Nu Online
Momenteel zijn er 201 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Spijtig maar tis zo...

  2-2-2010 10:46:15
Een tijdje geleden heb ik hier al iets gepost, omdat ik triest was. De reden is dat we onze spaarcentjes voor onze trouw hebben moeten opdoen aan onverwachte kosten en we nu ons huwelijk moeten aflasten!! We gingen het sowieso niet groots doen vermits het niet zo goed klikt met de familie's (ook allebei gescheiden ouders), dus we wilden sowieso geen groot feest doen. We wilden een leuke dag voor onszelf (voor mij - de buid - is het de 2e keer dat ik trouw), we hebben samen 4 kids (eentje van onszelf, eentje van mij en mijn vriend had er ook al 2). We dachten dan om iets klein te doen, maar het minste dat je doet (met max 50 pers) kost toch altijd geld. een zaalke huren, iets te eten geven, drank, kledij kids en voor ons, kapsel, ... Ik vind het zooooo erg, ik had er zo naar uitgekeken. We hadden al 'save the date card' gestuurd ed. Hoe leggen we dit nu uit aan iedereen, zodat ze niet denken dat het niet goed gaat tussen ons. Ik had al stiekem gedacht om in het geheim te trouwen, gewoon onder ons, maar dat ziet mijn vriend niet zitten!

Nathalie (een triestige meid ...)

Nathalie

Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1679


ines
18-9-2010
 Meld misbruik2-2-2010 11:26:40

oh meid,

eerlijk gezegd weet ik niet goed wat te zeggen. Het is inderdaad heel triest dat jullie huwelijk niet zou kunnen doorgaan. Maar ook al gedacht aan de kado's die je zou krijgen? die kunnen toch vaak ook helpen in de kosten.

Ik zou ook niet meteen weten hoe je dit zou kunnen naar buiten brengen. Het is natuulijk wel jammer dat je niet eerst eens wat ramingen ofzo hebt gedaan voor je de mensen uitnodigt.

hopelijk komen er goeie ideeen uit de bus !

groetjes en sterkte



Eva
10-7-2010
 Meld misbruik2-2-2010 11:36:44

Kan je ipv alles af te lasten niet gewoon een kleine receptie geven met wat hapjes? Of een BBQ in de tuin, en vraag gewoon je vrienden om te helpen, als je hen uitlegd waarom en hoe, dan zullen ze springen om te helpen er een mooie dag van te maken. Op zich is dit geen grote kost en dan kan je dag nog doorgaan.

Vind het heel triestig voor jullie, maar ik hoop dat jullie een oplossing vinden.

veel sterkte!!
groeten
eva



angela
2-10-2010
 Meld misbruik2-2-2010 12:53:11

Met het geld dat je van je gasten krijgt kan je natuurlijk al een groot deel betalen. En soms moet je voor een zaal geen huur betalen (waar wij ons feest doen is dat zo). Als je nu gewoon broodjes geeft, dat is al veel goedkoper he. wij besparen ook zo veel mogelijk. moeten ook alles zelf betalen.ik hoop echt dat het toch in orde komt voor jullie.



frida
6-2-2010
 Meld misbruik2-2-2010 12:54:36

dag,

ik vind het heel spijtig voor jullie dat het niet zo zal gaan zoals jullie verwacht hadden.
Maar gewoon een tip!
Vorig jaar heeft een van mijn vriendinnen het zelfde mee gemaakt. Wat hebben wij dan gedaan( haar vrienden)
De trouw is gewoon doorgegaan maar niet in de zaal maar in een de tuin van haar en haar vriend. Wij de vriendinnen hebben in gestaan voor de hapjes en onze mannen waren de obers van dienst.
Om te dansen hebben we gewoon wat cd’tjes afgespeeld .Er is in totaal 60 personen geweest en misschien het belangrijkste het heeft haar 250 euro gekost.(Natuurlijk allemaal budget vrinedelijk)
Naar afloop zei ze dat het een prachtig feest is geworden.

Dus ik denk nog niet wanhopen bespreekt dit eens met je vriendinnen of familie.

Nog heel veel moed en sterkte !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Frida



Patricia
13-8-2010
 Meld misbruik2-2-2010 13:01:44

Ja kan idd kei toffe dingen doen in je tuin. De kinderen kunnen zich er rot amuseren! Een vriendin heeft een frituur laten komen en dat koste amper iets.
Kledij voor de kinderen, een tip: bij C&A is er nu de communie-collectie. Echt kei toffe dingen voor geen geld! En die ze achteraf ook nog kunnen afdragen (vind ik toch wel belangrijk).



Nathalie

 Meld misbruik2-2-2010 13:10:14

Bedankt al voor jullie reacties, ik ga ze is bespreken met mijn vriend. We hebben wel een tuin, maar niet zo een grote. we hebben wel een partytent die we volledig kunnen afsluiten, maar deze is niet groot genoeg voor iedereen te laten zitten. indien het slecht weer zou zijn, is het ook geen optie om binnen te gaan, want we hebben een klein huisje. vandaar dat we het in een zaalke wilden doen.
het geeft me wel moed dat jullie al zo snel reageren en oplossingen geven! BEDANKT !!!



Lieve
26-6-2010
 Meld misbruik2-2-2010 13:34:51

sterkte! Is inderdaad niet leuk om het te moeten afblazen, maar belangrijkste is wel dat jullie elkaar hebben he!
Heb je al eens bij parochiezaaltjes gekeken? Die zijn vaak ook niet duur, moet je wel zelf aankleden, en zelf voor alles zorgen, maar dat kan hoe dan ook he... En als je een wat grotere receptie geeft ipv een etentje, scheelt ook heel veel in de kosten! En daarvoor kan je bijna alles bij Aldi e.d halen. En misschien heb je vrienden die een wat grotere tuin hebben, en die willen uitlenen?
Of je spreekt met z'n allen af en houdt een grote picknick in het park, met lekkere broodjes (die je ook nog eens zelf/met vrienden) kunt klaarmaken...
En wat ook nog kan is een "American Party". Je vraagt iedereen iets van eten mee te nemen, en je hebt een groot buffet!

Allez, 't zijn maar wat ideetjes he. Heel veel sterkte!



heidi

 Meld misbruik2-2-2010 14:59:27

je kan je feest zo duur maken als je zelf wil, gewoon wt hapjes en een drankje doet ook al veel, klein zaaltje huren (in je eigen parochie heb je vaak nog korting), je kan ook wat broodjes serveren, of wat desserten op tafel zetten, wat taart, je laat iemand een cake maken enz... bekijk eerst die mogelijkheden en wie weet komt je dag nog.



lesley
12-6-2010
 Meld misbruik2-2-2010 15:00:50

laat je huwelijk door gaan, geef gewoon een feestje in je eigen huis/tuin voor enkel de beste vrienden en familie. haal drank naar de colruyt en dat gaat wel betaald worden door hetgeen je krijgt aan geld. geef wat hapjes, chips, nootjes, kaasblokjes, ... zo kan ik nog even doorgaan.
en volgens mij wordt het een evengoed feestje als je eerst in gedachten had.
vraag eventueel iemand van je vriendenkring om hapjes te bereiden.

lesley
12/06/2010



Daniela
26-6-2010
 Meld misbruik2-2-2010 17:30:27



hé, wat erg voor jullie !
Toch zou ik niet zo snel opgeven.
Zoals hier al gezegd is, ga eens tot bij Aldi of Lidl en kijk eens wat het zou kosten om voor hartige hapjes te zorgen (bv. wraps, hot dogs of taco's, lasagne, pizza,...) of ja, waarom niet, een fritkraam ? Een reuzepan ?
Vraag eens bij de gemeente of er een zaal is waar je dat zou kunnen doen of anders, hoor eens rond bij familie/vrienden. Schakel zoveel mogelijk kennissen in en je zal zien, er zullen wel oplossingen uit de bus komen.
Raap je moed samen en ga er tegenaan !
Je zal zien dat je ook met heel weinig middelen een schitterend feest kan hebben.




ellen
4-7-2009
 Meld misbruik3-2-2010 9:56:52

hey nathalie,

vind het heel erg voor jullie maar inderdaad het hoofd niet laten hangen. Er zijn veel leuke alternatieven en je moet het hoofd zeker niet laten hangen.

ikzelf ben al getrouwd en inderdaad een trouwfeest en trouwdag kost altijd geld, maar voor sommige zaken kan je inderdaad geld uitsparen als je het soberder houdt.

Dj: Eventueel een kennis, vriend, iemand van de jeugdbeweging ofzo
Live muziek tijdens viering: kost toch wel tussen 200-400 euro, dus dit schrappen en een cd'tje opleggen
Het idee van een tent in de tuin lijkt idd wel leuk, maar... inmaal je er beter over nadenkt: plankenvloer leggen, tent moet groot genoeg zijn, wat bij regen en slecht weer? Verwarming moest het een koudere dag zijn???
Waarom huren jullie het parochiezaaltje van jullie gemeente niet af?? Voor een spotprijs of vaak met serieuse korting
Drukwerk: je kan als je goed uitkijkt serieuse kosten besparen met uitnodigingen.
Wij hebben de onze gemaakt via een website (postkaartjes met foto's van onszelf tijdens verschillende reizen en achteraan de uitnodiging.)
www.fotokaarten.nl
Voor een 60 tal uitnodigingen dacht ik +- 70 euro.
Goedkopere toch leuke en stijlvolle enveloppen bij AVA
Wanneer ik denk aan een uitnodiging voor jullie denk ik al direct aan jullie kinderen erbij betrekken.
Zoek bv. een hoge hoed, stropdas, ... doe ze leuke kleertjes aan en laat hen op de foto via bv een krijtbordje of weet ik veel verkondigen dat mama en papa gaan trouwen.
Werk niet met ceremoniewagens, maar leen auto's van vrienden en familie uit. Bv. allemaal zelfde tinten kleur
Geen ceremoniemeester: je kan alles gerust zelf doen.
Wat je parochiezaaltje betreft: misschien wil de plaatselijke jeugdbeweging voor een zakcentje wel opdienen, zitten jullie in een sport of hobbyclub (vraag hen om mee te helpen),
qua eten? frietkraam, broodjes, een reuzepan, bbq (vlees kan je in het groot inkopen, en iemand vinden om te bbq'en)

bruidskledij: afhankelijk van wat je wil kan dit een serieuse hap uit je budget zijn. Je kan ook een naaister aanspreken, soberder met toch chique kledje uit een boetiek.
Mijn man heeft zijn kleren gekocht in State of Art winkel te Gent. Hij wilde sportief-chic trouwen. Broek, hemd en vestje heeft hem +- 350 euro gekocht. en kan dit nog steeds dragen.
trouwboeket: vrij prijzig 100 euro ofzo of meer.
Klein boeketje met calla's bv. of margrieten.

Veel succes ermee,
En kweet het, tis inderdaad heel spijtig en jullie zullen er nu kapot van zijn... Maar jullie hebben zo een leuk gezinnetje. Er komen vast wel oplossingen naar voor.

Groetjes ellen
Vanwaar zijn jullie??


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...