Nu Online
Momenteel zijn er 59 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wat eerst doen?

  17-2-2010 21:59:48
hallo,
we hebben pas besloten om te trouwen, volgend jaar in de zomer. nu vroeg ik me af, wanneer moet je datum vastleggen in het gemeentehuis en kerk? Kan dat nu al of is dat nog te vroeg? Wanneer zaal boeken?
grz sofie

Sofie
10-8-2011
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 1431


christ

 Meld misbruik17-2-2010 22:02:48

zeker niet lang wachten om je zaal te boeken!

fotograaf, dj... de zomermaanden zijn drukke trouwmaanden! De zaterdagen in juli en augustus zijn dan ook snelst volzet.



Sofie
28-8-2010
 Meld misbruik17-2-2010 22:03:58

hey naamgenoot,

proficiat met de verloving. Ik heb als eerste de feestzaal vastgelegd, zeker in de zomer moet je daar op tijd mee zijn. De onze lag een jaar op voorhand vast en bijna alle zalen waren vol.

Waar trouw je? En welke datum heb je? Wij trouwen op 28.08.2010.

Grtz,

Sofie



elke
10-7-2010
 Meld misbruik17-2-2010 22:04:05

Proficiat!!

Wij hebben eerst een feestzaal gekozen. Naargelang die vrij was, hebben we de datum vastgelegd en vlak daarna gemeentenhuis en kerk vastgelegd.

succes!



Caroline
4-9-2010
 Meld misbruik17-2-2010 22:19:09

Proficiat!
Zorg er zeker voor dat je eens feestzaal hebt! Wij hebben een datum geprikt en zijn direct beginnen zoeken, ookal was het nog 16 maanden. Er waren er zelfs al die bezet waren.
De fotograaf hebben we ook direct gekozen.
Eigenlijk hebben we veel op voorhand al gedaan, kwestie van bij onze eerste keuze te kunnen blijven en geen alternatieven te moeten zoeken.
De kerk hebben we nu nog maar een maand vastgelegd en binnen 2 weken kunnen wij pas naar het gemeentehuis. Daar mag de aangifte maximum 6 maanden voor de huwelijksdatum aangegeven worden, anders is de aangifte niet meer geldig.



Hilde
23-7-2010
 Meld misbruik18-2-2010 9:24:14

Wij hebben ook eerst een zaal gezocht en gereserveerd. Dan zijn we bij de priester gegaan en de dag en het uur gereserveerd. 6 maanden ervoor naar gemeentehuis gegaan.
Fotograaf lag ook al van in't begin vast(9maand ervoor). Als je iets van vervoer wil(wij doen dit niet) leg je dat denk ik best ook al vast.
Stel dat je een zaal zonder catering neemt, zoek je best ook al een traiteur of wat je wenst die de dag kan vrijhouden.



Tine
28-8-2010
 Meld misbruik18-2-2010 9:39:23

Hey,

Wij hebben ook eerst de feestzaal geregeld, en zelfs aan de hand daarvan een beetje onze datum vastgelegd.
Dan hebben we de datum al laten inschrijven op het gemeentehuis en in de kerk. Ondertrouw kan idd pas 6 maanden op voorhand, maar ze wilden het al wel vroeger opschrijven.
Met de DJ, fotograaf en vervoer best ook niet te lang wachten. Dit ligt bij ons toch al vast, meer dan een half jaar voor ons huwelijk.

Veel plezier met de voorbereidingen!
Groetjes,
Tine
28/08/2010



Gwen
14-5-2010
 Meld misbruik18-2-2010 9:58:38

Proficiat,

Wij hebben eerst de zaal vastgelegd en dan inderdaad stilletjes aan begonnen met fotograaf,dj, etc.

Je kan er niet vroeg genoeg bij zijn, wij trouwen 14/05/2010 en hadden in december 2008 al niet veel keus meer ook omdat er dan veel communiefeesten zijn ...

Veel succes met de voorbereidingen want het gaat echt snel voorbij.

Nog 85 dagen te gaan!



Bieke
2-9-2011
 Meld misbruik18-2-2010 11:21:48

we hebben de eerste week van januari beslist te trouwen in september 2011. We hebben tien zalen bezocht, en de meeste hadden al niet alle weekends meer vrij in september.
Uiteindelijk hebben we een vrijdag moeten nemen in plaats van een zaterdag omdat de zaal die we wilden maar 1 vrijdag meerr vrijhad en geen enkele zaterdag.
De fotograaf is ook geregeld en eerstdaags gaan we een afspraak maken met de priester. Ook omdat we niet in onze eigen parochie zullen trouwen. We zijn er nog niet helemaal uit of we het stadhuis op dezelfde dag zullen doen, maar we gaan daar ook even informeren of we het vroeger dan 6 maand kunnen reserveren.
Een dj zoeken lijkt me ook aangewezen als je je keuze van zaal hebt vastgelegd. Sommige zalen hebben geen probleem met een eigen dj, anderen rekenen je daar extra voor aan, neem in elk geval de tijd om ruim op voorhand af te spreken met de dj om zeker te zijn dat hij muziek speelt volgens jouw wensen en aangepast aan het publiek dat je verwacht.
En inderdaad ook je vervoer of ceremoniemeester (soms kan dit in combinatie) regel je best ruim op voorhand, zo kom je zeker niet voor verassingen te staan.
Op deze site vind je in elk geval al een planning waar je zo een beetje kunt volgen wat wanneer zo een beetje moet geregeld zijn. Ook vind je die planning bij de meeste bruidsmagazines. Zo zie je ook meteen of er zaken zijn waar je zelf nog niet aan gedacht hebt.

Succes en proficiat met jullie verloving!



nathalie
13-5-2011
 Meld misbruik18-2-2010 11:52:31

hallo,wij trouwen op 14 mei 2011,en hebben vorige maand de zaal vastgelegd en deze maand de dj en fotograaf,wij trouwen met rent a priest dus deze hebben we ook al vastgelegd,ja ik ben daar ook redelijk van verschoten dat je dit eigenlijk heel vroeg moet boeken want ook hier waren al een paar zalen volzet,voor het stadhuis mogen we terugbellen 6 maand op voorhand is meer dan tijd genoeg zeiden ze me aan de telefoon alsook de ringen en het kleed raden ze me aan een 7 tal maand op voorhand te gaan kijken,een dikke proficiat met jullie komende huwelijk en veel succes



Daisy
11-6-2011
 Meld misbruik18-2-2010 13:22:33

hey, wij trouwen pas 11 juni 2011 en bijna alles ligt al vast. Wij hebben eind december de zaal reeds vastgelegd en onmiddellijk daarbij de dj. Je kan niet vroeg genoeg beginnen :) Let wel op, je moet bij alles dat je reserveert een voorschot betalen. Ook onze fotograaf ligt reeds vast. 1 groot voordeel wanneer je goed op voorhand begint, heb je bij alles wat je wil de eerste keuze! Veel succes. grtjs Daisy



Ellen
14-8-2010
 Meld misbruik18-2-2010 19:26:39

Beste Sofie,

Inderdaad zoals veel meisjes hier zeggen, je kan er niet vroeg genoeg aan beginnen. Wij trouwen in augustus en ik ben er al mee bezig van Januari 2009! Gewoon zalen zoeken die u aantal personen aankan, die allemaal gaan bekijken, prijs uitrekenen en vergelijken.

De wettelijke trouw kan maar max 6maanden van vooraf vast liggen. Hier in west vlaanderen toch.

Zoals Daisy hieronder schrijft, hoe vroeger je begint, hoe gemakkelijker je de eerste keuze hebt.

Zowel fotograaf als zaal en anderen kan je een paar weken een optie nemen. Normaal bellen ze u dan of u al dan niet beslist om met hen een contract aan te gaan. Onze zaal ligt al vast van juni 2009. Dus meer dan een jaar voordien.

Succes ermee en als je nog vragen hebt, stuur hier gerust een berichtje. Ik heb dit forum ook al veel gebruikt met vragen en er zijn veel dames die u met hart en ziel steunen en antwoord of tips geven!

Succes er mee!
Groetjes,
Ellen



Sofie
16-7-2010
 Meld misbruik18-2-2010 20:05:36

Hey

Wij trouwen op 16 juli 2010 en onze zaal lag al vast een jaar op voorhand. ook vervoer ligt al sinds september 2009 vast. Voor de huwelijkbeurzen want dan hadden we eerste keus. Ook gemeentehuis is al besproken. Je bent zeker niet te vroeg. Ik ben blij dat ik alles zo vlug geregeld heb. Is minder stress hoor.

groetjes
Sofie



jessie
24-7-2010
 Meld misbruik21-2-2010 16:07:59

hey
ga eerst maar eens langs op het gemeentehuis en hoor welke dagen zij koppels trouwen want hier bij ons trouwen ze enkel op 3 zaterdagen per maand! moeilijke gemeente! de kerk die passen hun normaal wel aan maar wij konden niet anders dan 2 datums te nemen!
en vanaf dan kan je alles al stilletjes beginnen vast leggen!
grtjs jessie



nathalie
2-7-2011
 Meld misbruik7-4-2010 20:17:45

Proficiat!

Wij zijn verloofd sinds 1feb. ondertussen ligt bij ons de zaal/locatie vast! wij plannen onze trouw op 2juli 2011 en blijkbaar is dit een populaire dag!

Zoals zovelen moet je er inderdaad snel bijzijn! van de 8tal zalen die wij hebben bezocht waren er al 3 bezet op onze dag.

volgende stap zijn DJ en fotograaf vastleggen!

groetjes en geniet van de voorbereidingen ik vind het alvast SUPER!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...