Nu Online
Momenteel zijn er 132 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

schoonmoeder aaaaaaaaaaaaaa

  4-2-2010 9:33:08
Hey bruidjes,

Ik moet hier effe alles kwijt hoor.
Mijn schoonmoeder in spe is altijd heel positief geweest maar nu, zo'n 3maanden voor de trouw, begint het precies...

Gisteren hebben mijn ventje en zij echt ruzie gemaakt om zoiets banaals... wij geven eerder een trouwfuif dan een trouwfeest en hadden daarom ook besloten om geen kinderen op ons feest uit te nodigen.
Nu kwam er gisteren ter sprake of we toch wel mijn vriend zijn neefje hadden uitgenodigt?! Het zoontje van zijn broer dus...
Hij antwoord daarop dat hij in de namiddag er wel bij mag zijn maar 's avonds niet. Mijn schoonmoeder is in een colere geschoten en beginnen zeggen dat zij en mijn schoonvader dan wel eens zeer kwaad konden worden! Mijn ventje is gelukkig bij onze keuze gebleven en is blijven zeggen dat er geen kinderen welkom zijn.
En ineens begon ze over de financiële bijdrage die ze geven op onze trouw... Dat vind ik zo erg he, als we het geld niet nodig zouden hebben dan hadden we gezegd dat ze het mogen houden.

Al bij al is er geen probleem want mijn schoonbroer was zowiezo al van plan om ons neefje 's avonds te laten ophalen.
Maar tis echt niet leuk!

Hopelijk hebben we het de komende maanden wat kalmer...

Groetjes

Dominique

dominique
7-5-2010
Meld misbruik



Reacties: 20 | Gelezen: 986


Jennifer
30-7-2010
 Meld misbruik4-2-2010 9:38:53

oej, dat is inderdaad niet echt leuk. Maar troost u, dit komt in de meeste gevallen voor. En meestal gaat het ook wel over wie je uitnodigt en wie niet. Maar je moet ergens de lijn trekken. Dus maak je er niet te veel zorgen over, ze draaien wel bij. Het is jullie trouwfeest en ik denk dat jullie daar nog steeds het meeste in te zeggen hebben. veel succes nog xxx



Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik4-2-2010 10:32:09

Schoonouders, zwijg me ervan!
Die van mij gingen eerst alles meebetalen, heb hun alle kosten eerst voorgelegd voor te boeken, en kreeg telkens hun toestemming, en nu krijgen we bepaald bedrag en that's it. En dit bedrag is dus paar 1000euro minder dan m'n raming.
Dus nu kunnen wij paar 1000euro zelf gaan betalen hoewel we dit niet voorzien hadden. Bv onze huwelijksreis is vrij duur omdat we dachten dat we alleen dit zelf moesten betalen.
Ook kleding van mijn verloofde en bruidskindjes moeten we nu zelf betalen. Da is nu nog 't minste maar al bij al moeten we nu toch zo'n 5000euro zelf betalen die zij ons beloofd hadden.

Kwil maar zeggen: je bent ni de enige met moeilijke schoonouders! Veel sterkte nog en doe gewoon je zin, het is JOUW huwelijk.



Evi
17-4-2010
 Meld misbruik4-2-2010 10:40:07

Ik vind niet dat je hier in moet overdreven, wees blij met wat je ouders je geven, niet iedereen doet dat hoor. En dat je zelf wat van je feest moet betalen vind ik heel logisch, onze ouders deden beide heel vaag over het kostenplaatje, niet echt een budget, ze gingen elks hun familie en de kledij betalen. Zelf stonden we er op al de rest te betalen, dus vrienden, uitnodigingen, dj, ceremoniewagens voor ons en de suite, onze huwelijksreis naar Mauritius, fotograaf. Alleen al ons deel kost ons rond de 10.000€, ik wil niet weten wat het totaalplaatje moet zijn.

Maar ik zou gewoon dankbaar zijn met alles wat je krijgt.



evy
1-3-2009
 Meld misbruik4-2-2010 10:41:14

Jeetje zeg, wie trouwt er? Jullie toch? Dan moeten jullie al de kosten zelf kunnen dragen. Simpel, toch?

Wij kregen geen cent van onze ouders, nee, zelfs van schoonouders geen cadeau.
MAAR...wij hebben gespaard voor onze trouw en hebben ons niets ontzegd!



Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik4-2-2010 10:57:58

Euhm, dus jullie vinden het normaal dat zij beloven alles te betalen, en dan half jaar later hun woorden terugtrekken wanneer alles al geboekt is?
Da vind ik straf.
Uiteraard moeten zij geen cent betalen, hebben we ook duidelijk gezegd, maar als ze beloven dat ze het betalen, moeten ze hier niet op terugkomen. Ik schud zomaar geen paar 1000euro uit mn mouw hoor.

Maar Dominique, ik ga hier verder niets meer over posten in jouw topic, maar op die laatste reacties moest ik toch reageren hoor!




Eva
10-7-2010
 Meld misbruik4-2-2010 11:06:06

Hej Dominique,

Tis inderdaad nooit gemakkelijk als ouders en schoonouders financieren in de trouw. Wij hebben met hen samengezeten en hebben gezegd, dit kunnen wij als wij het moeten betalen. Zij hebben dan even samen gezeten en zijn dan met wat geld over de brug gekomen op voorwaarde dat er een receptie kwam 's middags en dat ze vrienden mochten uitnodigen op het avondfeest.
We hebben dan samen het kostenplaatje bekeken, en nu weten we dus hoeveel zij geven, en kunnen we daar rekening mee houden.

Ik moet zeggen dat er bij ons ook geen kindjes uitgenodigd worden. Mijn verloofde zijn neef (zoon van zijn nonkel) is dan 8 jaar en is echt nog te klein voor een trouwfeest de hele dag mee te maken. Zijn papa komt met hem naar de gemeente dat hij ons daar even kan zien. Onze bruidskindjes, mijn verloofde zijn petekindje en zijn broertje, die worden om 9 uur opgehaald door een babysit. Zo hebben ze nog iets van het feest meegemaakt en liggen ze toch op tijd in hun bed.

Het is ook logisch dat je schoonbroer zijn zoontje zou laten oppikken 's avonds, die kleine moet ook op tijd in zijn bed :-)

Groeten
Eva



dominique
7-5-2010
 Meld misbruik4-2-2010 11:22:52

Voor alle duidelijkheid:
Wij hebben dit geld niet gevraagd en weten pas sinds enkele weken dat we het krijgen! Aangezien we onverwachte kosten hebben gehad hebben we dit geld dus nodig...

Het gaat er mij alleen om dat ze nu zich willen moeien en beslissingen nemen omdat ze bijleggen... Dan heb ik het liever niet!

By the way: ons neefje is 3jaar! Dus dat kind kan 's avonds toch niets komen doen op zo'n feest. Maar volgens de schoonmoeder moet dit wil...




Wendy
28-8-2010
 Meld misbruik4-2-2010 12:22:20

Dominique,

ik vind het ook niet normaal dat wanneer ouders beslissen bij te leggen dat ze het als een evidentie beschouwen dat ze zomaar over alles hun zeg kunnen hebben, laat staan mee in het beslissingsproces kunnen stappen.
Ik heb hier al dikwijls gelezen dat wanneer een bruidje laat uitschijnen dat ze ook maar 1 euro krijgt van ouders of schoonouders dit bij sommigen hier reden is om het arme kind een veeg uit de pan te geven dat dit not done is.
Ik blijf er bij dat iedereen best in zijn eigen portemonnee kijkt.

Maar goed, volgens mij is dit een typische "schoonouderstorm in een glas water" is. Ikzelf heb er ook al zo'n aantal achter de rug, en weet hoe je er op het moment zelf echt slecht van kan lopen.

Ik zou dit nog eens bespreken met de ouders van het kindje zelf. Je geeft zelf aan dat zij zelf al beslist hebben om het neefje te laten ophalen.

Schoonouders zelf zou ik links laten liggen. Moeien zich in mijn ogen met iets wat al lang geregeld is. Laten sudderen in eigen nat... ;)

Concentreer jij je maar op de leuke dingen. De voorbereidingstijd gaat veel te rap om hier veel bij stil te staan...

Het zal koelen zonder blazen.

Veel liefs.



ines
18-9-2010
 Meld misbruik4-2-2010 13:27:22

hallo,

Ik begrijp wat je bedoeld. Bij mij is dit ook zo. Toen wij vertelden dat we gingen trouwen begon mijn schoonmoeder meteen over elk de helft.

Bij mij thuis kunnen ze dit niet betalen ook wetende dat mijn schoonouders 2 keer zoveel volk vragen. Wij wisten wel dat we een bijdrage gingen krijgen maar hadden ook wel zelf gekeken om te kunnen betalen.

Wij hebben zo afgesproken: Iedereen zijn genodigden, zijn kledij en elk een deel van de ceremonie en kerkelijke deel.

de rest betalen wij zelf. En ik vindt dat maar normaal ook. Maar weet ook dat zonder hun bijdrage mijn huwelijk niet veel zou zijn.

Het is inderdaad niet mooi dat ze plots van mening veranderen. Ik zou eens goed met ze praten en vraag ook eens waarom? zit er ergens een probleem voor hen?

veel succes



Lieve
26-6-2010
 Meld misbruik4-2-2010 14:33:38

Wij zijn er vanaf het begin vanuit gegaan dat de ouders niks zouden betalen. Toen mijn vader ineens aanbood de receptie te betalen, waren we daar heel blij mee, maar het had niet gehoeven, want we hadden die mee ingerekend in ons budget. Als je vantevoren duidelijke afspraken maakt, dan kom je niet voor dat soort verrassingen te staan...

Tussen haakjes: mijn neefjes en nichtjes (kinderen van broers en zussen) zijn allemaal welkom op ons avondfeest. 't Is feest, hun tante trouwt, en daar horen ze bij te zijn. En dan hoeven ze voor een avondje een keer niet op tijd in hun bed te liggen, daar is het feest voor he :) Maar zo heeft ieder zijn mening natuurlijk he.

Laat je voorpret voor het feest niet verpesten door zoiets eigenlijk banaals. Je gaat trouwen, je gaat ja zeggen tegen diegene van wie je heel veel houdt... Dat is toch het belangrijkste!

Nog een ding: ik zou willen dat ik nog een schoonmoeder had, en dat mijn vriend zijn moeder zich nog zou kunnen bemoeien met het hele gebeuren. Helaas is zij nog niet zo lang geleden overleden.

Wil niet zielig doen, wil alleen maar zeggen: wees een beetje blij met wat je hebt. Al dat moeilijk doen, daar word je zelf ook niet gelukkiger van.



rebekka
20-3-2010
 Meld misbruik4-2-2010 15:08:28

Mijn eigen moeder begon zich ook te veel te bemoeien met mijn feest. Nu is ze al een beetje bijgedraaid. Ze zegt: Het is jullie feest. Wat ze geeft, weet ik niet, ze sprak van een zekere bijdrage waarmee we toch bijna de helft van het feest kunnen financieren. Of ze het nu nog gaat geven, ik weet het niet, ik denk van wel. Maar ik ga er zeker niet om bedelen.

Veel succes nog



rebekka
20-3-2010
 Meld misbruik4-2-2010 15:08:30

Mijn eigen moeder begon zich ook te veel te bemoeien met mijn feest. Nu is ze al een beetje bijgedraaid. Ze zegt: Het is jullie feest. Wat ze geeft, weet ik niet, ze sprak van een zekere bijdrage waarmee we toch bijna de helft van het feest kunnen financieren. Of ze het nu nog gaat geven, ik weet het niet, ik denk van wel. Maar ik ga er zeker niet om bedelen.

Veel succes nog



Maureen
11-9-2010
 Meld misbruik4-2-2010 16:46:42

Wij hebben met beide ouders afgesproken en ze hebben dan onder elkaar uitgemaakt dat ze ieder de helft van het feest betalen.

Nu is het ook zo dat we de enigste zijn die trouwen. Mijn vriend zijn zus trouwt niet en mijn zus ook niet dus we doen dit eigenlijk ook voor hun.
En we hebben 4 kindjes die dan 2 jaar en 4 jaar zullen zijn en die gaan bij ons gewoon de hele dag mee en ook op het avondfeest. Wij hebben een zaal gekozen waar we de kindjes ook ergens te slapen kunnen leggen want lang wakker blijven zullen ze dan toch niet. De kindjes van mijn neven en nichten komen dan wel niet naar het feest.

Ik hoop wel dat jullie eruit kunnen komen.

groetjes
maureen
11/09/2010



NELE
3-9-2010
 Meld misbruik5-2-2010 1:25:14

Ik leef helemaal met je mee. Ik maak ongeveer hetzelfde mee met mijn schoonfamilie.

Momenteel zijn we ook alles aan het regelen en ik moet zeggen het blijft niet bij 1 ding. Eerst gaat het over de gastenlijst die niet goed is, daarna over het eten en dan is er nog het kostuum, ... Je kan best niet té veel toegeven want er komt anders geen einde aan.

Bij ons betalen de ouders enkel de kledij en al de rest doen we zelf. Liefst van al zouden we gewoon alles zelf doen zodat er geen discussie mogelijk is, maar ja zo'n cadeau kan je moeilijk weigeren hé? Dat zouden onze ouders ook niet aanvaarden.

Gewoon diep ademhalen en je zeker niet van je standpunt laten brengen. Het is jullie dag en dat geluk moet ze jullie gewoon gunnen, zonder zorgen!

Succes nog !



lesley
12-6-2010
 Meld misbruik5-2-2010 7:35:44

wij betalen alles zelf, enkel mijn jurk heb ik gekregen van mijn grootouders. en als ik dit allemaal lees ben ik blij dat we het zo doen.
sinds onze beslissing gevallen is dat we gaan trouwen ( na 14 jaar samen zijn) hebben we ook geen contact meer met mijn vriend zijn ouders en dit omdat ze zich niet kunnen verzoenen met het feit dat we gaan trouwen?!
maar wij beslissen lekker alles zelf zonder enige verantwoording te moeten geven aan anderen.

lesley



evy
1-3-2009
 Meld misbruik5-2-2010 8:55:50

Waarom zou een kind van 3 niet op een avondfeest kunnen? Ons zoontje was 2j en heeft meegefeest tot na 1u. En zonder enig probleem hoor. Gewoon in de namiddag een klein dutje en die was weer op en top tot 's nachts! Voor de rest was er nog een neef en nicht van 11 en 13j, zij gingen met ons zoontje naar huis. Wij vonden het jammer dat er niet meer kinderen zijn, maar ja, een kleine familie...

Perfect mogelijk, 't is natuurlijk de wil die er moet zijn!



Sharon
15-5-2010
 Meld misbruik5-2-2010 18:40:49

hey
Het is jullie trouwfeest, het belangrijkst is dat jullie het fijn hebben.
En als jullie geen kinderen op het feest willen dan doe je dat toch. Als je niet veel contact hebt met de kinderen in je familie is dat toch normaal dat ze niet mee komen.
Als je er wel veel contact mee hebt, zullen de ouders het ook wel een keertje tof vinden om nog is goed uit te gaan en niet de hele avond hun kindje int oog hoeven te houden.
Alleeja dat is mijn mening he :)
groetjes



Liesbeth
24-4-2010
 Meld misbruik6-2-2010 9:09:48

Hallo,

Wij vragen ook geen kinderen op ons avondfeest. Kinderen van neven en nichten hebben we geen contact mee en vrienden hebben enkel nog baby's.
Ik zou persoonlijk mijn kind van 3 jaar niet willen meenemen naar avondfeest. Zo'n kind heeft toch zijn nachtrust nodig, en wat heeft een kind van 3 jaar aan zo'n feest, maja, iedereen zijn mening natuurlijk.



Femke
26-2-2011
 Meld misbruik6-2-2010 18:19:18

Als ik dit lees, besef ik ineens dat ik blijkbaar niet de enige ben die niet volledig op een roze wolk kan leven bij de voorbereiding van haar huwelijk.... Spijtig genoeg zijn het niet mijn schoonouders die moeilijk doen, maar die van mijn vriend...

Mijn moeder dus! Na 6 jaar bijeen vindt ze hem ineens geen geschikte partner voor mij en een egoïst (gewoon omdat hij soms eens alleen op café gaat met zijn vrienden en als hobby voetbalt, twee dingen die zij niet kan uitstaan). Ze vergeet daarbij wel dat ik ook hobby's heb en ook eens alleen met vriendinnen afspreek of gewoon eens zin heb in me-time als hij iets gaan drinken is...

Ik weet het echt niet meer, want het verpest alles een beetje. Discussies gaan niet enkel over mijn partner, maar ook over onze viering, de gasten die we mogen uitnodigen en het kiezen van het kleed (zij wil betalen, maar dan mogen mijn ouders alleen mee kiezen, terwijl zij helemaal andere stijl hebben en ik eigenlijk mijn beste vriendin meewil). Wij vragen niet achter het geld en hebben het eigenlijk helemaal niet nodig, maar het was mooi meegenomen.

Dus een hart onder de riem voor iedereen die op de een of andere manier in hetzelfde schuitje zit!



Shari
22-5-2010
 Meld misbruik8-2-2010 15:15:16

Hoi Dominique,

jammer dat het zo soms moet lopen.
Wij hebben ook al redelijk wat commentaar gekregen. Maar dan niet van de ouders (mijn ouders en mijn schoonpa) die hun steenje bijdragen, volledig vrijwillig en dat heel graag willen doen. Maar van de rest van de familie.
De ouders van mijn verloofde zijn gescheiden en langs mijn pa zijn kant worden er niet veel uitgenodigd omdat. De ene familie vindt dat we alleen naar hen moeten kijken en dat we hen niet achteruit mogen steken. Zo hadden we beslist dat enkel de suite mee mag in de huwelijksbus. Maar dan waren er een aantal aan het zagen dat zij niet mee mochten. Afgelopen weekend ging het over de menu. We hebben ook een kindermenu. Kregen we gezaag dat mijn achterneef ook het volwassenmenu mag eten. Dat hij ook de 'duurdere' dingen lust. Zoals bv scampi's en wat nog allemaal. Dat kind is 11 jaar. Ik denk dan bij mezelf als hij de andere kinderen het kindermenu ziet eten zou hij dan dat ook niet willen? of gaan de andere kinderen zich niet afvragen waarom mijn achterneef het volwassenmenu wel mag eten en zij niet? En dan eigenlijk te weten dat langs de andere kant van de familie de kinderen van de nichten en neven niet meekomen en dat zij dat zelf beslist hebben en dat normaal vinden! Het is echt erg waarover sommige durven te klagen. Ik en mijn verloofde zijn de afgelopen 3 jaar 4 familieleden verloren. Ik had heel veel zin om te zeggen, wees blij dat je er nog bij kan zijn! Ik vraag mij af wat voor bom ik dan zou laten vallen hebben :D Schoonmama had dit weekend ook laten weten dat ze vroeger ging vertrekken,nog voor de openingsdans. Hoeveel interesse heb je dan in het huwelijk van je eigen zoon?


Ik denk dat deze discussies niet te vermijden zijn. Some people go crazy! :D

ik hoop wel dat de andere dingen goed verlopen en probeer toch nog de leuke dingen te onthouden.

groetjes S.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...