Nu Online
Momenteel zijn er 140 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

teksten uitnodigingen

  10-2-2010 12:33:12
Ik weet niet goed welke tekst ik op onze uitnodigingen moet plaatsen.
We hebben een algemene uitnodiging voor de misviering en dan voegen we daar een apart kaartje bij voor de genodigden van de receptie en de genodigden van het avondfeest. Maar hoe omschrijf je dat op die aparte kaartjes? En hoe stel je je tekste van de algemene uitnodiging op?
Ideetjes allemaal welkom :-)

Wij trouwen op 18-09-2010
Groetjes
Erika

Erika
18-9-2010
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 2426


Nathalie
7-8-2010
 Meld misbruik10-2-2010 12:52:46

Hoi,
Op onze kaartjes voor de receptie of avondfeest zetten wij het volgende:
Om deze dag te vieren lijkt het ons fijn als u, Jan en Ann, om 19 uur op de desgewenste locatie kan zijn. Wij hopen op de dag van onze dromen u door voor het avondfeest te verwelkomen.

Nathalie
07/08/10



Nathalie
7-8-2010
 Meld misbruik10-2-2010 12:56:09

Hoi, ik nog eens
Op onze algemene uitnodiging schrijf ik het volgende:
Zo gelukkig zijn we nog nooit geweest, jullie zijn uitgenodigd op ons huwelijksfeest!
Nathalie en Diederik
stappen op zaterdag 7 augustus 2010 in de huwelijkswagen en worden dan naar de OLV-Kerk van Nieuwkerke gereden, waar zij om 13 uur in het huwelijk zullen treden.

Dan namen van de ouders

Wat wij al heel lang weten, willen we nu echt nooit meer vergeten. We blijven voor altijd bij elkaar en dat bezegelen met ringen lijkt ons een mooi gebaar!

dan adres, feestadres, cadeautip

Succes,
Nathalie
07/08/10



Leen
26-6-2010
 Meld misbruik13-2-2010 13:46:55

Hallo Erika,

tja, hangt van jullie stijl af, he ?
Een vaak voorkomende is deze :

Wij zullen elkaar trouw beloven op zaterdag (datum) 2010 en nodigen U van harte uit op de plechtigheid die doorgaat in de Sint-...kerk van (gemeente) te ...h.

Als je hierop géén receptie vermeldt, kan je ook niet echt een kadotip vermelden, dat lijkt nogal logisch (er is immers geen receptie voor diegenen die enkel een aankondiging krijgen maar wel naar de kerk komen).
Wel jullie adres en dat van ouders evtl + tel.nrs vermelden, voor geschreven wensen of bloemen.

Voor de receptie zou je kunnen schrijven :

Nadat we "ja" hebben gezegd
en zijn verbonden in de echt
nodigen wij U, na de ceremonie,
graag uit op onze receptie !

en tenslotte voor het avondfeest :

Laat Uw feestschoenen vast zolen
Stem trompetten en violen
want wij verwachten U, U raadt het al
op ons avondfeest en bal !

Op de kaartjes voor receptie en avondfeest wel een kadotip vermelden. Bv. :

"Al zijn we dan een prinsenpaar
Ons kasteel is nog niet klaar !"
Hieronder een icoontje van een envelop of rek.nummer.

Ziezo, ik hoop dat je nu weer verder kan :)



Erika
18-9-2010
 Meld misbruik14-2-2010 10:12:35

Hey Leen,

Hiermee heb ik alweer een hele resem tips en ideetjes, maar ik vroeg me af of we dat tekstje ivm de receptie wel konden gebruiken omdat onze dagplanning er als volgt uitziet:

10u45: wet
11u30: kerk
13u: broodmaaltijd met de dichte familie en getuigen
15u: fotoshoot bruidspaar
17u: receptie
19u: avondfeest

bij ons is het dus ergens een nadeel dat de receptie niet echt aansluit op de misviering...
Misschien moeten we die uitnodigingen dan toch een beetje anders aanpakken?



Leen
26-6-2010
 Meld misbruik14-2-2010 15:58:02

Erika,

misschien kan je het zo formuleren :

Nadat we "ja" hebben gezegd
en zijn verbonden in de echt,
ontvangen wij U graag, met of zonder koketterie,
vanaf 17 h op onze huwelijksreceptie !

Of :

...
ontvangen wij U graag met enige ceremonie
vanaf 17 h op onze huwelijksreceptie !

Het hoeft misschien niet allemaal in rijm maar gewone tekst maakt de mogelijkheden wel beperkter. Een rijmpje blijft toch een tekst met een knipoog, vind ik.

Groetjes en veel sukses nog,
Leen


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...