Nu Online
Momenteel zijn er 280 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Enveloppe schrijven

29-1-2010 9:06:41
Hoi iedereen. Nog even een vraagje ivm de enveloppe. Hoe schrijf je die juist Mr.en Mevr. en dan de achternamen. Of schrijf je hun voornamen erbij?
Schrijf je ook het adres op de enveloppe als je de uitnodigingen persoonlijk rondbrengt? Alvast bedankt!

Evi
17-4-2010
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 2020

kristien
25-6-2010
 Meld misbruik29-1-2010 9:32:19

Wij hebben De heer en mevrouw achternaam-achternaam. Bij mensen die alleen worden uitgenodigd de heer/mevrouw N.Achternaam.
Bij koppels van gelijk geslacht: de heren achternaam-achternaam of de dames achternaam-achternaam.

groetjes,

Karolien

Nathalie
7-8-2010
 Meld misbruik29-1-2010 9:56:21

Hoi,
Ik schrijf gewoon Dhr. en Mevr. en dan de familienaam van de man. Ik schrijf het adres op alle omslagen, ook van deze die ik ronddraag!
Groetjes,Nathalie
07/08/10

Ester
26-6-2010
 Meld misbruik29-1-2010 10:32:45

Wij hebben het zo geschreven :

Aan de heer en mevrouw Janssens-Peeters
voor gehuwden zonder kinderen

Aan de heer en mevrouw Janssens-Peeters en hun kinderen OF Aan de familie ...
voor een gezin met kinderen

Aan de heer Jan Janssens OF
Aan mevrouw/mejuffrouw Pauline Peeters (voor vrijgezellen)

Als je de enveloppen persoonlijk overhandigt, is een adres overbodig maar zou ik wel de naam erop schrijven, anders lijkt het teveel op iets onpersoonlijks, zoals een mailing.

Evi
17-4-2010
 Meld misbruik29-1-2010 10:45:07

Oh dat was ik helemaal vergeten dat je de twee voornamen vermeld, ook als ze getrouwd zijn?

En als nu iemand vrijgezel is op dit moment, maar misschien tegen de trouw toch een partner heeft, schrijf je dan mevrouw/mejuffrouw & partner?

Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik29-1-2010 11:11:53

Ik ga het doen zoals Ester.
En voor de vrijgezellen idd "en partner" erbij.

Ester
26-6-2010
 Meld misbruik29-1-2010 11:54:28

Hey,
Voornamen worden normaal gezien niet geschreven voor getrouwde mensen. Enkel de familienamen is genoeg.
En voor vrijgezellen die tegen bv samen zouden zijn tegen de trouw, zou je kunnen schrijven :

De heer/Mejuffrouw Jan Martens en vriend(in)

Zo zou ik het oplossen.

Channa
5-6-2010
 Meld misbruik29-1-2010 12:52:48

Iedereen gelijk bij ons hoor. Ik ga mij niet bezighouden met al die flauwekul regeltjes.

Dhr Janssens Jan & Mevr De Smet Rita

Ester
26-6-2010
 Meld misbruik29-1-2010 14:43:01

@Channa

niemand die je vraagt om je met die "flauwekul regeltjes" zoals jij ze noemt, bezig te houden. (Ze zijn er wel om niet onbeleefd over te komen, hoor want eerst de familienaam schrijven en dan pas de voornaam, dat doen alleen schoolkinderen, ministeries, politie, het leger of bedrijven die aan prospectie doen).
Dat jij lak hebt aan regeltjes is natuurlijk jouw zaak maar wat heeft Evi daar verder aan ?

Lieve
26-6-2010
 Meld misbruik29-1-2010 16:02:43

Wij doen bij koppels van onze leeftijd gewoon: Jan & An en dan het adres. Komt toch wel aan. Bij oudere mensen schrijven we idd ook Dhr en mevr. Pieters-Janssens. Moet alleen nog iets verzinnen waardoor niet van iedereen de kinderen meekomen. Vind het zo raar staan om er "zonder kinderen" op te zetten.

Channa
5-6-2010
 Meld misbruik30-1-2010 13:01:24

@ Esther
Jij bent ook de leukste thuis zeker... Je 'huwelijk' zal heel leuk zijn *think*

Alle koppels waar ik vorig jaar een uitnodiging heb gekregen voor een huwelijk, doen het allemaal zo. Ik vind het zelfs 100000% persoonlijk dan zoals jij het doet. Ik ben niet van plan om de koning te vragen

Melissa
13-8-2010
 Meld misbruik30-1-2010 23:37:39

Hoi,

Ik gebruik gewoon de adreslijst van bij de geboorte van onze kindjes en bij de meesten hadden we toen staan (bijvoorbeeld, fictieve namen):

Fam. Peters-Jans en kinderen.

Soms, als we het niet wisten, hebben we het aan de mensen zelf gevraagd naar waar we hun kaartjes moesten sturen en dan kregen we verschillende antwoorden zoals bijvoorbeeld:

Peters-Jans,
Gerard en Marijke, Lore en Elien

Uiteindelijk doe je het gelijk je wil hè... Maar zo doen wij het ;-)

Het adres zou ik er wel altijd bij zetten!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...