Nu Online
Momenteel zijn er 136 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

schoonzus ...

  22-2-2010 13:10:24
Hallo,

Ik wou even mijn hartje luchten :
Ik had gevraagd aan alle dames van de suite om in het lang en het blauw gekleed te zijn.
Dit was blijkbaar voor niemand een probleem. Maar omdat ik toch begreep dat het voor iedereen misschien een duurdere gelegenheid zou worden, hebben mijn vriend en ik beslist om de (gehuurde) kostuums van de mannen te betalen, zo sparen ze toch wat geld uit.
Iedereen zijn suitekleed is zowat besteld en iedereen liet me weten dat het geen probleem was geweest voor blauw en lang ! Dus ikke heel gelukkig ...

Nu komt vorige week mijn schoonzus af met de vraag wie haar kindjes gaat kleden die dag... dus ik stel voor om toch een deel te financieren maar niet helemaal (dat weiger ik omdat ze nogal een dure smaak heeft : de kleren die ze uitgekozen had voor haar zoontjes kosten 400 euro per kind !); waarop zij natuurlijk (dacht ik) blij was.
Nu gaat ze vorige week gaan reclameren bij mijn/haar schoonmoeder dat we 'gierigaards' zijn ... gelukkig heeft mijn schoonmoeder haar hoofd koel gehouden en gemeld dat we toch een hele trouw moeten betalen en dat we toch een mooi bedrag geven voor haar kindjes ...

Nu komt ze gisteren bij ons thuis met de melding dat ze haar suitekleed gekocht heeft, wel een klein probleempje : 't is zwart en kort ...
ik heb mij, eerlijk gezegd, nogal serieus moeten inhouden.

Ik vind dat persoonlijk heel jammer want het leek me zo prachtig om familiefoto's te nemen in allemaal dezelfde tinten en nu zal er 1 iemand opstaan in een ander kleur en ze zal ook eigenlijk niet opvallen aangezien de kostuums zwart zullen zijn.

Ik begrijp natuurlijk wel dat ik niemand kan 'dwingen' om te kopen wat ik wil (daarom dat ik toch al een aantal toegevingen gedaan had naar haar toe financieel), maar ik vind het gewoon jammer ...

annelies
17-7-2010
Meld misbruik



Reacties: 13 | Gelezen: 2265


evy
1-3-2009
 Meld misbruik22-2-2010 14:04:18

Ik snap nit dat jullie persé willen dat de kleuren hetzelfde zijn. Zo'n saaie foto's dan!
En als je wilt dat de mannen van de suite hetzelfde kostuum dragen, dan vind ik dat niet meer dan normaal dat jullie dat zelf bekostigen.
Maar inderdaad, als ze eerst zei dat het geen probleem is, dan moet ze nadien wel niet afkomen dat ze nadien iets helemaal anders heeft gekocht. Maar...zij gaat wél opvallen op de foto, want zij is kortgerokt, de rest niet ;-)
En daar zal het ook wel om te doen zijn vrees ik...



Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik22-2-2010 14:22:32

Jammer dat je schoonzus zo moeilijk doet! Ik kan er wil inkomen dat ze misschien geen lang blauw kleed wil dragen/betalen maar dan had ze dat moeten zeggen zodat je nog naar 'n oplossing kon zoeken.
Ik had ook graag dat de suite wat in dezelfde stijl was maar mijn schoonouders doen ook zo moeilijk da'k voor de vrouwen heb gezegd alles behalve echt lang of wit.
Dat laatste (wit) lijkt mss vanzelfsprekend maar ik zie m'n schoonmoeder echt in staat om op onze trouw in 'n wit kleed af te komen, dus kdacht kzal 't maar duidelijk zeggen!:-)



Anne-Sophie

 Meld misbruik22-2-2010 14:32:34

de vraag "lang of kort" kan ik begrijpen, maar iedereen in dezelfde tinten?? Niet iedereen staat met dezelfde kleur. Maar!! Heb dan ook zoiets als ze er mee akkoord gaan dan moeten ze zich daar ook aan houden. Het is dan inderdaad jammer als er één uitvalt, maar zou het mij toch niet te nauw aan trekken, het is jullie dag. En geloof me is het niet met de schoonmoeder tis met de schoonzuster dat er altijd prolemen zijn.



Dominique
26-6-2010
 Meld misbruik22-2-2010 15:17:33

400 € per kind ?! Slik. Zijn dat pakjes met massief gouden knoopjes of zo ?
Normaal heeft schoonzuster daar niks in te zeggen want volgens de traditide betaalt de bruid (of de familie vd bruid) de kleding van de bruidskinderen toch ? Enfin, dat is bij ons toch nog altijd de gewoonte. (Die van de suite niet, dat betalen de dames zelf en de bruidegom of zn familie betalen de kostuums vd mannen id suite). Maar als de kleding die jij voor de kidneren kiest, "niet goed genoeg is", dan moet zij die kledij zelf maar bekostigen.
Als je bedenkt dat je bruidkindjes voor 60 € per kind kan kleden bij Humpiedump bvb !
Laat het niet aan je hart komen. Negeer haar gewoon. Want 't is zoals Anne-Sophie zegt : als het de ene niet is die problemen zoekt, is het de andere wel !
Niet aantrekken en genieten van je voorbereidingen !



ellen
4-7-2009
 Meld misbruik22-2-2010 17:06:39

hey,

ik wil je zeker niet aanvallen. je hebt wel gelijk als je zegt dat het jammer is dat ze eerst toezegt en nadien poot terug trekt maar ik zou het echt niet gedurfd hebben om mijn gasten van de suite hun outfit te bepalen.
Vind het zelfs al erg om suitekledij te verwachten. een gewone nette rok of broek met een leuk hemdje of topje kan toch ook leuk zijn. Wat de kledij van die kinderen betreft, het zijn jullie bruidskindjes dan ofzo?
ik zou zeker niet die 400 euro betalen, want dat mens is dan goed gek.
Nog veel succes ermee, maar ik vind dat je het jezelf beetje moeielijk gemaakt hebt met een kostuum te verwacht en lange en blauwe kledij voor de dames.
Ikzelf zou hier niet kunnen mee lachen.

groetjes ellen



Vanessa
24-10-2021
 Meld misbruik22-2-2010 18:15:40

tja, er zijn er altijd die moeilijk doen.

€ 400 per kind vind ik ook wel schandalig veel! Als ze wil dat jij de kleedjes voor de kindjes betaald, dan bepaal jij wat ze aandoen en wat dat kost. Ik heb dit ook met mijn bruidsmeisje gedaan. Ze was 2.5 en ik heb voor haar een echt suitekleedje uit de bruidswinkel gekocht en was voor alles nog geen €250 kwijt. Wat ik toch ook nog wel veel vond, maar ze had tenminste aan wat ik wou.
Probeer het je niet aan te trekken. Uw schoonzus zal inderdaad wel opvallen, maar tzal nie op een positieve manier zijn. Iedereen zal achter hare rug praten over hoe schandalig het is dat zij anders wou doen dan de rest.

Veel succes!



liesbeth
7-5-2010
 Meld misbruik22-2-2010 18:29:19

hoi,

amai wat een bedrag, ik ben vorige week gaan shoppen met mijn zus, en we hebben de 2 bruidskindjes ( haar kinderen) gekleed voor exact 136 euro in de prémaman.
de schoentjes zaten er wel niet bij.

Ik heb hier niets aan gesponserd. Mijn zus heeft iets genomen dat de kinderen kunnen afdragen achteraf. En ik ben echt niet van zin om iedereens kleren te betalen, ze dragen trouwens allemaal wat ze willen, al komen ze in jeans zal ik nog blij zijn.

marjah, das bij iederene anders denk ik .

xxxxxxxx Liesbeth



B
25-9-2010
 Meld misbruik23-2-2010 8:21:03

Heya

Ik zie niet goed in met wat er mis is om mensen te vragen iets bepaalds te dragen... Let wel, hoe 'méér eisen' (licht en blauw én lang) je stelt, hoe moeilijker het is voor hen om iets te vinden, en hoe moeilijker het voor hen ook wordt om af te dragen. Maar soit, da's jouw beslissing en als iemand er een probleem mee had, hadden ze je dat eerlijk (en volwassen) moeten zeggen en niet achter je rug iets anders gaan doen! En dat geld voor die kleedjes van de (bruids?-)kindjes... da's belachelijk - als jij betaalt, mag jij ook kiezen, vind ik persoonlijk. En inderdaad, zoals hier onder gezegd, kindjes kunnen voor 60 euro al héél mooi gekleed zijn!

Ik vind trouwens dat je al die dingen ook gerust tegen je schoonzus mag zeggen, op een beheerste manier, heel droog: 'Ik vind het een beetje jammer dat,... aangezien...'



ines
18-9-2010
 Meld misbruik23-2-2010 10:07:41

hallo,

Ik begrijp ook wel dat je ze graag indezelfde stijl of kleurpatroon wil zien. Maar allemaal hetzelfde 'kopen' vindt ik erover. Moest het huren worden dan vindt ik het beter.

Het is inderdaad niet mooi van haar om dit zo te doen. Maar je had het mss beter aangepakt.

veel succes nog



sophie
14-8-2010
 Meld misbruik24-2-2010 8:58:51

ze mag al blij zijn dat je de helft van de kledij van de bruidskindjes wil betalen.
het feit dat ze tegendraads doet, zie ik als een vorm van jaloezie.
als het bruidskoppel vraagt om in een bepaalde stijl/kleur te komen, doe dat dan, dat kost weinig moeite!



kristel
20-10-2010
 Meld misbruik4-4-2010 15:04:54

400 euro is erover
je kan in de c en a mooie setjes krijen tussen de 29 en de 45 voor kindjes ligt eraan hoe root ze zijn, ( in heb het over communikanten setjes , men bruidskindjes hun setjes komen ook vandaar uit de collectie van dees jaar)

nu onze suite hoeft niet echt suite kledin te zijn, maar wil wel dat ze defti gekleed gaan en geen trui of zo ( zoals ik van 1 iemand durft te verwachten)

nu wat jouw betreft voor je schoonzujs, ze wil moeilijk doen, awel ze wil zwart zou ik zegen zwart is goed maar moet in lang dan. en een kort model.
een akkoord is een akkoord, als ze eerst akkoord was voor lang blauw dan moet ze dan ook doen in mijn ogen maar goed.

succes hoop dat je eruit geraakt




izzie
23-7-2011
 Meld misbruik26-6-2010 1:18:13

Schrale troost als het een troost mag wezen, ik trouwde 6 jaar geleden.
Mijn ex-schoonmoeder en ex-schoonzus hebben mij altijd gezien als de vrouw die hun zoon en broer van bij hen thuis heeft weg gestolen. Terwijl die in feite zijn leeftijd had (toen 25 jaar) en oud genoeg was om op zijn benen te staan en zijn eigen weg wou gaan (na 5 jaar verkering dan met mij). Ze deden vanalles om ons uit elkaar te krijgen voor ons huwelijk maar ik heb tot dan altijd hard op mijn tanden kunnen bijten en om de goede vrede te bewaren mij steeds rustig proberen te houden. Wat ze mij allemaal voor mijn huwelijk aandeden was heel erg en grof, voor veel mensen niet te vatten. Maar wat ze mij op mijn huwelijksdag aangedaan hadden was verschrikkelijk en wreed. Mijn schoonzus kwam toe bij mij thuis zelf in een trouwkleed!!! (wel een aartslelijke die ze op internet had gekocht voor weinig geld) maar toch het feit alleen al en wetende dat het was om mijn dag te verpesten... Dat was een enorme schok op die dag. Mijn fotografe zei dat ze dat van haar leven nog nooit had meegemaakt. Of dit nog niet genoeg was zei mijn schoonmoeder net voor mijn toenmalige man onze huwelijksakte ging tekenen jongen zou je dat wel doen. En dat terwijl ik naast hem stond. Ik heb er niet op gereageerd. Bij de familiefotoschoot trok zijn moeder met opzet constant smoelen zodat ze zouden mislukken. ook de fotografe had dit van haar leven nog nooit mee gemaakt... Het moest de gelukkigste dag van mijn leven zijn maar was echt voor een groot stuk verpest door bovenvermelde zaken. Daarnaast waren er nog tal van kleinere zaken ook die gezegd geweest zijn op die dag door schoonma en schoonzus om mij te kwetsen. Ik dacht ik zal de slimste zijn en er niet op reageren om de goede vrede te bewaren en ze zullen het wel eerst beu worden. De trouw was voorbij en ons getrouwd leven ging verder. Hélaas de pesterijen ook. Nog meer was ik niet welkom en kreeg ik altijd tepas of onpas een donder op mijn kop van mijn schoonmoeder. Ook mijn schoonzus bleef het bloed van onder mijn nagels halen.
Het erge was dat mijn man er niet op reageerde. Enerzijds begrijp ik wel dat het nog steeds zijn ma en zijn zus is en wilde ik ook niet dat hij voor mij met hen ruzie zou zoeken. Maar dat kwetste mij enorm. Al zo lang met iemand samen zijn, met elkaar trouwen en toch kwam hij niet op voor mij tegen hen en verdedigde hij mij niet. Vaak was ik gekwetst en zat ik thuis te huilen. Hij was dan ook vreselijk boos in zichzelf op hen en zei dan dat hij het niet begreep waarom ze zo tegen mij deden dat ik hen toch nooit iets in de weg had gelegd en ik zo goed was voor hem. Maar meer dan dat deed hij niet. Na nog 2 jaar pesterijen kon ik er niet meer tegen en heb ik mijn ex-man gezegd dat hij nog zoveel naar zijn familie mocht gaan als hij wou maar dat ik er voor een eindje niet meer langs wou gaan. Ik kon het niet meer. Je stapte er happy binnen en na 5 minuten werd je plots afgeblaft zonder reden. En dan terug naar huis om je terug 2 dagen slecht te voelen...
Zo zag ik dat niet meer zitten en daarom meed ik ze een eindje. Mijn ex bleef nog naar huis gaan, ik verbood hem dat ook niet en wilde dat ook niet. Het is en bleef zijn moeder en ze zus. Maar nog bleven ze mij het bloed van onder de nagels halen. Ze kwamen naar mij thuis op bezoek, vaak express wanneer ze wisten dat mijn ex was gaan werken en dan hadden ze ook weer op vanalles commentaar of zeiden grovve kwetsende dingen. Zo zaten ze dan ook op plaatsen in ons huis waar ze niets verloren hadden enzovoort... Je kan het al raden ik ben eronder bezweken. Het is zo erg gekomen dat dit alles zo'n inmpact op onze relatie heeft beginnen krijgen.
Mijn ex wilde na paar jaar huwelijk aan kinderen beginnen. Ik kon het niet. Ik zag een leven met zijn moeder die me altijd tergerde als oma van mijn kinderen niet zitten. Ik zou het niet aan gekund hebben als ze baas zou gemaakt hebben over onze kinderen ook of als ze op dat gebied mij ook ging proberen te kwetsen of commentaar hebben. En dat mijn man daarop dan weer niet zou reageren... Hoe langer we samen waren en hoe meer het feit dat mijn ex niet voor me op kwam kwetstte mij steeds dieper. Ik ging voor hem door het vuur gaan. Elke persoon is anders en je kan niemand veranderen of dwingen te veranderen. Het is tussen ons scheef gelopen... de aanloop en grootste oorzaak van onze breuk liggen in de pesterijen die al van voor ons huwelijk begonnen door zijn ma en zus. Het heeft me veel moeite gekost om over dit alles te raken, maar het is me gelukt. Nu voel ik me weer goed in mijn vel en heb ik sedert anderhalf jaar een nieuwe vriend waar het super goed mee klikt. En waar ik over alles super goed mee kan praten. Met zijn moeder klikt het ook heel goed. Ook mijn ex heeft een nieuwe vriendin. Via oude vrienden hoorde ik dat het spelletje daar opnieuw begonnen is. Ik hoop voor hem dat hij uit zijn fout geleerd zal hebben en dat zijn nieuwe vriendin meer haar op haar tanden dan ik indertijd zal hebben... Het was in het begin moeilijk na onze breuk omdat het een heel stuk van je leven is die je plots kwijt bent en toch was het ook een opluchting dat ik zo niet meer verder moest leven. Want in zo'n leven wilde ik echt niet meer de rest van mijn leven verder leven. Wanneer ik terug denk aan wat ze mij allemaal aandeden dan ben ik nog steeds verontwaardigd en begrijp ik niet hoe mensen zo in elkaar kunnen zitten...
Het is een afgesloten hoofdstuk en ik probeer er niet meer aan te denken.
Ik ben gelukkig mijn huidige vriend tegen gekomen waarmee het echt zalig klikt en die heel lief voor mij is en waarmee ik alles kan delen. Achteraf bekeken was mijn vorige relatie bijlange niet zo puur als het zou moeten of kan zijn. Ik wil maar zeggen laat je zeker nooit doen en kom op voor jezelf, want zwijgen is niet altijd de beste oplossing hoor...



M.
18-6-2011
 Meld misbruik29-9-2010 0:16:52

wauw izzie,
ik heb net vol ongeloof je verhaal gelezen...
dit is gewoon ziek!!!

Blij dat je opnieuw je geluk hebt gevonden!
nog veel plezier met de voorbereidingen hé



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...