Nu Online
Momenteel zijn er 151 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Notaris

  21-11-2005 16:30:12
Hey,

donderdag hebben wij een eerste afspraak met de notaris. Ik denk dat het enkel eerst gewoon info is, en dat het nog geen afspraak is om het contract te maken of zo... Weet iemand of ik dan donderdag al wel geld moet meenemen en hoeveel ongeveer?

bedankt,
Els
1-4-06

Els
1-4-2006
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 580


Ann
20-5-2006
 Meld misbruik21-11-2005 16:36:36

Toen wij naar de notaris zijn geweest heb ik hem niets moeten geven.
Das iets voor later!!

Ann
20/05/2006



Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik21-11-2005 17:21:48

Hey

Een notaris is verplicht je gratis advies te geven. Dus je hoeft nog niets mee te nemen. Hij zal dan een datum afspreken voor het contract op te maken en meteen zeggen hoeveel dat zal kosten.

Groetjes

Vicky
09.09.06



An
22-7-2005
 Meld misbruik21-11-2005 17:47:26

Nog een goede raad. Als je slechts nog maar 1 eigendom (huis) bezit, moet/kan hij het doen voor 100 €. Onze notaris is een kennis en wist me dit te vertellen. Kijk dus goed uit!

Groetjes
An



Mireille
1-9-2006
 Meld misbruik21-11-2005 21:51:00

Nu lees ik dit maar ben ik helemaal in de war. Moet je naar de notaris om te trouwen??
Waar voor dan eigenlijk???

Groetjes Mireille
01-09-2006



Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik22-11-2005 13:02:37

Je moet niet naar de notaris.

Als je niet gaat, kom je gewoon onder het wettelijke stelsel terecht: alle goederen van voor de trouw blijven apart, en alles wat je na de trouw aankoopt, is gemeenschap van goederen.

Maar van zodra je bv. een huis hebt of een zaak, of je wil iets wijzigen aan de wettelijke regeling, bv. je echtgenoot als erfgenaam ipv je (toekomstige) kinderen, kan je best naar een notaris stappen om een contract te laten opstellen.

Ook als je bv. het stelsel scheiding van goederen of algehele gemeenschap van goederen wil, moet je naar de notaris om dit te laten vaststellen. Het is veel goedkoper om dit nu te doen dan na je trouw.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...