels, kan nog mooie beelden opleveren



ellen
4-7-2009
 Meld misbruik18-3-2010 18:19:31

hey,

ikzelf ben ook eerder voor planning 2.vind de tijd tussen eten en viering (nl. 1u) wel wat krap. Zit je met volle maag en je zal zoal spanning genoeg voelen.

ikzelf zou op fotoshoot een picknickmand meenemen en deze samen met je fotograaf opeten. Wij deden dit ook, zeer relaxed en mooie foto's.
De suite eet ondertussen ook.
Nadien voegen jullie je samen en gaat de viering van start.

Met wie doen jullie de viering? Volledig zelf, via UVV of rent a priest??
Wij deden ze vorig jaar juli met UVV. Dit vonden we beiden het mooiste moment van de dag...
Groetjes Ellen



Stephanie
7-8-2010
 Meld misbruik18-3-2010 21:44:42

Hey,
bedankt al voor de snelle reacties...

Een van de redenen waarom ik twijfel is omdat de viering in de tuin is en ik me afvraag of het op het middaguur niet te warm zal worden?
Op fotoshoot een picknickmand meenemen zal moeilijk zijn aangezien we deze in het gravesteen doen in Gent

@ Ellen: UVV inderdaad! Ik ben volop bezig met de teksten, heb jij nog een mooie van jullie viering?

Zou 13u30 de viering ook kunnen beginnen, dan hebben we anderhalf uur, dat is mss wat minder krap?

Groetjes,
Stephanie




Eva
10-7-2010
 Meld misbruik19-3-2010 8:21:55

das ook een toffe locatie voor de foto's zeg
maar waarom zou je daar geen picknick mand mogen meedoen? Heb je dit al even nagevraagd?



ellen
4-7-2009
 Meld misbruik19-3-2010 9:33:52

hey,
Wie heb jij bij het UVV?
Wij hadden Pegge Tanghe. Een super madam.

Wij hadden het gele badeendje. (vriendin van mij las dit voor)
Dan een soort sprookje over samen op weg gaan (Matthias, ons vroeger buurjongetje las dit)
Mijn mama heeft een tekst geschreven. (De buurvrouw van mijn ouders, een goede vriendin van mij trouwens en mama van Matthias las dit)
Vriendinnen van mij en Bjorn hebben een gedichtje gemaakt ivm ons en ons relatie. En telkens kregen we per strofe een klein cadeautje dat er verband mee hield.

Onze geloften hebben we zelf geschreven. Pas de dag zelf van elkaar gehoord.
Een kameraad van ons zang + gitaar
jozefien de feyter,zangeres, zang + piano

de gasten moesten op een gegeven moment, voor we de geloften aflegden, een kring van theelichtjes rond ons zetten.
nadien kwamen onze ouders die elk aan weerskanten stonden terwijl we de geloften deden.
Bjorn zijn ouders gaven Bjorn zijn ring aan mij om mij welkom te heten in hun familie, mijn ouders deden hetzelfde voor Bjorn met mijn ring.

Veel muziek tijdens de viering en ook veel interactie met de genodigden. 't Was inderdaad heel warm. ik was serieus verbrand op mijn schouders, bjorn zijn neus en voorhoofd verbrand...
Mijn schoonzus die 8 maand zwanger was bijna in katzwijm :-)
Redelijk veel mensen tipsy om die reeds een receptie van 1.5 uur achter de kiezen hadden. Nadien de viering waarop zowel receptiemensen als avondgasten uitgenodigd waren.
Na de viering kreeg iedereen nog een glas schuimwijn of frisdrank. Duurde nog een 45'. Dan aperitief en BBQ voor de avondgasten die reeds toegekomen waren om de viering mee te maken.

Probeer zoveel mogelijk zelf te schrijven. Schakel familie en vriendin in om teksten te schrijven, of sketches te maken...
Doe echt iets persoonlijks... 't Is zo een mooi moment.

Groetjes Ellen





ellen
4-7-2009
 Meld misbruik19-3-2010 9:41:36

Hey,

Ben hier nog eens terug. Dat was onze dagplanning.


veel te vroeg: Samen opstaan te Assenede, Naar ouders Ellen te Zelzate, kapper + make-up. Bjorn gaat ondertussen naar zijn ouders.
9.30: aankomst vervoer +suite en champagne drinken + babbelen +foto's
11u gemeentelijk huwelijk in Assenede (duurt een 15')
11.15 - 12u Met kever + sambabusje richting Sint-Jan in Eremo (krekengebied Sint Laureins)
-Champagne en aardbeiden met suite aan de kreek + losse foto's
-fotoshoot aan kreek met suite
-suite gaat lunchen in een taverne (broodjeslunch)
-Ellen en Bjorn doen fotoshoot en picknicken eerst samen met de fotograaf
-14.15u +- vervoer terug naar Ertvelde

15 u aankomen suite feestzaal Ertvelde
15.30 receptie voor de receptiegenodigden + suite
17 u Huwelijksceremonie met UVV (tuin feestzaal) + avondgasten komen rond 16.45 toe.
18.30 toast op het bruidspaar met aanwezigen viering + nadien vertrek van receptiegasten
19 u aperitief + BBQ voor de avondgasten.


voila, dat was onze dagplanning... we hebben ons op geen enkel moment moeten haasten. Leuk dat jullie de fotoshoot in het Gravensteen doen...Waar is het avondfeest?
Jullie viering doet ge in de tuin? iets voorzien voor slecht weer???

Groetjes ellen



Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik19-3-2010 13:24:13

Hey,

eerlijk gezegd zou ik voor de 2e planning gaan, alleen door het feit dat het licht om 10 u beter zal zijn (voor de foto's bedoel ik) dan om 14 u wanneer de zon op het zenith staat en dus het warmste is ; dat betekent veel zweten, dorst lijden en alles is vermoeiender.
Je hebt toch tijd om op je gemak te eten daarna. En wat ook leuk is aan je planning, is dat de lunch veel intiemer is. Iedereen zal van dit moment kunnen genieten in een gemoedelijke, huiselijke sfeer !
Bij heel slecht weer, kan je de foto's evtl maken in het Stedelijk Museum van Aktuele Kunst, gelegen in het Citadelpark, dat een eigen parking heeft. Statief mag niet en kunstwerken mogen niet in hun geheel gefotografeerd worden maar het is een mooie plek met heel veel daglicht. Je kan hen mailen.



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...