Nu Online
Momenteel zijn er 56 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

juij!

  5-3-2010 13:57:51
Ni echt een vraag eerder mededeling.... vandeweek te horen gekregen dat ik vier weken zwanger ben.... juij! nog 34 dagen tot de trouw! was het al maar zo ver! dan kunnen we dan ineens ons groot nieuws verkondigen aan de vrienden

Kim
9-4-2010
Meld misbruik



Reacties: 17 | Gelezen: 1157


Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik5-3-2010 14:07:26

Allereerst: Proficiat!!!

En neen, wil je vreugde niet verknallen, maar wat ik me afvraag, is dat wel slim om dan aan allen te vertellen? Mij is het er in gestampt dat 1 op de 3 vrouwen bij eerste kindje een miskraam heeft (velen weten het zelfs niet omdat 't vaak gebeurt voor men weet heeft van de zwangerschap). Niet om te verontrusten, absoluut niet, maar ik verzin het niet, vraag maar gerust aan je huisarts als je me niet gelooft! Maar 1 op 3, dat is dus misschien jij tegenover twee andere vrouwen.

Anyway: daarom wordt altijd aanbevolen om het de eerste drie maanden niet overal rond te bazuinen. Na die drie maanden zit je al meer safe.Het blijft jouw beslissing, maar 't is 'n verwittiging die ikzelf toch ter harte neem wanneer ik zwanger zal zijn van eerste kindje.



ellen
4-7-2009
 Meld misbruik5-3-2010 14:08:06

hey hey,

een dikke proficiat voor jullie beiden. Groetjes Ellen



nele
17-7-2010
 Meld misbruik5-3-2010 14:29:59

Hey Kim,

Wat Kathleen zegt klopt wel, MAAR je bent nooit zeker he.

Dus als je dit wilt zeggen zeker doen.

Wat komt komt toch !!!

Groetjes

Nele



Ilse
10-4-2010
 Meld misbruik5-3-2010 14:54:23

Proficiat zeg!!! Je moet van het beste uitgaan en positief ingesteld zijn, dus als je het op je trouwdag aan iedereen wil vertellen, is dat toch je eigen beslissing en superleuk nieuws die dag! Geniet er maar van en nogmaals dikke proficiat!
Ilse



Kim
9-4-2010
 Meld misbruik5-3-2010 15:22:52

wil effe reageren: de officiele statistieken volgens de dokter: kans op miskraam op mijn 23jarige leeftijd 1 op 10 dus tien procent, da valt nog mee he
wanneer wij trouwen zal ik ook al 10 weken zijn...dus een twee en halve maand
nu zoiezo woon ik in een boerengat waar zoiets veel sneller uitkomt en ik zit dan ook nog is in een hoop waar verschillende koppels al jaren met ivf tevergeefs proberen en het niet in dank afgenomen wordt wanneer je het niet snel komt vertellen....wij hebben een hoop waar open over zwangerschap miskraam en dergelijke gesproken word...

zoiezo vermoed ik dat de meesten binnen anderhalve week wel iets gaan vermoeen aangezien wij dan normaal onze trouwringen zouden laten tatoueren en ik dit dus niet meer mag. en dat ik nu plots geen alcohol meer drink zal ook wel opvallen :p

ik snap je raad kathleen maar vanuit ons standpunt is dit heel moeilijk en als ik de aard van mijn mama en grootmoeder heb ( en voorlopig lijkt het er op) ga ik het zo lang fysiek zelfs niet kunnen verbergen, mijn mama had al een echt buikje op 7 weken en ook ik heb na vier weken al een gezwollen buik, kan nog maar in helft van broeken...



Kim
9-4-2010
 Meld misbruik5-3-2010 15:24:02

en nog iets :) :) ik denk wel als ik op mijn trouwdag geen alcohol drink dat het gaat opvallen want ik drink toch graag een glaasje cava of een frisse sneeuw!



Karla
16-4-2010
 Meld misbruik5-3-2010 15:32:00


Proficiat meisje!!

dat je het direct aan iedereen wil vertellen, daar kan ik heel goed inkomen hoor!
Maar wat Kathleen hierboven zegt is ook wel waar, k heb het spijtig genoeg ook meegemaakt... maar er tegen niemand iets van zeggen, het is gemakkelijker gezegd dan gedaan
Waar het hart van vol is loopt de mond van over he!

Succes meid!



Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik5-3-2010 15:43:26

Dikke proficiat!
En idd, als je normaal graag drinkt en nu opeens niet meer gaan de mensen toch vragen stellen, zou bij mij ook opvallen



Claudia
18-9-2010
 Meld misbruik5-3-2010 16:00:04

Vind het een beetje raar dat mensen zulke reacties geven.... Toen ik 6 weken zwanger was heb ik het ook aan iedereen verteld en toen kreeg ik van mijn schoonmoeder ook de reactie of dat wel zo verstandig was. Ten eerste moet je sowieso positief ingesteld zijn en dus van het beste uitgaan en ten tweede als je een miskraam krijgt, moet je dat verwerken en dan zal je ook tegen de mensen moeten vertellen wat er aan de hand is dus...

Geniet er maar van! Een dikke proficiat!



Saar
5-6-2010
 Meld misbruik5-3-2010 16:07:25

PROFICIAT Geniet ervan!



Petroeska & Christophe 16/04/2010
16-4-2010
 Meld misbruik5-3-2010 16:49:57



Een dikke proficiat en geniet ervan zou ik zeggen. Het is meer dan normaal dat je zo'n nieuws wilt vertellen. Gewoon doen waar je zin in hebt.





Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik5-3-2010 20:00:14

@Claudia: goh, denk dat 't om karakter gaat.

Tuurlijk moet je enerzijds optimistisch zijn, maar dat zie ik dan meer als van mezelf niet continu gek lopen maken dat 't wel es fout zou kunnen gaan.
Maar ik denk dan ook ALS 't dan toch fout zou gaan, is 't erg pijnlijk/moelijk om achteraf met zoveel vreugde aangekondigde kindje te moeten melden dat het niet gegaan is zoals gewenst. Al die mensen die het dan wisten en er verder over vragen etc...

Maar mijn bedoeling was niet om mijn mening op te dringen, denk dat Kim wel snapt hoe'k 't bedoelde aan haar reactie te zien. 't Is zoals ze zelf zegt, ook iets dat van individu tot individu moet bekeken worden. Zelf ben ik voorzichtiger, wellicht omdat ik er meer reden voor heb om 't nodig te achten: heb 't in nabije omgeving al iets te veel heb gezien. (Want ja ELKE miskraam is er eentje te veel.)



Gwen
14-5-2010
 Meld misbruik5-3-2010 20:04:30

Hallo,


Proficiat, wij hopen ook nog altijd zwanger te zijn voor de trouw :-)


Gwen



wendy
2-10-2010
 Meld misbruik5-3-2010 20:41:41

vind het super dat je zwanger bent en het wil delen want uiteindelijk deel je met deze mensen lief en leed ;)
en moest het slecht aflopen ( en dat zal zeker nie zijn ;) ) dan heb je deze mensen ook nodig om troots te vinden ;)
xxx



alina
28-8-2010
 Meld misbruik5-3-2010 22:18:05

PROFICIAT!!! Zo leuk voor jullie!!!

groetjes!




ilse
18-9-2010
 Meld misbruik6-3-2010 13:45:35

Van harte proficiat en geniet ervan. Wij hebben bij geen van ons twee kindjes gewacht tot drie maanden. Wel tot we bij de gyne geweest waren om zeker te zijn. Was bij alle twee 2,5 maand denk ik. Ik kan zoiets toch niet zwijgen en als je andere gewoontes krijgt zien ze het ook. Doe waar je jezelf goed bijvoelt!!!!



Evi
17-4-2010
 Meld misbruik7-3-2010 8:56:03

Proficiaat meid! Ik merkte tijdens mijn eerste pas, dat er precies is niet klopte, dat maatje 36 zat nu wel heel strak, en ja hoor, ik was zwanger! Tegen de trouw ben ik 16 weken, we kijken er naar uit om het tegen iedereen te zeggen! Je kan het zo moeilijk verborgen houden eh!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...