Nu Online
Momenteel zijn er 196 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Auberge du Pecheur

  19-11-2005 10:26:37
Hey! Heeft er iemand ervaring met feestzaal Auberge du Pecheur in Sint-Martens-Latem? Ik kan daar eigenlijk weinig info over vinden. Bedankt!

Veerle
29-9-2007
Meld misbruik



Reacties: 16 | Gelezen: 1179


GRIET
23-9-2006
 Meld misbruik19-11-2005 12:07:17

hallo,

Wij trouwen op 23 september 2006 en onze feest gaat daar door.

Griet



Veerle
29-9-2007
 Meld misbruik20-11-2005 11:46:14

Hey Griet! Hoe ziet de feestzaal eruit? Zijn ze daar vriendelijk? Ik heb eigenlijk geen idee of er daar veel trouwfeesten georganiseerd worden. Voor ons zou het zijn voor 2007.



Ann
8-8-2008
 Meld misbruik20-11-2005 11:49:54

Hey,

Ik heb vernomen dat Auberge Du pecheur echt wel voor de 'chiqués' is. Het is vrij extravagant en ook duur, mede omdat het in sint martens latem ligt. De omgeving van de Leie is natuurlijk heel mooi, maar ik heb reeds enkele prachtige kastelen bezocht (mét prachtige tuinen en vijvers) en de prijzen zijn daar toch lager dan in Auberge. Ik had dat ook op mijn lijstje staan, maar persoonlijk vind ik dat een hoeve te weinig uitstraalt. Ik vind het leuker als je een oprijlaan oprijdt en dan ineens een kasteel voor je ziet opduiken met prachtige vijvers en tuinen. Ik vind dat auberge niet die meerwaarde biedt dat het zichzelf voordoet. Het is vooral de buurt die het duur maakt. Dus, voor mij zal het waarschijnlijk niks zijn. Plaatsen waar men meer vraagt enkel voor de naam van de omgeving, daar ben ik zowiezo niet voor.
Veel succes met je verdere zoektocht.

Ann



Ann
8-8-2008
 Meld misbruik20-11-2005 11:50:55

nog vergeten, hier heb je de website van auberge: http://www.auberge-du-pecheur.be/
daar kan je wel al iets op vinden, denk ik.
Ann



Veerle
29-9-2007
 Meld misbruik20-11-2005 11:55:12

Ann, bedankt voor de uitgebreide info! Welke kastelen heb jij zoal bezocht, als ik dat mag vragen? Wij zoeken ook iets met uitstraling, tis moeilijk he. Nu ja, nog wel eventjes tijd :).

Veerle



Ann
8-8-2008
 Meld misbruik20-11-2005 12:10:05

Veerle,

als je wil, ik heb nog een document met de prijslijst van auberge. Als je jouw mailadres zou doorgeven, kan ik het doorsturen.(als je interesse hebt). Ik heb het daarnet nog eens bekeken, en in principe kan je wel iets betaalbaar in elkaar steken, denk ik.
Wat heb ik bezocht: kasteel van Wippelgem, Kasteel Ten Bosse in Deinze (iets minder vind ik), en binnenkort kasteel van Zwijnaarde. Van dit laatste heb ik een heel goed gevoel: prachtige omgeving en betaalbare prijzen. Als je naar hun websites gaat, dan kan je soms al via de site een prijzenbrochure aanvragen (zonder dat je ernaar toe gaat). Dat heb ik gedaan bij kasteel van Zwijnaarde, en het bevalt me wel. Volgende week heb ik een afspraak. Zie er al naar uit!
Kasteel van Wippelgem is 5 min. van bij mijn deur, ook een prachtige omgeving en het is rechtover de kerk waar wij gaan trouwen. Zeker een bezoekje waard (hun website is wel onder constructie, dus daar moet je wel eens langsgaan voor info en prijslijst. Via de website http://kastelen.vanbelgie.be kan je wel enkele foto's van kasteel van Wippelgem zien.
Ook het kasteel Carelshof ziet er interessant uit. Hieronder enkele websites waarmee je wel even zoet bent:
http://www.kasteelvanzwijnaarde.be/

http://www.kasteelconinxdonck.com/

http://www.domeinbreivelde.be/

http://www.carelshof.be/

http://www.kasteelvanlebbeke.be/

http://www.kasteelvanlaarne-rest.be/

http://www.dhulhaege.be/htm/nl/frame01.htm

http://feestzalen.vanbelgie.be/

http://kastelen.vanbelgie.be/

ziezo, heel veel succes en laat me weten als je 1 van deze al bezocht hebt en hoe je ze vindt!

Ann



zonneke

 Meld misbruik21-11-2005 10:29:58

nadeel van kasteel van zwijnaarde is wel dat je na het eten van zaal moet veranderen om je openingsdans te doen, er is geen ruimte in de zaal waar het diner doorgaat... breekt de sfeer wel een beetje, denk ik



Veerle
29-9-2007
 Meld misbruik21-11-2005 20:06:59

Ann, kasteel van Wippelgem had ik ook al in gedachten. Heb je al reacties gehoord over het eten daar? Over het kasteel van lebbeke weet ik dat de feestzaal niet in het kasteel zelf is, maar in het aanpalende koetshuis. Persoonlijk zou ik dat iets minder gezellig vinden. Wij hebben tot nu toe nog niets bezocht, maar als we iets tof gezien hebben laat ik het je zeker weten! Wanneer trouwen jullie? Veerle



Ann
8-8-2008
 Meld misbruik21-11-2005 21:47:46

veerle,

Bij het kasteel van Wippelgem is het eten heel lekker (ben er al geweest voor een bedrijfsfeest). bij een huwelijksfeest met een niet te groot aantal genodigden kan je in het kasteel zelf het feest houden. Als je groep vrij groot is (>100), dan zal het ook in het koetshuis te doen zijn, maar daar heb ik toen ook voor dat bedrijfsfeest gezeten en dat was héél gezellig (zeker niet minderwaardig dan in het kasteel zelf). Zeker bij goed weer is het aangenaam. Dat geeft namelijk uit op een mooi terras mét prachtige vijver, dus zalig uitzicht. Je receptie kan je bijvoorbeeld buiten voor het kasteel doen (gedroomd scenario)of in het kasteel zelf, of in het bijhuis. avondfeest is ofwel in kasteel zelf (kleine groep)ofwel in koetshuis (grote groep). De feesten die in kasteel van Wippelgem doorgingen waren - volgens wat ik gehoord heb - altijd heel goed.
ook de omgeving leent zich heel goed voor de fotoreportage.(bos achteraan, vijvers en leuke terrasjes...)
Wij trouwen pas in augustus 2007.. moet nog lang wachten dus. Maar ik hou ervan om met die voorbereidingen bezig te zijn en vanalles uit te zoeken. :-)
succes !
Ann



Veerle
29-9-2007
 Meld misbruik22-11-2005 13:17:57

Hey Ann. Wij moeten ook nog lang wachten hoor. Er ligt nog geen datum vast maar waarschijnlijk rond mei-juni 2007. Ik denk dat we elkaar hier nog veel gaan tegenkomen!

Veerle



Ann
8-8-2008
 Meld misbruik22-11-2005 16:24:18

veerle,

inderdaad!
Vanwaar zijn jullie ergens, blijkbaar ook Oost-Vlaanderen?
Wij zijn van Wippelgem, zoals je uit vorige berichtjes kan afleiden.
Succes en tot op 't forum
Ann



Veerle
29-9-2007
 Meld misbruik22-11-2005 20:05:15

Ann, ik ben van Hamme (o-vl dus) en mijn vriend van west-vlaanderen. We zoeken dus een feestzaal in het Gentse, das gemakkelijkst voor beide families. Tot opt forum!
Veerle



Pietje
7-7-2005
 Meld misbruik24-11-2005 17:43:21

Dag Veerle,

wij zijn al getrouwd en hebben meer dan een jaar geleden onderzoek gedaan naar alle mogelijke zalen in Vlaanderen. Bij Auberge hadden we ook een afspraak maar we hebben die geannuleerd omdat we enkel negatieve dingen te horen kregen. 1 daarvan was dat de afrekening niet correct verloopt.
Dat er trucs worden toegepast zoals het bijvullen van lege glazen die van niemand meer zijn. (Kwestie van zo veel mogelijk flessen te schenken) En dat het mogelijk is dat er 2 feesten op het zelfde moment aan de gang zijn. Enfin, ik weet niet of al deze verhalen kloppen maar énkel negatieve commentaren wijzen er toch op dat het toch niet
100 % OK is. Wij zijn getrouwd in Hof ten Damme in Kallo en dat was fenomenaal.



Veerle
29-9-2007
 Meld misbruik24-11-2005 20:21:48

Hey!

Ik had nog nooit gehoord van Hof ten Damme. Website ziet er wel tof uit. Kan je mij daar nog wat meer info over geven?



Pietje
7-7-2005
 Meld misbruik29-11-2005 11:47:30

Zoals gezegd zijn we in Hof den Damme geweest en ik kan er enkel positieve dingen over zeggen.
Eten: overheerlijk. Je moet zeker het desertenbuffet nemen, iets wat je nooit zal vergeten.
Bediening: enorm professioneel. Zelfs onze gasten maakten hierover opmerkingen.
Prijs/kwaliteit: je betaalt geen cent te veel.
De afrekening was exact wat we voorheen berekend hadden. Ze werken met een zeer transparant systeem, je kan perfect op voorhand een budget bepalen waar ze zich aan houden.
Je moet wel méér dan 1 jaar op voorhand reserveren. Mijn schoonouders zijn dit jaar 40 jaar getrouwd en ze willen enkel daar een feest geven. Zeker de moeite waard om een afspraak te maken. Je bent verplicht hun huis DJ erbij te nemen waarvoor we wel een beetje schrik hadden. Maar hij bleek zo goed te zijn dat de dansvloer nooit leeg was. Op onze website www.bruidsboeket.be kan je wat meer foto's hierover zien.



K
7-7-2007
 Meld misbruik20-12-2005 18:01:47

Mijn schoonbroer is vorig jaar in de auberge du pëcheur getrouwd, en die is absoluut niet 'chiqué' lol...
Het is een eerder klassieke zaal, wel erg mooi qua ligging (receptie aan het water)...
Ik heb alleszins niets gehoord dat er onregelmatigheden zouden geweest zijn. Het eten was alleszins erg lekker.
Er was wel een nadeel, ze hadden zogezegd ook een zaal voor moest het slecht weer zijn en de receptie kon niet buiten aan het water, maar die zaal bleek op de dag zelf verhuurd aan een bedrijfsfeest... Gelukkig dat het zonnig weer was!

Wij zouden nu ergens 2007 ook trouwen en zijn op zoek naar een ietwat alternatievere locatie in het Gentse, ik ben als vegetariër bijvoorbeeld niet zo te spreken over de tradiotionele menu's en zou de catering liever zelf organiseren, wat volgens mij (helaas) onmogelijk is in de doorsnee kastelen en andere zalen. Of vergis ik mij?


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info