Terug naar overzicht
Ik weet zelfs niet of je dit kan kiezen, ik dacht dat je het sowieso moest opnemen bij de gelegenheid die het eerst komt.Bij mij gebruikt mijn mama het om een stukje van ons feest te betalen!groetjes,Karolien
Beste,bij ons zat er drie maanden tussen de vraag van opneming en de werkelijke uitbetaling. Waarom dat zo lang moest duren, weet ik niet, maar 't is maar als tip dat je best vraagt hoelang 't kan duren, kwestie van 't wel te hebben wanneer je 't nodig hebt!Ik heb 't zo tussenin opgenomen, voor het gaan samenwonen, had de leeftijd van 24 bereikt (was bij mijn polis nodig). Gelukkig niet echt nodig gehad en op spaarboek laten staan. Bij nader inzien kan je beter asap opnemen, want denkt dat je polis geen rente meer oplevert wanneer je de leeftijd bereikt hebt. Sparen is geen grote winst, maar kan maar denken dat elke cent mooi meegenomen is. In theorie neem je 't dus best asap op, maar als je dan te veel in verleiding komt om op te doen terwijl je 't later beter kan gebruiken... tsjah, afwegingen hé. Vooral eerlijk met jezelf zijn en of je zelfbeheersing hebt. :)
Hallo,Vroeger was het inderdaad zo dat je het bij de eerste gelegenheid moest opnemen. Maar ik denk dat dit veranderd is, als je trouwt en 30 wordt in hetzelfde jaar, heeft de trouw voorrang. Best is eventjes bellen, ze kunnen je dan ook zeggen wanneer je het krijgt (wij trouwen 22 mei en we mogen begin april aanvraag doen tot uitbetaling).Groetjes,Brenda.
Hoi, Ik zou het ook niet weten, maar ik laat het staan tot ik 30 ben, als het kan ipv het nu op te nemen. Ik woon al samen van mijn 21ste en toen moest ik het ook niet opnemen dus ik weet niet zeker of het verplicht is? Mijn vriend heeft het wel moeten opnemen toen we zijn gaan samen wonen, maar enkel omdat hij van ziekenkas veranderde (wegens geboorte van onze kindjes)Goed dat er hier een onderwerpje over staat, ik ga het eens navragen :-)
Bij samenwonen kan je het laten staan, dat hebben wij ook gedaan. Na huwelijk moet je het opnemen...
Hey,Ik heb me laten wijsmaken dat het blijft opbrengen tot je 30. Erna niet veel winst meer. Dus als je het niet moet opnemen. Best laten staan en niet opnemen voor je 30.Groetjes
Hallo,Je moet dit toch opnemen als je trouwt hoor, je kan niet wachten tot je 30 bent en al lang gtrouwd zijn. (Heeft CM mij verteld)mijn vriend heeft het opgenomen toen wij zijn gaan samenwonen en ik zal wachten tot onze trouw.maar je kan tel. laten uitrekenen hoeveel je zal ontvangen wanneer je het die datum of die datum opvraagt, dit hebben wij ook zo gedaan.en in principe kunnen de ouders dit niet opvragen, enkel de titularis voor wie de rekening geopend is...
Misschien nog even ter herinnering brengen dat uw voorhuwelijkssparen in de meeste gevallen meer "opbrengt" als je het opneemt bij een trouw (of samenwonen bij sommige ziekenkassen) dan als je 30 wordt (ik spreek dan wel als het gespaarde bedrag hetzelfde is). Over hoeveel enzo kan je op de meeste website al veel info terugvinden.Groetjes,Brenda.
wij trouwen in september dit jaar en gaan het opvragen in mei zodat we onze centjes goed op tijd hebben en eventueel als extra budget of reserve kunnen gebruiken voor ons feest. we doen dit zo vroeg omdat het niet altijd vlot verloopt.je kan best nu dan nog sparen voor dit jaar want dan krijg dat er ook nog bovenop.het maakt niet uit of je het nu of na de trouw opneemt tenzij je nog niet wettelijk samenwoont dan ben je verplicht te wachten op je huwelijksakte.
Bij partena kan je het enkel opnemen bij samenwonen na 2 jaar. Bij huwelijk raden zij aan( of het hangt af van je kantoor) om het pas op te nemen na je huwelijk. Dacht zelfs dat het dan niet interessant is om het te laten staan tot je 30ste.In elk geval je ziekenfonds is diegene de je het best kan helpen met wat voor jou het voordeligst is.Het is trouwens diegene waar de naam van op de rekening staat die het geld opneemt.Alvast proficiat met jullie komende huwelijk.
naar mijn weten neem je het op bij je huwelijk, het noemt niet voor niets voorhuwelijkssparen ? xx