Nu Online
Momenteel zijn er 196 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Stel je voor dat er geen volk komt naar de kerk!!

  9-2-2010 12:48:21
Hallo,

tot nu toe ging ik er altijd van uit dat er veel volk naar onze kerkelijke viering zou komen, tot mijn schoonma mij laatst vroeg of de kerk niet veel te groot zal zijn voor "dat beetje volk" dat er maar zal zijn.
Ik was hier eigelijk wat van geschrokken. Reden te meer dat we onze dagplanning speciaal zo hebben geschikt dat de receptie wordt gehouden aansluitend op de viering.
Viering is om 14u30 en receptie zal tussen 15u30 à 16u van start gaan.
Nu begin ik wat te vrezen dat onze genodigden dit niet zullen doorhebben en gewoon op de receptie zullen opdagen zonder naar de viering te komen...
Vind het wat zonde dat we al ons werk in onze mis steken om er iets persoonlijks van te maken om op onze dag vast te stellen dat bijna niemand het de moeite vindt om naar onze viering te komen. Oké we trouwen voor onszelf en niet voor de ogen van een ander, maar toch is het leuk om dit te vieren met je vrienden en kennissen die ook naar de receptie en het feest worden gevraagd...

Zijn er nog mensen met deze zelfde bezorgdheid dat er geen volk naar de kerk zal komen en hoe denken jullie dit op te lossen of eventueel op jullie uitnodigingen te zetten dat je toch graag zou hebben dat mensen ook naar de kerk komen?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes,
Wendy

Wendy
28-8-2010
Meld misbruik



Reacties: 21 | Gelezen: 1652


Wendy
12-6-2010
 Meld misbruik9-2-2010 12:55:01

Hey Wendy ;-)

Bij ons in de gemeente is het toch altijd maar bij huwelijken (en ook begrafenissen/communies) dat onze kerk nog eens afgeladen vol zit..

Ik denk dat de meesten die kunnen komen, ook wel zullen komen.

Wij trouwen enkel voor de wet, en ik vraag me toch ook af of er een beetje mensen zullen aan het gemeentehuis staan of niet ;-)

Anders kan je dit misschien nog op de uitnodigingen vermelden? Dat ze ook uitgenodigd zijn voor de viering zelf? Ik heb dat denk ik nog gezien hoor.

Groetje,
Wendy



Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik9-2-2010 13:00:44

Helemaal niet eigenlijk. Héél mijn familie zal er zijn en meerderheid van vrienden ook. Zelf zou'k daar ook altijd naartoe gaan, want enkel op receptie komen vind ik wa grof, alleen "profiteren" eigenlijk. Mensen hechten nog wel belang aan wie naar kerk komt, proberen dat achteraf op foto's ook wel te zien wie er wel/niet was.
Zou der totaal ni wakker van liggen, als er geen hond zit, zegt dat ofwel veel over jullie vrienden (echte komen toch wel zeker?) of over jullie populariteit. ;)

Bij ons zal er weinig volk aan burgerlijke staan, maar da willen we zelf zo, want is voor mij puur omdat 't moet, 'n gewone formaliteit.



sofie
24-10-2009
 Meld misbruik9-2-2010 13:06:53

wel, ik kan alleen maar het tegendeel beamen, wij hadden ook redelijk veel volk verwacht, nu, omdat mijn man en ik chauffeur zijn, had ik een heel deel collega's uitgenodigd aan de kerk met hun truck, en die hadden ook allemaal een plaats in de kerk, nu was mijn teleurstelling zeer groot toen er maar één collega was, waarom is ons een raadsel, maar bijgevolg was er heel weinig volk in de kerk en dat was toch een redelijke klap hoor. het was een prachtige dag, maar niet zoals wij verwacht hadden...



joke
1-8-2009
 Meld misbruik9-2-2010 13:18:19

hey!

Wij hadden de viering vermeld op de uitnodiging en de personen die we verwacht hadden, waren er ook :
- fam (grootouders, nonkels, tantes, nichten en neven)
- goede vrienden en vrienden/kenissen die vlakbij wonen
- enkele vrienden van onze ouders
- een paar collega's van mij en mijn vriend
- een paar nieuwsgierigen

Op voorhand hadden de meeste wel laten weten of ze wel of niet zouden komen.

Ik weet niet of jullie in de fam/vriendenkring/bij collega's zelf al naar trouwmissen zijn geweest, dan is het gemakkelijker om te voorspellen wie er zal bijzijn tijdens jullie huwelijksviering in de kerk.

groetjes!



Sylvie
11-9-2010
 Meld misbruik9-2-2010 13:21:46

Ik ben daar dus ook bang voor. Ik hoor wel van verschillende mensen dat ze willen zien hoe ik binnenkom in de kerk aan de arm van mijn vader en de meeste van mijn familie komen van de kust (we trouwen in Brabant) dus die maken er dan een daguitstap van maar ik weet dat ik heel teleurgesteld zal zijn als er weinig volk zou zijn.
Wij zitten al aan 300 personen voor de receptie direct na de mis. Nu, ik schat dat daar zo'n 220 man positief op zullen reageren maar dat wil niet zeggen dat zij allemaal naar de mis gaan komen. ik weet dus ook niet goed hoeveel misboekjes ik moet voorzien want 220 boekjes als er dan maar 50 man zit...
Ik ben wel van plan om op mijn uitnodiging in het groot de kerk aan te kondigen en aparte kaartjes waarop staat waarvoor ze uitgenodigd zijn voor de rest van het feest (receptie, avondmaal, dansfeest). Hopelijk helpt dat een beetje.

Sylvie



sarah
14-8-2010
 Meld misbruik9-2-2010 14:35:12

wij vreesden hier ook wat voor, we hebben beslist om op de uitnodiging te zetten


we nodigen u graag uit om 16u voor onze viering een aansluitend om met ons mee te feesten in de feestzaal.

(iets in die stijl :) exacte woorden zijn nog niet gekozen)



Wendy
7-8-2010
 Meld misbruik9-2-2010 17:33:50

Wij trouwen enkel voor de wet en ondanks dat er niet zoveel volk binnen kan, hoop ik toch dat er wat mensen aan het gemeentehuis zullen staan. Er zijn wel al veel patiënten van mijn mama die willen komen kijken hoe ik eruit zie, maar die ken ik niet...
Ik hoop gewoon dat mijn tantes, nonkels en andere (misschien verdere) familieleden toch de moeite nemen om ook naar het gemeentehuis te komen. Voor ons is dàt het moment en dat wil je dan toch graag vieren met zoveel mogelijk mensen om je heen, niet?
Ik denk wel dat we dit op een of andere manier gaan proberen duidelijk te maken via de uitnodigingen.



ellen
4-7-2009
 Meld misbruik9-2-2010 18:03:39

hey,

wij hadden een vrijzinnige viering in openlucht. eerst was de receptie voor collega's en personen die niet op avondfeest waren uitgenodigd. Nadien de ceremonie en aansluitend de bbq. Wij hebben zowel voor receptie als voor avondgasten uitdrukkelijk vermeld dat ze uitgenodigd waren voor de viering.

Er waren maar een 6tal die niet op de viering aanwezig waren maar nadien wel naar het avondfeest kwamen.

groetjes ellen



Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik9-2-2010 19:14:42

Bij ons is't ook tegengevallen hoor. Er hadden zelfs verschillende mensen gezegd dat ze kwamen (met de kindjes) die we niet gezien hebben hoor. Ik speciaal nen hoop snoepzakjes gemaakt. Na 192 dagen getrouwd te zijn liggen hier nog snoepzakjes!? Bij ons ook heel weinig familie. De echt dichte wel maar voor de rest bitter weinig hoor. Ook van de collega's, 1 van mij en 2 van mijn man. Nochtans hadden er nen hoop gezegd dat ze zouden komen kijken.
Niks aan te doen. Het was schoon weer. De mensen zitten dan liever op een terrasje dan in een koude kerk.


groetjes, Carolina



Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik9-2-2010 19:24:11

Heb hier ook wel schrik voor. Vooral omdat we na de kerk een gat van 2uur hebben, daarna diner enkel voor naaste familie, en pas vanaf 21u feest voor de vrienden ed.
Bovendien hebben zowel vriend als ik bijna geen collega's + vrienden v mijn vriend wonen allemaal op minstens halfuur rijden, en deel hebben kleine kindjes. Ik vrees er dus wat voor of die om 13u naar mis gaan komen, dan naar huis en 's avonds trg...
Mijn beste vriendinnen worden alvast moreel "verplicht" om te komen:p



evy
1-3-2009
 Meld misbruik9-2-2010 21:26:16

Ook wij hadden er schrik voor, en ja, 't was van dat. Denk niet dat er 40 man in de kerk was. Nochtans hadden velen beloofd om naar de viering te komen, maar door het mooie weer hadden er toch velen andere plannen gemaakt. Daar zaten wij, in een lege kerk en een hele stapel misboekjes te veel :(
Nochtans was dit geen domper op de vreugde hoor!



Tine
28-8-2010
 Meld misbruik9-2-2010 21:50:41

Hey Wendy,

Ik wilde direct antwoorden: "daar hoef je geen schrik voor te hebben". Ik vind de mis juist het allerbelangrijkste deel van zo'n huwelijksdag en ga er eigenlijk ook vanuit dat er veel volk in mijn mis zal zijn.
Toen ik echter de reacties hieronder las, schrok ik wel een beetje... Ik kan alleen maar hopen dat er veel volk gaat zijn bij mij, want ik vind dat wel belangrijk!



frida
6-2-2010
 Meld misbruik10-2-2010 9:34:35

dag,

Ook wij hadden na de mis onze receptie en wat bleek??? Iedereen is eerst naar de mis gekomen en dan naar de receptie.( wij hadden zelfs misboekjes te kort, had er 80 gemaakt)
Dus niet wanhopen............

Frida ( 4 dagen gehuwd)



Franciska
28-7-2007
 Meld misbruik10-2-2010 12:15:02

Bij ons zat de kerk afgeladen vol: familie (ook die uit Limburg, we trouwden in Brabant), vrienden, buren, collega's.
We hadden 300 misboekjes gemaakt en die waren allemaal op. Ik mag blij zijn dat ik er zelf nog eentje heb.
Bij ons is het echt nog de gewoonte dat je naar de trouwmis gaat. Ik doe dat zelf ook als ik kan gaan gaan.



Wendy
28-8-2010
 Meld misbruik10-2-2010 12:18:30

Bedankt voor jullie reacties!
Blijkbaar ben ik niet de enige die met deze bezorgdheid rondloopt en is mijn vrees zeker niet ongegrond.

@Frida: Proficiat met jullie huwelijk!
Om welk uur was jullie trouwmis en van wanneer tot wanneer was jullie receptie?
Ik vrees nl een beetje dat veel mensen 14u30 wat vroeg gaan vinden en daarom liever pas vanaf 16u naar de receptie zullen komen. Waren er bij jullie veel mensen van het avondfeest in de kerk? Of was iedereen die naar de receptie uitgenodigd was ook op het avondfeest?

Lieve groetjes



kristien
25-6-2010
 Meld misbruik10-2-2010 13:20:50

hey,

ik probeer me ook al voor te bereiden op een redelijk lege kerk, aangezien wij op een vrijdag trouwen.
Onze mis is om 14u, onze receptie begint om 16u. Ik ga er wel vanuit dat de mensen die naar de receptie komen (met uitzondering van mijn collega's misschien (werk in een ziekenhuis)) ook naar de mis zullen komen.
Dat is bij ons nog steeds de gewoonte, en vind ik ook maar beleefd. Ik zou het ontzettend boertig vinden als veel mensen niet naar de mis komen maar wel naar het feest. Van mensen die pas om 22u zijn uitgenodigd snap ik het dan weer wel...



sandra
19-12-2010
 Meld misbruik10-2-2010 13:25:08

Hallo ,

Je weet nooit op voorhand wie naar de kerk zal komen.
Mensen zeggen wel vaker dat ze er aanwezig zullen zijn maar desondanks toch niet afkomen.
Bij ons was het ook zo ... De kerk zat niet afgeladen vol .
Ik denk dat er maar 45 mensen waren. Ik persoonlijk zou bij een uitnodiging zeker aanwezig zijn maar vele mensen gaan gewoonweg niet graag naar de kerk .
Ik vind dan ook dat je de mensen daar ook "vrij" in moet laten , je kan ze zeker niet gaan verplichten.

grts



Wendy
28-8-2010
 Meld misbruik10-2-2010 16:17:12

Dankjewel voor jullie eerlijke antwoorden.

En wees gerust Sandra, ik ben niet van plan om mijn genodigden uit hun huizen te gaan halen en hen richting kerk te schoppen. Ze zullen zich maw wel "vrij" genoeg voelen in hun keuze of ze willen komen of niet. Net zo "vrij" als ik me voel om hen uit te nodigen om bij onze viering aanwezig te zijn.

Groetjes



Lieve
26-6-2010
 Meld misbruik10-2-2010 21:40:10

Bij ons is de receptie aansluitend aan de kerkdienst, en naast de deur van de kerk, en iedereen die op het avondfeest is uitgenodigd is ook uitgenodigd op de receptie... Daarbij komt dat onze familie en vrienden wel weten hoe belangrijk de kerkdienst voor ons is, dus ik denk dat uit respect voor ons, ze daar wel naartoe zullen komen. Zou het nogal straf vinden dat mensen alleen naar het avondfeest komen, en de kerk overslaan...



Ann

 Meld misbruik12-2-2010 14:09:19




veronique
13-9-2008
 Meld misbruik13-2-2010 15:43:35

Wij hadden een viering met het UVV in de feestzaal zelf, net voor de receptie. Iedereen die voor de receptie en het avondfeest uitgenodigd was, was ook in de viering. Wij hadden speciaal hiervoor maar één receptie (die dus ook apero voor avondgasten was), redelijk laat in de namiddag, zodat het mooi aansloot. En het was op een redelijk afgelegen lokatie, maar geen verplaatsingen tussendoor. Is jullie receptie naast de kerk? Indien niet is volgens mij de kans groot dat ze rechtstreeks naar de zaal gaan.
Persoonlijk ga ik nooit (meer) naar trouwvieringen in de kerk. Niet alleen omdat die altijd zo vroeg in de namiddag zijn, maar ook omdat ik niet graag in een kerk ben. Bij trouws van vrienden wachten de meeste van ons altijd buiten, om rijst te gooien!
Hebben jullie vrienden/collega's die iets komen vertellen in de mis?
Maar jij kent je genodigden het beste!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...