Nu Online
Momenteel zijn er 171 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

even hartje luchten

  5-2-2010 9:13:27
hoi iedereen

sorry maar ik zit er al een tijdje mee en het moet er even uit. Mss dat jullie me even kunnen helpen of goede raad geven.

Mijn ouders zijn al 10 jaar gescheiden en mijn vader is ondertussen al 5j gelukkig hertrouwd. Nu ik binnen een kleine 3maand ook trouw zouden ze graag hebben dat ik de nacht voor het huwelijk graag bij hun ga slapen zodat hij me al van 's morgens kan weggeven. Ik kijk daar enorm naar uit want sinds een paar jaar heb ik een heel goede band met mijn papa en zijn nieuwe vrouw. Maar mijn mama wil dat ik in mijn eigen huis slaap en zij zou mij komen helpen met kleden en zo en ook mijn dochtertje. Ik durf haar niet zeggen dat ik eigelijk bij mijn papa ga slapen. Mijn mama is eigelijk niet echt voor de trouw maar ze moeit haar toch overal mee. Ik heb al veel toegevingen gedaan voor haar. We betalen onze hele trouw zelf dus vind ik dat ik toch mag doen wat ik wil. Ik ben gewoon bang dat ze boos ga zijn omdat ik mijn papa de voorkeur geef. Want zo ga zij het zien. Ik weet niet hoe ik het moet aanbrengen.

Sorry voor mijn gezaag maar ik weet het even niet meer.

groetjes
Stéphanie

Stéphanie
24-4-2010
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 849


lesley
12-6-2010
 Meld misbruik5-2-2010 10:09:18

hoi,

hoe erg en moeilijk het ook is gewoon doen wat jij zelf wil, het is tenslotte jouw dag en ik vind dat die moet verlopen zoals je het zelf wil.
probeer het voorzichtig aan te brengen bij je moeder en zeg eventueel even wat je allemaal al voor haar hebt gedaan op een rustige manier en zeg dan dat je dit aan je vader gunt.

lesley



Inge
26-6-2010
 Meld misbruik5-2-2010 11:40:40

Hallo,

Ik zeg altijd 'het is onze dag'. je moet doen wat je zelf wil! het zou erg zijn als je ergens achteraf spijt van zou hebben.
Ik zou dus zeker bij je papa gaan slapen. ik zou het uitleggen van: ik vind het weggegeven wel een belangrijk onderdeel en wil er optimaal van kunnen genieten.

zeker als je alles zelf betaald moet je vooral doen wat je zelf wil.

Ik heb zelf 'moeiende schoonouders' en vind dit ook zeer vervelend!

groetjes,
inge



B
25-9-2010
 Meld misbruik8-2-2010 14:55:36

Hey Stéphanie

Wil je eigenlijk wel graag dat je mama je zou helpen 's ochtends? In dat geval kan je misschien een compromis vinden? Bv: je haar en make up bij jouw thuis en daarna je kleed gaan aandoen bij je papa ofzo?
Als je echt graag alles bij je papa wil doen, probeer dat dan - zoals hier onder gezegd - rustig aan te brengen bij je mama. Het zal voor haar pijnlijk zijn omdat jij ook hààr kind bent, maar als je het liever zo wil, moet je je daar zeker niet schuldig om voelen. Dus: ofwel compromis ofwel duidelijk zijn en bereid zijn eventueel een boze mama te hebben, die hopelijk nog wel opklaart.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...