Nu Online
Momenteel zijn er 270 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Voorhuwelijkssparen??? Tot wanneer? Hoe opzeggen?

  3-3-2010 16:30:36
Hey,

Misschien een domme vraag, maar zowel ik als mijn verloofde doen aan voorhuwelijkssparen? We vragen ons nu af tot wanneer we dit moeten betalen? We trouwen op 11 september 2010 en hebben deze week ons 'factuur' gekregen. Heeft het nog zin om deze te betalen? En wanneer moeten we dit opzeggen? Gebeurt dit automatisch als je voor de wet getrouwd bent of moet je daar zelf achter lopen ? :-) Misschien domme vragen maar echt geen idee...

Groeten,
Astrid 110910

Astrid
11-9-2010
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 5237


Kiki
25-6-2010
 Meld misbruik3-3-2010 16:33:56

Ik denk dat je best eens contact opneemt met je mutualiteit, zij gaan daar het beste antwoord op kunnen geven. Want de ene mut zegt het zo en de andere weer anders.

Ik denk eerlijk gezegd dat je de factuur nog gaat moeten betalen en dat je een bewijs van je huwelijk moet binnenbrengen voor je geld krijgt. Ik heb zelf voor een mut gewerkt en zij willen van alles een papiertje of bewijs voor ze centjes geven ;)





Tina
1-5-2010
 Meld misbruik3-3-2010 16:37:57

Hey,

Ik trouw 1 mei en heb gisteren mijn bewijs van huwelijk van de gemeente binnen gebracht.
Kreeg als antwoord : dat is veel te vroeg, misschien gaat het huwelijk wel niet door tegen dan (over tact gesproken).

Je moet dus zeker nog je bijdrage betalen - ik trouwens ook en trouw binnen 2 maand.

Je moet een formulier met aanvraag tot uitbetaling invullen en hen bezorgen samen met het papier van de gemeente.

Een 2 tal weken na je huwelijk krijg je dan met wat geluk je geld ...

TINA



Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik3-3-2010 16:37:59

Zelf achter lopen helaas, hoewel dat bij ons vrij vlot ging. Met 'n klever en 'n ingevuld formuliertje was het (na ca. 8 weken) opgelost.



Ellen
3-7-2010
 Meld misbruik3-3-2010 16:48:16

Hoi,

Ik heb reeds contact opgenomen met de mutualiteit, wij trouwen op 5 mei voor de wet.
Het is zeker aangeraden om nog voor dit jaar te betalen.
Ik moet daags na het huwelijk bellen om te zeggen dat we getrouwd zijn, dan zorgen zij ervoor dat we het geld na 2 weken hebben. Anders gaat dat wel automatisch omdat de gemeente dat doorgeeft, maar duurt langer.
Ik moet zeggen dat de persoon die ik aan de lijn had super vriendelijk was. Hij maakte zelfs al een simulatie van het bedrag dat wij zouden ontvangen.

Groetjes Ellen




Brenda
22-5-2010
 Meld misbruik3-3-2010 16:49:19

Zeker nog betalen en ook voor 2011, max kan je 48 euro sparen per jaar, maar het brengt meer op. Wij trouwen op 22 mei en mijn verloofde kan vanaf 1 april zijn gespaarde som opvragen, maar ik (huwelijkssparen zit nog bij andere mutualiteit), kan dit nog niet doen (misschien zelf pas met bewijs van huwelijk). Gewoon eens navragen bij je mutualiteit.
Groetjes,

Bren.



Brenda
22-5-2010
 Meld misbruik3-3-2010 16:50:15

sorry, jullie trouwen in 2010 en niet 2011, dus alleen nog sparen in 2010



Evy
14-5-2010
 Meld misbruik3-3-2010 18:26:01

Hallo,

Als je gehuwd bent voor de wet dan moet je een bewijs binnen dragen en daarna krijg je pas je centjes.
Mijn tanta werkt bij de cm en heeft dat zo gezegd tegen mij.

Groetjes Evy



N
23-7-2010
 Meld misbruik3-3-2010 22:11:55

ik zit bij bond moyson en is het namelijk zo dat ik dit jaar nog kan sparen en als ik een bewijs van de ondertrouw en mijn spaarmapje meebreng dat ze dit stopzetten. Ik kan het een maand voor de trouw uitbetaald krijgen dan, handig want die centjes zijn meer dan welkom !


groetjes





evy
1-3-2009
 Meld misbruik4-3-2010 9:01:34

Best inderdaad gewoon sparen als je de factuur krijgt, voor hen is er dan een nieuw jaar begonnen en krijg je ook meer uitbetaald
Ik moest ook gewoon het bewijs van ondertrouw meebrengen en papieren werden in orde gemaakt. Ik had de centjes ook al ruim voor we trouwden.



Carmen
23-10-2010
 Meld misbruik4-3-2010 9:20:33

Hoi

Ik heb een e-mail naar de CM gestuurd en als mijn burgerlijk huwelijk heeft plaatsgevonden moet ik terug contact opnemen met hen. Ik krijg dan het bedrag op mijn rekening gestort.

Groetjes
C.



Kristien & Karolien
25-6-2010
 Meld misbruik4-3-2010 20:20:59

bij ons op de CM zeiden ze zeker nog onze bijdrage te betalen (trouwen in juni), krijg je ook meer rente. En ten vroegste 2maanden voor je huwelijk kan je het aanvragen, dan heb je het nog voor je trouw!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...