Nu Online
Momenteel zijn er 298 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

HELP ons probleem oplossen aub... eerst feest daarna wettelijk trouwen...

  14-3-2010 14:59:17
Hallo,
Wij trouwen dit jaar op 23 juli 2010
Mijn vraagje was of er nog mensen die eerst hun trouwfeest geven en daarna wettelijk trouwen?
zo ja.. hoe hebben jullie dit aangekondigd??
Wij hadden dus aangekondigd dat we gingen trouwen. maar door nu alle mogelijkheden nu eens te bekijken hadden we graag in het buitenland willen trouwen. Cyprus of Malta
Naturlijk hoopt iedereen daar nu op dat we dit jaar gaan trouwen. Daarmee dat we dit jaar graag ons feest wilden geven en volgende jaar op huwelijksreis te gaan en daar wettelijk te trouwen..
hopelijk zijn er nog zulke mensen die zo zot zijn gelijk wij!!!
want namelijk (niet om gedaan) doen wij alles andersom. samenwonen, kindjes, huis kopen, trouwfeest, en dan voor de wet...

joska
23-7-2010
Meld misbruik



Reacties: 17 | Gelezen: 1277


kristel
20-10-2010
 Meld misbruik14-3-2010 15:10:24

tja dat is een keuze die jullie maken niet echt gebruikelijk
heb wel al gehoord dat ze eerst in buitenland trouwen en derna nog eens overdoen in belgie voor de wet



Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik14-3-2010 15:25:53

Is het niet erg erg raar om een feest te geven ter ere van iets wat nog moet komen? Is 't dan niet erg gemaakt?
Mensen zullen toch niet erg vinden om 't dan gewoon volgend jaar te vieren? Ze verwachtten een feest dit jaar omdat ze ook verwachtten dat jullie zouden trouwen dit jaar.

Als ze horen dat jullie trouwen volgend jaar pas, zullen ze ook logischerwijze hun verwachting aanpassen, nl. dat het feest volgend jaar plaatsvindt.
Zou me ook bedrogen voelen als ik werd uitgenodigd voor een feest, onder noemer trouwfeest, waarvoor ik iets geef als gast, als er nog geen trouw is geweest. Snap eigenlijk ni waarom je zo raar wil doen, maakt je hetzelf erg moeilijk voor niets (imho). Gewoon volgend jaar 'n feest als jullie wel getrouwd zijn, mensen zijn toch ni zo achterlijk dat ze niet begrijpen dat plannen gewijzigd zijn? Da's héél menselijk en begrijpelijk. Een trouwfeest geven voor er een trouw is geweest, is dan weer niet zo begrijpelijk.



ellen
4-7-2009
 Meld misbruik14-3-2010 16:19:03

hey,

vind het ook vreemd om een trouwfeest te geven zonder een wettelijke trouw, alternatieve ceremonie of kerkelijk huwelijk of samenlevingscontract ofzo...
Vind het normaal dat als jullie dat willen in het buitenland gaan trouwen... Maar zou dan zeker wel verwachten dat je hier voor de wet huwt en dan een feest geeft.

Als je pas volgend jaar in het buitenland gaat trouwen wacht dan ook gewoon met het feest tot volgend jaar.
Als je gewoon tegen familie en vrienden zegt dat jullie pas volgend jaar 2011 trouwen is het toch ook maar normaal dat het feest dan doorgaat

groetjes ellen



Edel
7-8-2010
 Meld misbruik14-3-2010 16:22:13

Ik vind het persoonlijk ook heel raar dat je een huwelijksfeest geeft en pas een jaar later werkelijk voor de wet gaat trouwen...Naar mijn mening is dat dan eerder een verlovingsfeest... Je kan toch moeilijk proficiat zeggen als het nog niet gebeurd is...
Wij hadden voor de wet nog maar weinig keuze om te kiezen op welk uur we gingen trouwen. Het was puur geluk dat het uur dat we ongeveer in gedachten hadden nog vrij was. Indien dit niet zo was geweest, dan hadden wij ons burgelijk huwelijk op een andere dag moeten zetten maar wel voor 7 augustus! De rest had dan gewoon doorgegaan zoals gepland.
Het is jullie keuze uiteraard maar ik denk wel dat je wat reacties zult mogen verwachten dan. Ik heb ook geen idee hoe je dat op je uitnodiging moet vermelden....

Groetjes,
Edel




lesley
12-6-2010
 Meld misbruik14-3-2010 18:33:16

ik vind dat je het bekijkt als genodigde dat het dan heel raar over komt dat je uitgenodigd wordt op een huwelijksfeest zonder dat er ook een huwelijk is geweest. tenslotte ben je moreel verplicht om een kado/geld te geven als je uitgenodigd wordt op het avondfeest en eigenlijk ben je ook nog eens verplicht om iets te geven volgend jaar als je trouwt.
ik zou het persoonlijk niet leuk vinden dat mensen mij zouden uitnodigingen op zo'n manier.
verleg gewoon je feest tot na het huwelijk of trouw anders hier voor de wet, geef je feest en doe dan een ceremonie volgend jaar ergens op een zomerse bestemming en dat komt al veel beter over.

lesley



joska
23-7-2010
 Meld misbruik14-3-2010 18:36:20

hallo,
alvast alles bedankt om te reageren, verschiet er eerlijk gezegd wel van de reacties. Het was onze bedoeling om dit jaar in het buitenland te trouwen, maar mits mijn jongste dochter nogal veel ziek geweest is zijn onze kosten wat opgelopen, en was ons trouwfeest het goedkoopste.
is het dan echt zo raar? zelf sta of stond ik daar niet echt bij stil.

ben hopeloos !!!


vriendelijke groetjes
joska




Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik14-3-2010 19:53:44

Ik sluit me aan bij de rest, ik vind dit héél raar. Ik vind het fake overkomen en als genodigde zou ik zeker niet komen als ik wist dat jullie pas later zouden trouwen.
Je doet ermee wat je wilt maar ik zou je feest pas geven als je effectief getrouwd bent.



Kristien & Karolien
25-6-2010
 Meld misbruik14-3-2010 20:04:58

ik vind het eigenlijk ook erg raar. Als ik uitgenodigd wordt op een trouwfeest ga ik om de mensen te feliciteren met hun trouw, als die dan nog niet geweest zou zijn zou ik eerlijk gezegd ook minder geven van cadeau, en het misschien zelfs niet de moeite vinden om te gaan? Ik zou het dan eerder als verlovings-feestje bekijken ofzo...
T is jullie keuze uiteraard, en ik snap ook wel dat je in t buitenland wil trouwen ( mocht in meer landen een homohuwelijk mogen, zou ik dit ook wel willen :) ) maar ik denk dat je beter een jaartje wacht met het feest dan...

groetjes




Lieve
26-6-2010
 Meld misbruik14-3-2010 20:56:32

't Is jullie eigen keuze natuurlijk, maar zou het dan onder een andere noemer doen. Een pre-weddingparty ofzo. Of idd een groot verlovingsfeest. Wat meerderen terecht opmerkten, is dat je gewoon niet van een trouwfeest kan spreken als er niet getrouwd is. Want dan is het geen trouwfeest. Ik zou het zelf niet doen, denk dat de reacties uit mijn omgeving heel hard zouden zijn, en ik zou me er zelf niet goed bij voelen. Maar jij bent jij, en misschien zal jouw omgeving er minder van opkijken, en vind jij het wel juist leuk om het zo te doen?

Anyway, succes ermee zou 'k zo zeggen!





Carmen
20-10-2010
 Meld misbruik14-3-2010 22:06:06

De ideeën van de bruidjes hier boven vind ik zeer leuk. Toch wel bedenken dat mensen erna als jullie effectief zijn getrouwd mss ook nog een feest verwachten.



heidi

 Meld misbruik15-3-2010 11:12:24

dit vind ik zeer raar, een feest geven ter ere van iets dat nog moet komen, gewoon een jaartje uitstellen dan zou ik doen.



wendy
2-10-2010
 Meld misbruik15-3-2010 11:12:34

hoi wij trouwen ook wettelijk in het buitenland ,
en hadden eerst ook een andere datum maar om dat het allemaal niet lukte en de officiële trouw werd verlaat hebben we dat met ons feest ook gedaan omdat de mensen ons uiteindelijk komen proficiat wensen met ons huwelijk ;)
Ken nog een koppel dat het gedaan heeft zoals jullie maar er zat maar een maand tussen
er waren toen mensen die er niets uit maakte maar ook enkele rare reacties ;)
Hoop dat je er wat met kunt
xxx
wendy



wendy
2-10-2010
 Meld misbruik15-3-2010 11:12:36

hoi wij trouwen ook wettelijk in het buitenland ,
en hadden eerst ook een andere datum maar om dat het allemaal niet lukte en de officiële trouw werd verlaat hebben we dat met ons feest ook gedaan omdat de mensen ons uiteindelijk komen proficiat wensen met ons huwelijk ;)
Ken nog een koppel dat het gedaan heeft zoals jullie maar er zat maar een maand tussen
er waren toen mensen die er niets uit maakte maar ook enkele rare reacties ;)
Hoop dat je er wat met kunt
xxx
wendy



Edel
7-8-2010
 Meld misbruik15-3-2010 13:26:32

Lieve Joska, ik zou je huwelijksfeest een jaar uitstellen! Mensen gaan daar meer begrip voor hebben dan een huwelijksfeest geven wanneer het huwelijk een jaar later pas zal plaats vinden.
Waarom geef je geen verlovingsfeest? Als je jongste dochtertje ziek is geweest en ze is nu beter (hopelijk) kan je dat feest ook laten dienen om iedereen te bedanken, om een moeilijke periode af te sluiten? Eerlijk, een huwelijksfeest geven voor je getrouwd bent, is dat waar je altijd van droomde? En ik begrijp als geen ander wat het is om een ziek kindje te hebben. En wat het allemaal met zich kan meebrengen maar geniet ook van de leuke voorbereidingen. Een jaartje extra verloofd heeft ook zijn charmes. Ik denk dat iedereen bovendien jullie pas echt mee komt vieren als je daadwerkelijk getrouwd bent.

Groetjes,
Edel




Jennifer
30-7-2010
 Meld misbruik15-3-2010 16:27:16

Ik vindt het persoonlijk toch een beetje raar, eerst feesten en dan trouwen?? wat vier je dan precies? of maak van je feest een verlovingsfeest, als je de mensen echt niet wil afbellen, en doe het dan volgende jaar allemaal in 1 keer.
Het lijkt enorm ongebruikelijk, maar jullie moeten doen waar jullie zich goed bij voelen.
Ik veronderstel dat je na dit feest ook niet Dhr. en Mevr. ... bent, het klinkt raar sorry
xxxx




Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik15-3-2010 17:09:37

Zouden jullie je feest dan nog geven op 23/07? Want is 'n vrijdag en mensen verlof laten nemen voor 'n "trouwfeest" dat er niets is.
Zou mensen op z'n minst wel eerlijk inlichten, wat je dan ook beslist. Want mensen laten opdagen en dat ze dan zelf moeten achterkomen dat er helemaal nog ni getrouwd is, is alle gekheid op 'n stokje.
Toch hoop ik (voor jezelf en je reputatie) dat je inziet dat je beter volgend jaar gewoon echt feest geeft, zoals meerderheid ook aanhaalde.



joska
23-7-2010
 Meld misbruik15-3-2010 20:48:35

hallo
allen dank voor de reacties. ik denk toch onze zaal ligt vast alles is betaald, grootste deel van de mensen die we uitnodigen weten ervan. en vonden het niet erge. buiten een paar na...
Maar nu heb ik eens over nagedacht mist er geen optie is om onze trouw te verzetten omdat alles al geboekt en gekocht s. en ons huwelijksreis vast ligt al. we trouwen voor wet. en gaan op huwelijksreis en ginder doen we onze trouw eens intiem her..
bedankt voor de reacties




Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...