Nu Online
Momenteel zijn er 157 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vinger ring

  22-2-2010 12:54:50
Ik weet dat er wat discussie is over een ring rechts of links dragen, maar ik vraag mij af of het gedaan wordt om de ring aan de middelvinger te dragen ipv aan de ringvinger (is een iets breder model en ik heb dunne vingers)

ellen
18-5-2010
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 1201


kitty
11-9-2010
 Meld misbruik22-2-2010 14:11:23

Ik vind dat je gewoon moet doen waar je zin in hebt. Je ring moet zo lekker zitten als je huwelijk!! Maar het is natuurlijk wel een grappig zicht dat je aan je echtgenoot je middenvinger geeft :)

De eerste 2 ringen die ik van mijn vriend kreeg zitten in het midden dus nu had ik nog plaats voor de verlovingsrig links en de trouwring rechts!

Nog afwachten of ik dit kan verdragen want in het midden vind ik het aangenaamst.

x Kitty



B
25-9-2010
 Meld misbruik23-2-2010 8:22:56

Hey Ellen

'Traditioneel-'gezien, wordt je trouwring links gedragen, aan de hand 'het dichtst bij je hart'. En ook uit practische overwegingen; de meeste mensen gebruiken dagdagelijks hun linkerhand minder, dus je ring zal ook minder knellen en zelfs minder bekrast raken. MAAR je moet echt doen waar je je goed bij voelt, het belangrijkste is - zoals kitty zei - dat je ring goed zit!



Servilia
9-9-2011
 Meld misbruik30-12-2010 14:24:37

@B: 'Traditioneel-'gezien dragen protestanten de ring rechts, katholieken de ring links.
Wat de middelvinger betreft: dat is niet traditioneel, maar als jij het aangenamer vindt doe je het toch! Je beledigt er niemand mee


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...